EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
24. november 2015. a. nr LV-M-0023 |
Tartu Linnavalitsuse 27. juuni 2014. a määruse nr 41 "Ametikohtade loetelu, mida täitvatel ametnikel on riikliku järelevalve teostamise ülesanne" muutmine |
Määrus kehtestatakse haldusmenetluse seadustiku § 8 lg 2 alusel.
§ 1. Tartu Linnavalitsuse 27. juuni 2014. a määruses nr 41 "Ametikohtade loetelu, mida täitvatel ametnikel on riikliku järelevalve teostamise ülesanne" tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 1 lõige 21 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(21) ehitusseadustiku § 130 lõike 2 punkti 6 alusel:
1) linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja;
2) linnamajanduse osakonna teedeteenistuse tee-ehituse peaspetsialist;
3) linnamajanduse osakonna teedeteenistuse kaevelubade peaspetsialist;
4) linnamajanduse osakonna teedeteenistuse teehoolduse spetsialist;
5) linnamajanduse osakonna teedeteenistuse tee-ehituse spetsialist;
6) linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse juhataja;
7) linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse ajutise liikluskorralduse peaspetsialist;
8) linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse alalise liikluskorralduse peaspetsialist;
9) linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse ühistranspordi peaspetsialist;
10) linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistuse juhataja;
11) linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistuse linnapuhastuse peaspetsialist;
12) linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistuse haljastuse peaspetsialist;
13) linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistuse haljastuse spetsialist;
14) linnakantselei menetlusteenistuse vanemmenetleja kõnniteede koristamise üle;
15) linnakantselei menetlusteenistuse juhtivmenetleja kõnniteede koristamise üle;
16) linnakantselei menetlusteenistuse menetleja kõnniteede koristamise üle ;";
2) paragrahvi § 1 lõige 17 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(17) ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse § 154 lõigete 1, 5 ja 6 alusel linnamajanduse osakonna keskkonnateenistuse spetsialist.";
3) paragrahvi 11 lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(2) Tartu Linnavolikogu 18. detsembri 2003. a määruse nr 52 "Kaevetööde eeskiri" § 9 lõike 3 alusel linnamajanduse osakonna:
1) teedeteenistuse kaevelubade peaspetsialist;
2) teedeteenistuse teehoolduse spetsialist;
3) teedeteenistuse tee-ehituse spetsialist;";
4) paragrahvi 11 täiendatakse lõikega 3 järgmises sõnastuses:
"(3) Tartu Linnavolikogu 21. mai 2015. a määruse nr 71 "Koerte ja kasside pidamise eeskiri" alusel linnakantselei:
1) menetlusteenistuse vanemmenetleja;
2) menetlusteenistuse juhtivmenetleja;
3) menetlusteenistuse menetleja.".
Õiend
Tartu Linnavalitsuse määruse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 27. juuni 2014. a määruse nr 41 "Ametikohtade loetelu, mida täitvatel ametnikel on riikliku järelevalve teostamise ülesanne" muutmine " juurde
1. juulini 2015. a kehtinud teeseaduse § 25 lõige 7 sätestas, et linnas, alevis ja alevikus on teega külgneva territooriumi kasutaja kohustatud tegema heakorratöid sõidutee ja vastava territooriumi vahel oleval kõnniteel.
Tartu Linnavolikogu 14. märtsi 2013. a määruse nr 87 "Heakorraeeskiri ja koormise kehtestamine" § 4 kehtestas teeseaduse § 25 lõikes 7 sätestatud kohustuse täitmiseks vajalike tööde ulatuse.
Uue ehitusseadustiku jõustumisel tunnistati teeseadus kehtetuks ning kõnnitee koristamist puudutav säte toodi üle ehitusseadustiku § 97 lõikesse 6, mille kohaselt on linnas, alevis ja alevikus teega külgneva maatüki omanik kohustatud korraldama sõidutee ja tema kinnisasja vahel asuval kõnnitee koristuse, sealhulgas lume ja libeduse tõrje tasemel, mis võimaldab kõnniteel ohutult liigelda. Kuna nimetatud säte annab tööde ulatuse - teha tuleb seda, mis on vaja ohtuks liiklemiseks - ning heakorraeeskirjas ei olnud midagi reguleerida, tunnistati Tartu Linnavolikogu 17. septembri 2015. a määrusega nr 89 Tartu Linnavolikogu 14. märtsi 2013. a määruse nr 87 § 4 kehtetuks.
Seadusandja ei sätestanud ehitusseadustikus kinnistu omaniku vastutust kõnnitee koristamata jätmise eest, vaid leidis, et kohaliku omavalitsuse kasutada olev sunniraha ja asendustäitmise rakendamise võimalus tagab piisaval määral kohustuse täitmise ja selle tagamise võimalused. Ehitusseadustiku § 130 lg 2 p 6 kohaselt teostab kohaliku omavalitsuse üksus riiklikku järelevalvet täites muuhulgas kohaliku tee kasutamise ja kaitsmise nõuete järgimise kontrollimise ülesannet.
Menetlusteenistuse pädevuses oli heakorraeeskirjas, sealhulgas §-s 4 sätestatud nõuete täitmise üle kontrolli teostamine ning nõuete rikkumise korral väärteomenetluse läbiviimine.
Kuna kõnnitee koristamise kohustus on sätestatud ehitusseadustikus, tuleb linnakantselei menetlusteenistuse ametnikele anda volitus riikliku järelevalve teostamiseks kõnniteede koristamise üle ehitusseadustiku alusel.
Seoses linnamajanduse osakonna keskkonnateenistuse peaspetsialisti ametikoha kaotamisega alates 1. jaanuarist 2016 on vaja muuta määruse § 1 punkti 17, mis annab riikliku järelevalve teostamise volitused ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse § 154 lõigete 1, 5 ja 6 alusel keskkonnateenistuse peaspetsialistile.
Määruse § 11 lõiget 2 täiendatakse ja antakse Tartu Linnavolikogu 18. detsembri 2003. a määruse nr 52 "Kaevetööde eeskiri" § 9 lõike 3 alusel riikliku järelevalve teostamise volitus teedeteenistuse tee-ehituse spetsialistile.
Määruse § 11, milles on antud riikliku järelevalve teostamise volitused linnavolikogu määrustes sätestatud nõuete täitmise üle, täiendatakse järelevalve volituste andmisega Tartu Linnavolikogu 21. mai 2015. a määruse nr 71 "Koerte ja kasside pidamise eeskiri" sätestatud nõuete täitmise üle.