EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
25. veebruar 2015. a. nr LV-IP-0053 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada riigihange avaliku bussiliiniveo teenuse pakkuja leidmiseks Tartu linnas ajavahemikul 01.07.2017 kuni 30.06.2027.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise leping, mis on ASiga SEBE sõlmitud 5. augustil 2010. a, lõpeb 30. juunil 2017. a.
Riigihanke läbiviimine käesoleval aastal on tingitud vajadusest olla kindel, et võimalikud vaidlustused hankemenetluse käigus ei sea ohtu liinivedude teostamise alustamise alates hetkest, mil lõpeb leping ASiga SEBE ning võimalikul uuel vedajal oleks piisavalt aega hanketingimustele vastava bussipargi soetamisele.
Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu (EÜ) 23. oktoobri 2007. a määrusele nr 1370/2007, mis käsitleb avaliku reisijateveoteenuse osutamist raudteel ja maanteel, on avaliku teenindamise lepingute kestus piiratud ja ei tohi ületada kümmet aastat bussiteenuste puhul. Arvestades varade amortiseerumist, võib vajadusel pikendada avaliku teenindamise lepingu kestust maksimaalselt 50% võrra.
Tartu Linnavalitsus teeb ettepaneku hankida avalikku bussiliiniveoteenust 10 aastaks.
Vedajale tasutakse läbitud liinikilomeetrite eest. Bussipiletite müüki korraldab Tartu Linnavalitsus ning piletimüügi tulu laekub Tartu linna eelarvesse. Bussiliinide sõidugraafikud, mille alusel hakatakse teostama bussiliinivedu koostatakse Tartu linna poolt.
Hanke objektiks on liinikilomeetri hind, mida hakatakse alates vedude teostamise algusest korrigeerima kord kvartalis Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt väljatöötatud ja tänasel päeval Maanteeameti ühistranspordi osakonna poolt arvutatava ühistranspordi hinnaindeksi alusel. Juhul kui ühistranspordi hinnaindeksit hakatakse avaldama Statistikaameti poolt, võetakse aluseks Statistikaameti poolt avaldatav ühistranspordi hinnaindeks. Esimest korda korrigeeritakse vedajale makstavat liinikilomeetri hinda enne vedude teostamise alustamist 2017. aasta juunikuus.
Maanteeameti ühistranspordiosakonna poolt arvutatav ühistranspordi hinnaindeks on järgmise struktuuriga: In = 0,37 DKn + 0,35 Pn + 0,16 THIn + 0,12 , kus In - liinikilomeetri hinna muutumise indeks kvartali n võrreldes eelmise kvartaliga; DKn – diiselkütuse hinnaindeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga; Pn – bussiettevõtete keskmise palga indeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga selle puudumisel Statistikaameti vastav maismaatranspordi näitaja; THIn – tarbijahinnaindeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga.
Sõlmitavas Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise lepingus jääb veo teostajale kohustus esitada garantiikiri 650 000 eurole. Garantiikirja võib esitada kas kogu lepinguperioodiks või aastate kaupa kogu lepingu kehtivuse ajal. Avaliku teenindamise lepingu sõlmimise eelduseks on eelnimetatud garantiikiri esitamine.
Tartu linna avaliku bussiliiniveo riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste põhimõtete väljatöötamiseks kutsus Tartu Linnavalitsus kokku töörühma, mille koosseisu kuulusid Tartu Linnavolikogusse kuuluvate erakondade esindajad, linnavolikogu linnamajanduskomisjoni esindaja, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja Tartu esinduse esindaja, Tartu Eakate Nõukoja esindaja, Tartu Puuetega Inimeste Koja esindaja, Tartu Liikumispuuetega Inimeste Ühingu esindaja, Lõuna-Eesti Pimedate Ühingu esindaja, Eesti Maaülikooli esindaja, Autoettevõtete Liidu esindaja, Transpordi Ametiühingu esindaja, linnavalitsuse linnamajanduse valdkonna abilinnapea ja linnamajanduse osakonna esindajad.
Riigihanke tehniliste- ja kvaliteeditingimuste väljatöötamise aluseks on võetud tänasel päeval kehtiv liiniveo leping ja selle täitmisega omandatud kogemused ja Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühma soovitused.
Riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste väljatöötamise aluseks on võetud tänasel päeval kehtiv liiniveo leping, selle täitmisega omandatud kogemused ja Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühma soovitused.
Liiniveol kasutatavad bussid peavad sobima sõitjate veoks linnaliinidel (M3 kategooria I-klassi sõidukid). Vedaja poolt liinivedude teostamisel kasutatavatest bussidest vähemalt pooled peavad kasutama mootorikütusena metaangaasi (CNG, LNG, LBM või CBM). Bussid peavad olema ühtses tellija poolt ette antud kujunduses. Busside maksimaalseks vanuseks kogu lepinguperioodi jooksul on 16 aastat ja busside keskmine vanus kogu lepinguperioodi jooksul on 8 aastat. Sõitjakohtade arv normaalbussis peab olema minimaalselt 79 kohta, sh istekohti vahemikus 25-35; liigendbussis või 15 meetrises bussis peab olema minimaalselt 136 kohta, sh istekohti vahemikus 35-45. Kõik bussid peavad olema madalapõhjalised. Bussidesse peab olema võimalik lapsevankriga / ratastooliga siseneda vähemalt ühest teenindusuksest. Bussides peab olema ratastooli või lapsevankri kinnitamise võimalus. Bussijuht peab abistama ratastooliga või lapsevankriga sisenejat avades bussis oleva rambi ning ratastooli kinnitamisel. Bussi esiküljel ning paremal küljel peavad asuma maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad marsruuditablood ning ees, taga ja paremal küljel 3-kohalise numbriosaga maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad numbritablood. Bussid peavad olema varustatud reaalajas jälgimise infosüsteemi seadmetega, e-piletisüsteemi seadmetega ning reisijate loendamise seadmetega. Reklaami bussi väliskülgedel ja bussi salongis eksponeerida ei tohi.