EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
13. mai 2015. a. nr LV-IP-0146 |
Tartu linna 2014. a majandusaasta aruanne ja Tartu linna arengukava 2014. a ülesannete täitmise aruanne
|
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 1, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 29 lg 11, Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 12 lg 1 ning arvestades Grant Thornton Rimess OÜ aruannet ja Tartu Linnavolikogu 22. veebruaril 2012. a määruse nr 58 "Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu linna 2014. a majandusaasta aruanne vastavalt lisale 1, mille koosseisu kuuluvad:
1.1. tegevusaruanne (sealhulgas arengukava 2014. a ülesannete täitmise aruanne);
1.2. raamatupidamise aastaaruanne (sealhulgas linna eelarve täitmise aruanne);
1.3. sõltumatu vandeaudiitori aruanne raamatupidamise aastaaruandele;
1.4. reservfondi kasutamise aruanne.
2. Võtta teadmiseks täiendav informatsioon Tartu linna 2014. a eelarve täitmise kohta vastavalt lisale 2.
3. Otsus jõustub…………2015.a.
|
Lisa |
|
Tartu Linnavalitsuse |
|
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0146 juurde |
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu linna 2014. a majandusaasta aruanne ja Tartu linna arengukava 2014. a ülesannete täitmise aruanne
" juurde
Linnavalitsus esitab linnavolikogule kinnitamiseks Tartu linna 2014. aasta konsolideeritud majandusaasta aruande, sealhulgas eelarve täitmise aastaaruande. Tartu linna 2014. aasta konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab informatsiooni linna ametiasutuste ja nende hallatavate asutuste ning linna valitseva ja olulise mõju all olevate juriidiliste isikute majandustegevuse tulemuste kohta.
Tartu linna 2014. aasta konsolideeritud majandusaasta aruannet auditeeris audiitorfirma Grant Thornton Rimess OÜ. Sõltumatu vandeaudiitori aruandes linna 2014. aasta raamatupidamise aastaaruandele, sh eelarve täitmise aruandele avaldatud märkusteta arvamus on kinnituseks, et linna finantsaruandlus on usaldusväärne ja kajastab õigesti ja õiglaselt linna finantsmajanduslikku seisundit ning lõppenud majandusaasta konsolideeritud finantstulemust.
2014fin-näitajad.pdf
Bilansi maht, 324 mln eurot (varad), on aastaga suurenenud 9 mln euro võrra, sellest 6 mln põhivara suurenemise arvel (linnavalitsuse bilansimaht suurenes 4 mln euro võrra, sellest põhivara arvel 4 mln). Põhivara osatähtsus bilansi mahust on 92%, (linnavalitsuse põhivara osatähtsus bilansi mahust 93%).
Kohustused, 72 mln eurot, on suurenenud 1 mln euro võrra, sh on lühiajalised kohustused vähenenud 8%. Pikaajalised kohustused on suurenenud 7%, laenukohustuste arvelt.
Laenukohustused on suurenenud 3 mln võrra (linnavalitsusel 2 mln, AS Tartu Veevärk 1 mln). Laenukohustused aasta lõpus olid 54 mln eurot, sh linnavalitsusel 53 mln ja AS Tartu Veevärk 1 mln. Teistel tütarettevõtetel ja sihtasutustel on omavahelised laenud, mis konsolideeritud aruandes ei kajastu. Laenukohustused moodustavad 75% kohustustest, linnavalitsusel 80%.
Aruandeaasta tegevustulem, 7,5 mln eurot, on 17 mln euro võrra väiksem eelneva aasta tegevustulemist (linnavalitsusel sama), tegevustulud on vähenenud 12 mln ja tegevuskulud on suurenenud 4 mln (linnavalitsusel vähenesid tulud 13 mln ja kulud suurenesid 4 mln eurot). Tegevustuludes oluline vähenemine on saadud toetuse arvelt 18 mln (linnavalitsusel sama, peamiselt Tartu Idapoolse ringtee ehituse toetuse mahu vähenemise tõttu).
Tegevustuludest, 138 mln eurost, 43% ehk 59 mln eurot moodustavad maksutulud, mille osatähtsus on aastaga suurenenud 7% võrra (linnavalitsusel vastavalt 49% ja osatähtsuse muutus 7%). Maksutulusid laekub vaid linnavalitsusele. Maksutulusid saadi 4 mln eurot rohkem.
Tegevustuludest 36% ehk 49 mln eurot moodustavad saadud toetused, mille osatähtsus on 27% võrra vähenenud (linnavalitsusel vastavalt 39% ja osatähtsuse muutus on vähenenud 27%), toetusi saadi 18 mln eurot vähem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel sama).
Tegevustuludest 21% ehk30 mln eurot moodustavad majandustegevusest saadud ja muud tulud, mille osatähtsus on suurenenud 6% võrra (linnavalitsusel vastavalt 12% ja 10%) ning need tulud on suurenenud 2 mln euro võrra (linnavalitsusel 1 mln).
Tegevuskuludest, 129 mln eurost 42% ehk 55 mln eurot moodustavad tööjõukulud, mis kasvasid aastaga kasvasid 8% ehk 4 mln euro võrra.
35% ehk 45 mln eurot tegevuskuludest moodustavad majandamis- ja muud kulud, mille osatähtsus on vähenenud 6% võrra (linnavalitsusel vastavalt 35% ja 6%). Majandamiskulud vähenesid 3 mln euro võrra ehk 6% võrreldes eelmise aastaga.
Antud toetuste, 13 mln eurot, maht oli 2 mln eurot ehk 18% suurem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel vastavalt 2 mln eurot ja 16%). Antud toetuste osatähtsus tegevuskuludes on 10% (linnavalitsuses 12%). Põhivara kulum, 16 mln eurot, moodustab 13% tegevuskuludest (linnavalitsusel 11%).
Aruandeaasta lõplik tulem on 8 mln eurot, vähenes 17 mln euro võrra (linnavalitsusel sama).
Tartu linna arengudokumentide koostamise korra (kehtestatud Tartu Linnavolikogu poolt 19.04.2012 määrusega nr 65) § 12 lg 1 kohaselt antakse igal aastal linna arengukava täitmisest ülevaade majandusaasta aruande koosseisus esitatavas tegevusaruandes.
Tartu linna arengukava ülesannete täitmise ülevaade 2014. aasta kohta on antud peatükis 1.5 (lk 24 - 61). Aruandes on järgitud arengukava ülesehitust ning 2014. aasta arengukavalised tegevused ja investeeringud on esitatud arengukava valdkondade lõikes meetmete kaupa.
Teadmuslinnaall käsitletakse hariduse valdkonna investeeringuid ja tegevusi; ettevõtluslinna peatükis on toodud ettevõtluse arendamist toetavad tegevused; modernse elukeskkonnaga linnaall kajastuvad majanduse, elamu- ja kommunaalmajanduse, turvalisuse ja keskkonnahoiuga seotud tegevused ja investeeringud ning lisaks on selles peatükis käsitletud ka kodanikuühiskonna arendamisega seotud tegevusi. Hooliva linna peatükis on kajastatud sotsiaalhoolekande ja tervishoiu arendamise tegevused ja investeeringud ning loova linna peatükk sisaldab kultuuri, spordi ja noorsootöö valdkondade arendamist ning ka turismi.
Iga valdkonna kohta on välja toodud ka olulisemad arengusuunad järgnevaks perioodiks ning valdkondade lõpus on esitatud valdkonda iseloomustavate arengutaseme näitajate väärtused võrdluses 2013. aastaga ja 2014. aasta sihtnäiduga. Arengutaseme näitajad on seostatud arengustrateegia Tartu 2030 eesmärkidega ning võimaldavad objektiivselt hinnata erinevate linnaelu valdkondade arengut ja valdkondade arendamiseks rakendatud meetmete tõhusust. Kuna käesoleva aasta alguses muudeti arengustrateegiat ja töötati välja ka uued arengunäitajaid, siis kasutatakse 2009. aastal kasutusele võetud näitajaid käesolevas aruandes viimast korda.