Õigusakti eelnõu: Kesklinna Mõisavahe tänavaga ühendava jalgratta- ja jalgtee rajamiseks projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Kesklinna Mõisavahe tänavaga ühendava jalgratta- ja jalgtee rajamiseks projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-0096
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 27.01.2015
Koostaja: Peep Margus
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 3.02.2015 korraldus nr 124 "Kesklinna Mõisavahe tänavaga ühendava jalgratta- ja jalgtee rajamiseks projekteerimistingimuste määramine"
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0096 juurde

    Kesklinna Mõisavahe tänavaga ühendava jalgratta- ja jalgtee rajamise projekteerimistingimused PTR-14-116

    Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond.
    Projekteerimistingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest.

    1. Lähtedokumendid
    Asukohaskeem lisa 1

    2. Lähteandmed
    2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded".
    2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele:
    2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”.
    2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
    2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust.
    2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja projektid:
    2.3.1. Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
    2.3.2. Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem, OÜ Hendrikson & Ko 01.12.2006;
    2.3.3. Tartu Linnavalitsuse poolt kavandatavate kergliiklusteede eskiisprojekt. II köide: lõik kesklinn-Nõlvaku, Tartu linn, Artes Terrae OÜ 15.12.2014;
    2.3.4. Emajõe, Sõpruse silla, Pikk ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneering 28.03.2006;
    2.3.5. Anne I mikrorajooni detailplaneering 31.12.1970;
    2.3.6. Anne 44a ja lähiala detailplaneering 16.03.2004;
    2.3.7. Anne tn 46, Anne tn 48, Anne tn 48a kruntide ja lähiala detailplaneering 12.11.2013;
    2.3.8. Anne 67a krundi detailplaneering 29.05.2006;
    2.3.9. Anne II mikrorajooni hoonestuse eskiis 22.02.1978;
    2.3.10. Kalda tee, jalakäijate kiire, Nõlvaku, Mõisavahe tänavatega piirneva ala detailplaneering 06.07.1999.
    2.4. Muud arvestamisele kuuluvad dokumendid, mille kohta saab informatsiooni tööde koostajalt või töö tellijalt:
    2.4.1. Kaunase pst 68b ja Annemõisa tn 1 a kruntide detailplaneering;
    2.4.2. Annelinna visioonikonkursi kolm premeeritud tööd.
    2.5. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
    2.6. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
    2.7. Juhul kui ehitustegevust kavandatakse kaitstava loodusobjekti kaitsevööndisse, tuleb projekt selles osas kooskõlastada Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regiooniga.
    2.8. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.

    3. Projektlahenduse sisu
    3.1. Projekteerida kesklinna Mõisavahe tänavaga ühendaval jalgratta- ja jalgtee marsruudil jalgratta- ja jalgtee või jalgratta radade rajamine lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Anne tänava kergliikluskaare osas peab projekteerimise käigus tegema koostööd p 2.4.2. nimetatud tööde autoritega.
    3.2. Jalgratta- ja jalgtee ning jalgrattaradade projekteerimisel lähtuda p. 2.3.3 nimetatud tööst. Kui projektlahendus ei vasta lähtetasemele "hea", siis tuleb lähtetaseme "rahuldav" või "erandlik" rakendamist põhjendada projekti seletuskirjas. Lähtetaseme "erandlik" kasutamine tuleb eelnevalt kooskõlastada Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna teedeteenistuse ning linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna inseneriteenistusega.
    Projekteerida olemasolevate jalgratta- ja jalgteede sidumine projekteeritava teega. Jalgratta- ja jalgtee ristumistel sõiduteega tagada, et ristumiskohtadel ei oleks äärekivi kõrgem kui 0 cm.
    Projekteerida liikluskorraldust selgitavad ning liiklusohutust tagavad meetmed (suunaviidad, tähistus, markeering, vajadusel piirangud liiklusele, piirded, ohutussaared jms) projekteeritaval alal.
    3.3. Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ringristmiku ja Annelinna kergliikluskiirte ristumiskohtadesse projekteerida kergliiklejate loendamisseade (induktiivanduritega teekattes jalgratturite loendamiseks ja optiline seade jalakäijate lugemiseks) koos jalgratta automaatse teeninduspunktiga (rehvirõhu kontroller ja pump, olulisemad töövahendid). Teeninduspunkt varustada elektri püsitoitevoolu liitumisega. Teeninduspunkti juurde projekteerida jalgratta hoiuraam, pink, prügikast jms.
    3.4. Sõidukijuhtidele tagada ristmikel projekteeritavale jalgratta- ja jalgteele normikohane nähtavus, projekteerida vastavad meetmed. Näidata asendiplaanil nähtavuskolmnurgad. Kruntidele juurdepääsuteede projekteerimisel tagada jalgratta- ja jalgtee pikiprofiili säilimine ühtlase joonena. Kruntidele juurdepääsuteedel projekteerida jalgratta- ja jalgtee ning jalgtee sõidutee konstruktsiooniga.
    3.7. Vajadusel projekteerida teemaaga külgnevate krundiomanike poolt tee maa-alale rajatud taristute (piirdeaedade jms) ümbertõstmine tee maa-alalt krundi piiridesse.
    3.8. Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee ärajuhtimine. Taotleda ASilt Tartu Veevärk tehnilised tingimused. Tänava vertikaalplaneerimise ja sademevee ärajuhtimise projekteerimisel leida lahendused, mis väldiksid sademevee valgumise tänavamaalt naaberkruntidele. Sademevee kogumiskaevude asukohtade projekteerimisel leida asukohad, mis väldiksid kogumiskaevudest ülesõitmist sõiduki ratastega.
    3.9. Vajadusel täiendada olemasolevat tänavavalgustust. Täiendava valgustuse projekteerimisel näidata tänavavalgustuse toitekaablite ja mastide asukohad. Projekteerimisel teha koostööd linnamajanduse osakonna tänavavalgustuse peaspetsialistiga. Vajadusel projekteerida täiendav valgustus jalakäijate ülekäikudele.
    3.10. Projekteerida põõsaste ja kõrghaljastuse likvideerimine ning okste piiramine. Vastavalt p 2.3. nimetatud töödele projekteerida asendusistutus.
    3.11. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
    3.12. Projekteerida ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise, kaitsmise ja ümbertõstmise vajadus. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta luba olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
    3.13. Esitada töömahtude koondtabel erinevate tööliikide kohta.
    3.14. Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised:
    3.14.1. asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse ja tehnovõrkudega;
    3.14.2. jalgratta- ja jalgtee ning jalgtee rist- ja pikiprofiilid;
    3.14.3. vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega;
    3.14.4. konstruktiivsed ristlõiked.

    4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
    4.1. Tehnovõrkude valdajad;
    4.2. maaomanikud või nende volitatud esindajad.

    5. Ehitusprojekt esitada digitaalselt e-posti aadressil aeo@raad.tartu.ee või paberkandjal (4 identset eksemplari paberkandjal, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn formaadis) Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (aadress Küüni tn 5, III k tuba 323) läbivaatamiseks ja ehitusloa taotlemiseks.

    Lisa 1 Asukohaskeem PTR-14-116 juurde




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Kesklinna Mõisavahe tänavaga ühendava jalgratta- ja jalgtee rajamiseks projekteerimistingimuste määramine " juurde