EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
12. september 2016. a. nr LV-IP-0223 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada riigihange avaliku bussiliiniveo teenuse pakkuja leidmiseks Tartu linnas kümneks aastaks.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise leping, mis on ASiga SEBE sõlmitud 5. augustil 2010. a, lõpeb 30. juunil 2017. a ja mida pikendati riigihanke menetluse vaidlustuste tõttu kuni 30. juuni 2019. a.
Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu (EÜ) 23. oktoobri 2007. a määrusele nr 1370/2007, mis käsitleb avaliku reisijateveoteenuse osutamist raudteel ja maanteel, on avaliku teenindamise lepingute kestus piiratud ja ei tohi ületada kümmet aastat bussiteenuste puhul. Arvestades varade amortiseerumist, võib vajadusel pikendada avaliku teenindamise lepingu kestust maksimaalselt 50% võrra.
Tartu Linnavalitsus teeb ettepaneku hankida avalikku bussiliiniveoteenust 10 aastaks, eeldatavalt ajavahemikus 1. juuli 2019. a - 30. juuni 2029. a.
Vedajale tasutakse läbitud liinikilomeetrite eest. Bussipiletite müüki korraldab Tartu Linnavalitsus ning piletimüügi tulu laekub Tartu linna eelarvesse. Bussiliinide sõidugraafikud, mille alusel hakatakse teostama bussiliinivedu, koostatakse Tartu linna poolt.
Hanke objektiks on liinikilomeetri hind, mida hakatakse alates vedude teostamise algusest korrigeerima kord kvartalis liinikilomeetri maksumuse muutumise indeksi alusel.
Liinikilomeetri maksumuse muutumise indeks on järgmise struktuuriga: In = 0,22 Gn + 0,40 Pn + 0,20 THIn + 0,18, kus In - liinikilomeetri hinna muutumise indeks kvartali n võrreldes eelmise kvartaliga; Gn – maagaasi hinna muutus kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga; Pn – bussijuhi kutsetunnistust omavate isikute keskmise palga indeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga; THIn – tarbijahinnaindeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga.
Sõlmitavas Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise lepingus jääb veo teostajale kohustus esitada garantiikiri 650 000 eurole. Garantiikirja võib esitada kas kogu lepinguperioodiks või aastate kaupa kogu lepingu kehtivuse ajal. Avaliku teenindamise lepingu sõlmimise eelduseks on eelnimetatud garantiikirja esitamine.
Tartu linna avaliku bussiliiniveo riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste põhimõtete väljatöötamiseks kutsus Tartu Linnavalitsus kokku töörühma, mille koosseisu kuulusid Tartu Linnavolikogusse kuuluvate erakondade esindajad, linnavolikogu linnamajanduskomisjoni esindaja, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja Tartu esinduse esindaja, Tartu Eakate Nõukoja esindaja, Tartu Puuetega Inimeste Koja esindaja, Tartu Liikumispuuetega Inimeste Ühingu esindaja, Lõuna-Eesti Pimedate Ühingu esindaja, Eesti Maaülikooli esindaja, Autoettevõtete Liidu esindaja, Transpordi Ametiühingu esindaja, linnavalitsuse linnamajanduse valdkonna abilinnapea ja linnamajanduse osakonna esindajad.
Riigihanke tehniliste- ja kvaliteeditingimuste väljatöötamise aluseks on võetud tänasel päeval kehtiv liiniveo leping ja selle täitmisega omandatud kogemused ja Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühma soovitused.
Riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste väljatöötamise aluseks on võetud tänasel päeval kehtiv liiniveo leping, selle täitmisega omandatud kogemused ja Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühma soovitused.
Liiniveol kasutatavad bussid peavad sobima sõitjate veoks linnaliinidel (M3 kategooria I-klassi sõidukid). Vedaja poolt liinivedude teostamisel kasutatavad bussid peavad kasutama mootorikütusena metaangaasi (CNG). Bussid peavad olema ühtses tellija poolt ette antud kujunduses. Lepingu täitmiseks soetatavad bussid peavad olema uued ning kui lepingu täitmisel võetakse kasutusele täiendav buss või asendatakse lepingu täitmisel mõni buss teise bussiga, ei tohi kasutusele võetav buss olla vanem, kui lepingu täitmise alguses kasutusse võetud buss selleks hetkeks. Sõitjakohtade arv normaalbussis peab olema minimaalselt 79 kohta, sh istekohti vahemikus 25-35; liigendbussis bussis peab olema minimaalselt 136 kohta, sh istekohti vahemikus 35-45. Kõik bussid peavad olema madalapõhjalised. Bussidesse peab olema võimalik lapsevankriga / ratastooliga siseneda vähemalt ühest teenindusuksest. Bussides peab olema ratastooli või lapsevankri kinnitamise võimalus. Bussijuht peab abistama ratastooliga või lapsevankriga sisenejat avades bussis oleva rambi ning ratastooli kinnitamisel. Bussi esiküljel ning paremal küljel peavad asuma maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad marsruuditablood ning ees, taga ja paremal küljel 3-kohalise numbriosaga maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad numbritablood. Bussid varustatakse tellija poolt reaalajas jälgimise infosüsteemi ja e-piletisüsteemi seadmetega. Reklaami bussi väliskülgedel ja bussi salongis eksponeerida ei tohi.