EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
11. september 2015. a. nr LV-IP-0234 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine Tartu linna bussidepoo projekteerimiseks ja ehitamiseks riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange Tartu linna bussidepoo ja busside tankimistaristu ehitusprojekti koostamise tellimiseks ja ehitustööde teostamise tellimiseks.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine Tartu linna bussidepoo projekteerimiseks ja ehitamiseks riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
30. juunil 2017. a lõpeb Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise leping ASiga Sebe ning Tartu linn peab korraldama uue riigihanke bussiliiniveo teenuse tellimiseks. Linnavolikogu on selleks loa andnud Tartu Linnavolikogu 16. aprilli 2015. a otsusega nr 199 "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks".
Uus lepinguperiood on 10 aastat ning võrreldes senikehtivaga on kavas olulised muudatused, sh üleminek täielikult gaasibussidele ning linnale kuuluva bussidepoo ning sinna juurde busside tankimistaristu rajamine. Linnale kuuluva depoo rajamisega paraneb konkurentsisituatsioon võimalike veoteenuse pakkujate vahel, kuna linn annab depoo tulevasele vedajale kasutada. Täna on eelis vedajal, kellel on teenuse osutamiseks Tartus olemas vajalik taristu. Depoo kõrvale rajatakse tankimistaristu.
Depoo koosneks administratiiv-töökojahoonest, pesulast ja töötajate parklast. Depoo eeldatav projekteerimise ja ehitamise maksumus on ca 1,2-1,5 miljonit eurot. Projekteerimistööde eest tuleb tasuda 2016. a ning ehitustööde eest kavandatakse tasumine 2017. a. Nimetatud vahendid kavandatakse Tartu linna vastavate aastate eelarvetesse käesoleva eelnõuga taotletud loa saamisel.
Tankimistaristu koosneks busside aeglase tankimise rajatisest 60-le bussile, kütuse tankuritest kiireks tankimiseks, kompressorjaamast ja reservkütuse mahutist. Tankimistaristu projekteerimise ja ehitamise eeldava maksumus ületab 3 miljonit eurot. Tankimistaristu rajamiseks on kavas korraldada ehitustööde kontsessiooni andmise riigihange. Hanketingimuste kohaselt projekteeriks ja ehitaks tankimistaristu linna antud lähteandmete kohaselt kontsessiooni saaja, kes saaks tasu kümne aasta jooksul tankimisteenuse osutamisest. Eelduslikult on tankimisteenuse maksumus 0,14-0,17 eurot/kg kohta ning nimetatud tasu maksab tankimistaristu rajajale vedaja kütust ostes. Pärast kümneaastase perioodi möödumist tuleb tankimistaristu linnal omandada, vastasel juhul võiks tankimisteenuse hind edaspidi osutuda ebamõistlikult kõrgeks, kuna teenuse osutamise osas puuduks konkurents.
Nii depoo kui tankimistaristu kavandatakse selliselt, et busside arvu suurenedes on võimalik neid vajadusel teatud ulatuses laiendada (eelkõige kui peaks tekkima vajadust ühendada Tartu bussiliinivõrku uusi liine lähivaldadesse).
Depoo ja tankimistaristu asukohaks on kavandatud aktsiaseltsile Tartu Veevärk kuuluv kinnistu Ringtee tänava ääres Tartu vangla vastas (vt joonist). Nimetatud ehitiste püstitamiseks on Veevärk valmis seadma hoonestusõiguse Tartu linna kui depoo omaniku ja tulevasele tankimistaristu omaniku kasuks.
Uue bussiliiniveo lepingu jõustumise ajaks (01.07.2017) peab kavandatav depoo ja tankimistaristu olema valmis ehitatud.
Depoo ja tankimistaristu kavandatav asukoht Depoo ja tankla asukoht.doc