EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
12. märts 2015. a. nr LV-M-0006 |
Tartu Linnavalitsuse 06. märtsi 2012 määruse nr 6 "Tartu linna hankekord" muutmine |
Määrus kehtestatakse riigihangete seaduse § 131 ja Tartu linnavara eeskirja 4 lõike 3 alusel.
§ 1. Tartu Linnavalitsuse 06. märtsi 2012. a määruses nr 6 "Tartu linna hankekord" tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 13 lõige 1 tunnistatakse kehtetuks;
2) paragrahv 13 lõiget 2 muudetakse ja see sõnastatakse järgmiselt:
"(2) Asjade ostmisel ja teenuse tellimisel, mille eeldatav maksumus on 3 000 eurost ilma käibemaksuta kuni 10 000 euroni ilma käibemaksuta ning ehitustöö tellimisel, mille eeldatav maksumus on 10 000 eurot ilma käibemaksuta kuni 30 000 ilma käibemaksuta, tuleb konkurentsi ära kasutades tagada rahaliste vahendite kõige ratsionaalsem ja säästlikum kasutamise, selleks tuleb teha ettepanek pakkumuse esitamiseks vähemalt kahele isikule.".
Õiend
Tartu Linnavalitsuse määruse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 06. märtsi 2012 määruse nr 6 "Tartu linna hankekord" muutmine " juurde
Käesoleva eelnõuga muudetakse Tartu linna hankekorra § 13 lõikeid 1 ja 2, mis täna kehtivad järgmistena: (1) Ehitustöö riigihanke korraldamisel, mille eeldatav maksumus on 10 000 eurost ilma käibemaksuta kuni 40 000 euroni ilma käibemaksuta, lähtutakse käesoleva korra §ist 11 ning (2) Asjade ostmisel, teenuse või ehitustöö tellimisel, mille eeldatav maksumus on 3 000 eurost ilma käibemaksuta kuni 10 000 euroni ilma käibemaksuta võib loobuda ülalnimetatud sätete rakendamisest. Sellisel juhul tuleb konkurentsi ära kasutades tagada rahaliste vahendite kõige ratsionaalsem ja säästlikum kasutamise, selleks tuleb teha ettepanek pakkumuse esitamiseks vähemalt kahele isikule.
Muudatuse mõte on lihtsustada alla lihthanke piiri, milleks on 30 000 eurot ilma käibemaksuta, ehitustöö tellimist ning mitte lähtuda hankekorra § 11 ning kohustuslikust riigihangete registris hanke välja kuulutamisest, vaid võimaldada pöörduda otse võimalikke pakkujate poole kirja teel. Praktikas on ilmnenud, et suuremad ja kvaliteetsemat ehitustööd pakkuvad ehitusfirmad ei ole huvitatud riigihangete registri kohast bürokraatiat järgima ning pigem loobuvad väiksemate ehitustööde puhul pakkumuste esitamisest tiheda konkurentsi ja suure kohustuslike dokumentide esitamise nõude tõttu. Sellega jääb konkurents nõrgaks, pakkumuse esitavad juhuslikud õnnepüüdjad või ei laeku üldse pakkumusi. Otsepöördumistega on võimalik väiksema bürokraatiaga siiski täita riigihangete korraldamise põhimõtteid ning saavutada tervikuna soodsamad pakkumused.