Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Määrus |
Teema: | Ehitusseadustikus sätestatud ülesannete delegeerimine |
Reg. number: | LVK-M-0075 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 07.05.2015 |
Koostaja: | Helle Uusorg |
Ettekandja: | Jarno Laur |
Esitab: | linnavalitsus, 07.05.2015 istungi protokoll nr 34 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Komisjonid: | Linnamajanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 20: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 26: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 22.05.2015 määrus nr 69 "Ehitusseadustikus sätestatud ülesannete delegeerimine" |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Maarus_2015_LVK-M-0075.pdf ( 21 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
MÄÄRUS | |
Tartu |
07. mai 2015. a. nr LVK-M-0075 |
Ehitusseadustikus sätestatud ülesannete delegeerimine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 alusel.
§ 1. Ehitusseadustikus sätestatud ülesannete delegeerimine
(1) Ehitusseadustikus sätestatud kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsuse üksuse ja linna kui tee omaniku ülesanded delegeeritakse Tartu Linnavalitsusele.
(2) Tartu Linnavalitsusel on õigus määrata haldusmenetluse seaduse § 8 lõike 2 alusel struktuuriüksus, ametnik või ametnikud, kelle ülesandeks on käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud ülesannete täitmine.
§ 2. Määruste kehtetuks tunnistamine
Tunnistatakse kehtetuks:
1) Tartu Linnavolikogu 17. jaanuari 2008. a määrus nr 80 "Tartu linna tänavate liigitus talihoolde ja rentslite suvise puhastuse teostamiseks";
2) Tartu Linnavolikogu 20. detsembri 2012. a määrus nr 79 "Volituste andmine liiklusseaduses ja teeseaduses sätestatud ülesannete täitmiseks" § 2;
3) Tartu Linnavolikogu 22. jaanuari 2015. a määrus nr 55 "Volituste andmine teeseaduses sätestatud riikliku järelevalve teostamiseks".
§ 3. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 1. juulil 2015. a.
Esimees | |
Kehtiva teeseaduse teede ehitamisega seotud sätted on integreeritud ehitusseadustikku ning ehitamisega mitte seotud sätted on üle viidud teistesse seadustesse (liiklusseadus, metsaseadus, riigieelarve seadus, riigivaraseadus, säästva arengu seadus).
Ehitusseadustikuga on üksikute küsimuste lahendamine antud kohaliku omavalitsuse volikogu või linna- või vallavalitsuse pädevusse.
Kohaliku omavalitsuse volikogu pädevus
Ehitusseadustiku § 92 lg 7 kohaselt võib kohalik tee olla kohaliku omavalitsuse volikogu otsuse kohaselt kohaliku omavalitsuse hallatav kohaliku liikluse korraldamiseks vajalik muu tee.
Linna- või vallavalitsuse pädevus
Ehitusseadustiku § 141 punkti 1 kohaselt on linna- või vallavalitsus ehitusseadustiku §-des 134–140 sätestatud väärtegude kohtuväline menetleja vastavalt oma pädevusele.
Ülejäänud kohalikul tasandil antud küsimuste lahendamine on jäetud kohaliku omavalitsuse või kohaliku omavalitsusüksuse pädevusse.
Kohaliku omavalitsuse üksuse või kohaliku omavalitsuse pädevus
1. ehitise projekteerimistingimuste andmine, andmisest keeldumine, kehtetuks tunnistamine (§ 28);
2. ehitise ehitusloa andmine, andmisest keeldumine, kehtetuks tunnistamine (§ 39 lg 1);
3. ehitise kasutusloa andmine, andmisest keeldumine, kehtetuks tunnistamine (§ 51 lg 1);
4. eratee määramine avalikuks kasutamiseks (§ 94 lg 1);
5. asjaõiguse omandamiseks sundvalduse seadmise taotlemine, kui maa omanik ei ole nõus leppima kokku piiratud asjaõiguse seadmises eratee avalikuks kasutamiseks määramiseks (§ 94 lg 2);
6. ostueesõiguse kasutamine, kui müüakse kinnisasi, mida läbib detailplaneeringu kohaselt avalikuks kasutamiseks määratav olemasolev või kavandatav tee (§ 95 lg 1);
7. tee, välja arvatud riigitee, projekteerimistingimuste andmine koos liikluskorralduse nõuetega (§ 99 lg 2);
8. tee ehitamiseks ehitusloa andmine (§ 101 lg 1);
9. kohalikel teedel Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivis 2008/96/EÜ maanteede infrastruktuuri ohutuse korraldamise kohta (ELT L 319, 29.11.2008, lk 59–67) sätestatud pädeva asutuse ülesannete täitmine ning üleeuroopalise teedevõrgu teedel direktiivi nõudeid täites liiklusohutusele avalduva mõju hindamise, liiklusohutuse auditeerimise, tee ohutuse määramise ja tee ohutuse kontrollimise korraldamine (§ 102 lg 1);
10. avalikus veekogus kaldaga püsivalt ühendatud ehitise projekteerimistingimuste andmine (§ 105 lg 1);
11. seaduses sätestatud juhtudel kaldaga püsivalt ühendamata ehitistele (kaldaga funktsionaalselt seotud ehitistele) projekteerimistingimuste andmine (§ 105 lg 3), ehitusloa andmine (§ 107 lg 1), kasutusloa andmine ( § 111 lg 1);
12. puurkaevu või -augu asukoha kooskõlastamine või kooskõlastamisest keeldumine (§ 124 lg-d 1, 3);
13. seaduses sätestatud riikliku järelevalve ülesannete täitmine (§ 130 lg 2).
Tee omaniku pädevus
1. kooskõlastab olemasoleva teega ühendamisel või tehnovõrkude rajamisel tee piirides ehitusprojekti ja võib määrata eelkõige nõuded materjalidele, mõõtudele, konstruktsioonile, tehnoloogiale (§ 99 lg 3);
2. esitab teeregistrile andmed tee kohta 30 päeva jooksul tee vastuvõtmisest või kasutusloa andmisest arvates (§ 103 lg 7).
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 kohaselt võib kohaliku omavalitsuse volikogu seadusega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsusüksuse või kohaliku omavalitsusorgani pädevusse antud küsimuste lahendamise delegeerida valitsusele.
Kuna eelnimetatud ülesandeid täidab ka praegu linnavolikogult saadud volituste alusel linnavalitsus, on otstarbekas ka ehitusseadustiku jõustumisel need ülesanded linnavalitsusele delegeerida.