EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
16. september 2015. a. nr LV-IP-0236 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine Tartu tänavate aastaringse hoolduse riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada riigihange Tartu linna tänavate aastaringseks hooldustööde tellimiseks aastateks 2016-2023.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine Tartu tänavate aastaringse hoolduse riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
30.06.2016 lõpevad aastaringseks Tartu põhi- ja jaotustänavate hoolduseks sõlmitud lepingud Tänavapuhastuse ASi ja Eesti Keskkonnateenused ASiga. Uue tänavate hoolduse hankedokumendi koostamisel arvestatakse varasematel aastatel läbi viidud riigihangete ja nende põhjal sõlmitud lepingute tulemuste, kogemuste ning metoodikaga, samuti teiste linnade ja riikide kogemustega.
Linn jagatud kaheks piirkonnaks – ida ja lääne (piiriks Narva mnt, Riia mnt ja Võru tn joon, kusjuures piiritänavad on idapiirkonnas) piirkonnaks, mis on end õigustanud. Tööpiirkonna pindala suurenemine 2009. a (2 piirkonda varasema 3 asemel), on tõstnud masinate ja tööjõu kasutamise efektiivsust ning parandanud logistilist potentsiaali, samas säilis konkurents.
Hankega tellitakse aastaringne tänavate hooldus põhiliselt Majandus- ja taristuministri määrusega nr 92 „Tee seisundinõuded“ kehtestatud seisundinõuete alusel, munitsipaalomandisse kuuluvatel teedel, kõnniteedel, parklates ja teistel rajatistel.
Suvisel hooldusel kuulub puhastamisele kokku 1,16 milj m2 sõiduteid, 74 tuh m2 parklaid, 129 tuh m2 kõnniteid, sildu ja treppe. Kastmisele ca 4 km kruusakattega teid, mis moodustab 17 % kogu Tartu kruusakattega teedest.
Talvine tänavate hooldus seisneb peamiselt normaalse liiklemise tagamiseks tehtavas libeduse- ja lumetõrjes. 4. ja 3. seisunditasemega põhi- ja jaotustänavatel (119 km ehk 1,09 milj m2), libedustõrje kloriididega teostatakse vastavalt kas 2 või 4 tunni jooksul, lumetõrje vastavalt kas 4 või 8 tunni jooksul. Sõiduteede, kõnniteede, autoparklate ning käsitsi puhastatavate rajatiste libeduse- ja lumetõrje koos nimetatud objektidelt vajadusel teostatava lume äraveoga teostatakse kompleksselt. Neil tänavatel kasutatakse ka sõiduteede ennetavat töötlemist niisutatud naatriumkloriidiga. Alla miinus 12 kraadi olevate õhutemperatuuride puhul kasutatakse vajadusel sõiduteede liivatamist. Teemaal kuuluvad talvise hoolduse alla veel 9 raudteeületuskohta, 386 tähistatud jalakäijate ülekäiku ja 69 tuletõrjehüdranti, milledel või millede ümber teostatakse lume- ning vajadusel libedustõrjet. Samuti tellitakse selle lepingu mahus vajadusel 2. seisunditasemega sõiduteede (kõrvaltänavate) libedustõrjet liivaga. Lume puudumisel tehakse soodsates ilmaoludes ka suvise hoolduse puhastustöid
Eelnenud pikaajalise riigihanke perioodiks võeti kiirelt muutunud ja raskesti prognoositava majanduse arenguetapi taustal ajaperiood 2011 – 2016 s.o. 5 aastat. Järgnev hankeperiood võiks olla seitse aastat.
Seitsme-aastane lepinguperiood optimeerib masinate amortisatsioonikulu, jaotades selle 7 aasta peale (lepingu tähtaeg 01.07.2016-30.06.2023), mis ongi spetsiifilise tehnika arvestuslik amortisatsiooni periood. Kogu tehnika amortiseerumine seitsme aasta jooksul annab linnale soodsama hinna, kuna näiteks 5-aastase hanke puhul arvestatakse tehnika kahe aasta allesjääv jääkväärtus osaliselt või täielikult hinna sisse (turunõudlus taolisele kasutatud tehnikale on väike).
Lisaks hajutab see ka talvede raskusest tulenevat pakkuja riski ja seega tööde kogumaksumust tellija jaoks. Rasketel lumistel talvedel võib lumetõrje arvelt olla kulu kuni 2 korda suurem, kui pehmel talvel, mil teostatakse vaid libedustõrjet. Kui näiteks pakkuja arvestab 5 aasta peale 3 rasket talve, siis konkurentsi tingimustes 7 aasta peale 3,5 või isegi samuti 3.
Hindade muutumine seitsme aasta jooksul on seotud hinnaindeksiga, mis arvestab jooksvaid tööjõu, masinate ja materjalide hindade muutusi ning mida on edukalt kasutatud eelmisel lepinguperioodil. Pakkuja pakutud pakkumuse baashindu, millede alusel teostatakse töid kuni 2016. a lõpuni, korrigeeritakse Statistikaameti poolt arvutatava maanteede hooldustööde kvartaalse hinnaindeksi (http://pub.stat.ee/px-web.2001/Dialog/varval.asp?ma=IA144&ti=MAANTEEDE+HOOLDUST%D6%D6DE+HINNAINDEKS%2C+IV+KVARTAL+2006+%3D+100+%28KVARTALID%29&path=../Database/Majandus/04Hinnad/&lang=2) muutuse võrra igas kvartalis. See annab töövõtjale kindluse ja tellijale sõltumatu objektiivse aluse hinna korrigeerimiseks pikemal ajaperioodil.
Viimase hanke alusel sõlmitud lepingute täitmine on kulgenud edukalt. Tartu linn on saanud tänavate hoolduse teenust selle mahu, kvaliteedi ja hinnaga, mis 01.09.2011. a sõlmitud lepingus fikseeriti. Lepingus ette nähtud töömahtude kuni +/- 20 % muutmise võimaluse ja ühikhindade süsteemi abil on hooldusele võetud ka lepingu perioodil rajatud uued äärekiviga tänavad, sillad, kõnniteed, parklad, bussipeatused ja ülekäigukohad, samas on hooldusest välja jäetud eraomandisse müüdud munitsipaal- või jätkuvalt riigi omandis kruntide puhastusalas asunud kõnniteed, asfalteeritud kruusatänavad (kastmiselt), likvideeritud bussipeatused jne.
2011-2016 kogu linna aastaringse tänavate hoolduse 5-aastase lepingu baasmaksumus oli 11,471 milj/€ töömahtude lisandumise arvelt on tänaseks lisandunud 0,9 milj /€ ja hinnaindeksi kasvu arvelt 0,5 milj/€. Alates lepingu algusest 2011. a IV kvartalis, on tänaseks maanteede hooldustööde hinnaindeks 16 kvartali jooksul tõusnud 13,5%.
Arvestades Tallinna kogemust tänavu alustatud juba teise seitsme aastase lepinguperioodiga, peaks võrreldav ühikhind ühe aasta kohta tulema soodsam.
Arvestades eelnevate aastate kogemust ja võrreldes eelneva hanke ja kehtiva lepingu tingimustega, on ettepanek viia ühtlasema ja parema töökvaliteedi saavutamiseks sisse järgnevad muudatused:
1) lisada selle hanke koosseisus hooldamisele ka kõik 286 bussipeatuse ooteala, mida seni hooldati eraldi lepingu alusel. Ootealad asuvad kõnniteedel ja kuna linna poolt hooldatavate kõnniteede aastaringne hooldus kuulub tööliigina selle hanke tööde hulka, on otstarbekas tööd liita;
2) teostada 4. seisunditaseme talihooldus kõigil põhitänavatel (Narva mnt, Nõlvaku, Riia, Ringtee, Sõpruse pst, Turu, Vaksali, Võru);
3) teostada 2. seisunditaseme suvine hoooldus (tänavate puhastus 2 korda kuus) kõigil kõrvaltänavatel.