EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
24. mai 2016. a. nr LVK-O-0371 |
Loa andmine Tartu Jaan Poska Gümnaasiumile loodusainete labori sisustuse ostmise riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ning Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Jaan Poska Gümnaasiumil korraldada riigihange loodusainete labori sisustuse ostmiseks.
2. Riigihanke tulemusel on lubatud sõlmida hankeleping tähtajaga kuni viis aastat.
3. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu Jaan Poska Gümnaasiumile loodusainete labori sisustuse ostmise riigihanke korraldamiseks " juurde
Tartu Jaan Poska Gümnaasium on loodusainete õpetamise mitmekesistamise seadnud oma arengukavas üheks prioriteetseks valdkonnaks. Viimase kolme aasta jooksul on koolis rakendatud mitmeid erinevaid valikkursusi, mis seovad omavahel erinevate loodusainete põhikursustel omandatu ja annavad õpilastele võimaluse baaskursuste käigus omandatud teoreetiliste teadmiste kõrval saada praktilisi oskusi. Põhikursuste ja valikkursuste praktiliste tööde maht on jõudnud piirini, kus edasiminekuks on vaja oluliselt kvaliteetsemat tööruumi, kui seda pakub tavaline akadeemiliseks tunniks sobilik klassiruum.
Riikliku õppekava järgi taotletakse loodusainete õpetamisega olukorda, kus gümnaasiumi lõpuks oskab õpilane rakendada loodusteaduslikku meetodit, koguda infot, sõnastada uurimisküsimusi või hüpoteese, kontrollida muutujaid vaatluse või katsega, analüüsida ja tõlgendada tulemusi ning teha tõenduspõhiseid järeldusi. Selliseid oskusi on võimalik arendada eelkõige erinevaid loodusaineid hõlmavate suuremate praktiliste töödega, kuna paljud gümnaasiumi loodusained sisaldavad piisaval määral kattuvaid teemasid, mille puhul on võimalik ainetevahelise lõimimise ja praktiliste tööde abil õpetada uurimuslikke oskusi. Samuti võimaldab ainete lõimimine praktiliste tööde kaudu kokku hoida aega, kuna ainekavade suur maht ei võimalda ühe aine raames sageli praktilisi töid läbi viia. Sidudes keemia ja bioloogia teemad, saab mõlemas aines aega kokku hoida.
Paljudel juhtudel ei piisa üksnes teoreetilisel tasemel bioloogia ja keemia teadmiste omandamisest, vaid teadmiste kinnistamiseks on vaja teha praktilisi töid. Samas võimaldab tavaline klassiruum korraldada vaid kõige lihtsamaid praktilisi töid, mille väärtus gümnaasiumi tasemel on kesine. Laboriruumide olemasolu lubaks läbi viia keerulisemaid praktilisi töid ning aitaks kaasa õpilaste teoreetiliste teadmiste omandamisele praktilise tegevuse kaudu.
Laboriruum võimaldab läbi viia erinevaid valikaineid, mis toetavad põhikursustest omandatud teoreetilisi teadmisi praktiliste oskustega. Jaan Poska gümnaasium pakub juba praegu õpilastele erinevaid valikkursusi, mille sisu vajaks eraldi laboriruumi olemasolu. Näiteks pakutakse valikkursustena köögifüüsikat, keskkonnakeemiat, loomade käitumist ning akvaristikat. Nende kursuste edasiarendamine ja uute valikainete pakkumine on antud hetkel takerdunud ruumide ja vahendite taha. Kooli laboriklass võimaldaks aga läbi viia kursusi, mida hetkel peab tehnilistel põhjustel tegema Tartu erinevate kõrgkoolide laborites, mis on koolile nii majanduslikult kui ka õpilaste ajaressursi mõttes kulukas.
Uurimistööde tegemine loodusainetes keskmisel ja keskmisest kõrgemal tasemel on ilma korraliku laborivarustuseta väga keeruline. Statsionaarne laboriruum võimaldaks bioloogias läbi viia pikaajalisi katseid ja vaatlusi, mis tavaklassi tingimustes ei ole võimalikud. Samuti võimaldab korralikult sisustatud laboriruum teha füüsika- ja keemiaalaseid uurimistöid, mida hetkel ei ole võimalikud.
Ülalnimetatu realiseerimiseks tuleb korraldada riigihange laborisisustuse ostmiseks. Hankelepingu eeldatav maksumus on 56 000 eurot ning labori sisustus on kavas osta kapitalirendi korras tasudes sisustuse eest viie aasta jooksul kooli eelarvest.