Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Maavanema poolt detailplaneeringu üle järelevalve teostamise käigus tehtud ettepanekutega arvestamine ja "Turu tn 2, Soola tn 8, 4 ja 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" korrigeerimine |
Reg. number: | LV-K-1196 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 21.10.2014 |
Koostaja: | Ruth Kurss |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 23.10.2014 korraldus nr 1108 " Maavanema poolt detailplaneeringu üle järelevalve teostamise käigus tehtud ettepanekutega arvestamine ja "Turu tn 2, Soola tn 8, 4 ja 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" korrigeerimine" |
Failid: | Jarelevalve teostamine Turu tn 2, soola tn ....pdf ( 204 kb ) Lisa 1_jv_teostaja seisukohad 5. veerus.pdf ( 280 kb ) 13DP13 seletuskiri Tasku dp.pdf ( 1267 kb ) 13DP13 põhijoonis Tasku dp.pdf ( 3092 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
21. oktoober 2014. a. nr LV-K-1196 |
Maavanema poolt detailplaneeringu üle järelevalve teostamise käigus tehtud ettepanekutega arvestamine ja "Turu tn 2, Soola tn 8, 4 ja 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu" korrigeerimine |
Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ja lähiala detailplaneeringu koostamine algatati Tartu Linnavolikogu 14. veebruari 2013 otsusega nr 449 eesmärgiga kaaluda Turu tn 2 krundil asuva hoone laiendamise võimalusi ning täpsustada kruntide piire. Planeeringust huvitatud isikuks on AS Emajõe Ärikeskus. Planeeringu koostaja on OÜ Artes Terrae.
Tartu Linnavolikogu 20. veebruari 2014 otsusega nr 47 vastu võetud detailplaneeringu avaliku väljapaneku ajal, mis toimus 18. märts - 9. aprill 2014, laekusid 22 isikult kirjalikud ettepanekud ja vastuväited, mis käsitlesid põhiliselt piirkonna liiklusalaseid probleeme ning bussijaama sobitumist aktiivsesse linnaruumi.
Tartu Linnavalitsus võttis laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas seisukohad 15. mai 2014 korraldusega nr 498. Detailplaneeringu avalikud arutelud toimusid 2. juunil ja 20. juunil 2014. Vaided jäid ülesse ja Tartu Linnavalitsuse 12.08.2014 korraldusega nr 811 võeti informatsioon detailplaneeringu avaliku väljapaneku ja avalike arutelude tulemustest teadmiseks ja planeering esitati koos teabega arvestamata jäänud vastuväidete kohta maavanemale järelevalve teostamiseks.
Planeerimisseaduse § 23 kohaselt saatis Tartu Linnavalitsus Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ja lähiala detailplaneeringu maavanemale järelevalve teostamiseks. 19. – 26. septembril 2014 toimusid Tartu Maavalitsuses kirjalikke ettepanekuid ja vastuväiteid esitanud isikute ärakuulamised.
Vastavalt ärakuulamiste tulemustele edastas maavanem oma 14.10.2014 kirjaga 7-5/2505-24 arvamused järelevalve käigus kokkuleppeta jäänud vastuväidete kohta. Lahendamata jäänud vaided jagunevad nelja valdkonda:
1) kergliikluse ja muu liikluse osakaal;
2) busside manööverdusala ja perroonide parameetrite piisavus;
3) bussijaama ruumide, sh ootesaali suuruse piisavus;
4) juurdepääsude lahendus.
Järelvalve teostajana teatab maavanem oma kirjas, et annab planeerimisseaduse § 23 lg 6 kohase heakskiidu planeeringule pärast järelevalve käigus esitatud nõuete täitmist ja vastuväidete suhtes kokkuleppe saavutamist või nende kohta seisukoha andmist ning teeb kohalikule omavalitsusele ettepaneku planeeringu kehtestamiseks.
Lahenduse osas esitab maavanem planeeringu koostamise korraldajale, Tartu linnale, alljärgnevad ettepanekud:
1. Kaaluda, kas planeeringu tekstis toodud miinimumnõuded bussijaama ruumidele (ootesaali miinimumpind, ootesaali pinna sisse kuuluva loetelu, minimaalne istekohtade arv, busside manööverdusala miinimumkõrgus) on piisavad.
2. Kaaluda ooteala laiendamist, viies ootesaali välisseina postidest sissepoole, ning sätestada tekstis, et perrooni laius peab olema vähemalt 3,8 m, postide kohal 3 m (lisandub ühe inimese käigutee laius).
3. Lisada teksti punkti 4.14 “Planeeringu rakendamise võimalused” sätted autode pääsuks Soola tn 5 ja Soola tänav T5 maaüksustele kuni vastavate uute lahenduste väljaehitamiseni. Detailplaneeringu kohaselt muutub senine juurdesõidutee kergliiklusteeks.
4. Esitada tagasiside Lisas 1 toodud tabeli 5. veerus sisalduvate ettepanekute nr 10.2; 11.2; 12.1; 12.4; 13.1-16.1; 17.1; 20.10; 20.11; 20.13; 21.3 ja 23.3 kohta.
Koostöös arendaja ja planeeringu koostajaga on järelevalve käigus maavanema poolt planeeringu täiendamiseks tehtud ettepanekute osas kujundanud seisukohad.
Lähtudes eeltoodust, võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 21 lg 4, Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 5, § 17 lg-d 1 ja 2, arvestades maavanema 14.10.2014 kirjas 7-5/2505-24 tehtud ettepanekutega, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta Tartu maavanema poolt Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ja lähiala detailplaneeringu järelvalve teostamise käigus esitatud ettepanekute osas järgmised seisukohad:
1.1 ettepanek ja lisas 1 toodud tabeli 5. veerus sisalduvad ettepanekud nr 17.1; 20.10; 20.11; 20.13; 21.3; 23.3 : Kaaluda, kas planeeringu tekstis toodud miinimumnõuded bussijaama ruumidele (ootesaali miinimumpind, ootesaali pinna sisse kuuluva loetelu, minimaalne istekohtade arv, busside manööverdusala miinimumkõrgus) on piisavad.
Seisukoht: 1.1.1 Ootesaali miinimumpind. Tartu Linnavolikogu on seadnud planeeringu koostamisel nõude ja planeeringuga on sätestatud, et reisijate teenindamiseks mõeldud ala (otsesest bussiliiklusest eraldatud ala) ehk bussiterminali siseruumi suurus peab olema minimaalselt 850 m2.
Täiendavalt sätestada, et kompaktse bussiterminali siseruumi minimaalse pindala sisse ei kuulu trepid, liftid, eskalaatorid ja arvestuslikult 2,25 m laiused ostukeskuse külastajate juurdepääsuteed.
Bussiterminalile seatud tingimuste täitmise tagamiseks lahendada vajadusel bussiterminali ala osaliselt olemasoleva hoone mahus.
Planeeringu põhijoonisele markeerida näitlikustamiseks bussiterminali illustratiivne siseruum suurusega 850 m2 (mitte liigendada joonisele kantavat ala projekteerimise käigus lahendamist leidvate võimalike trepi, eskalaatori vm asukohtadega).
Nimetatud tingimustega arvestamisel on bussiterminali kompaktne siseruum suurusega 850 m2 piisav bussireisijate mugavaks teenindamiseks.
1.1.2 Ootesaali pinna sisse kuuluv loetelu. Planeeringuga sätestada, et bussiterminal on reisijate teenindamiseks mõeldud siseruum, kuhu kuuluvad reisijate ooteala koos istumiskohtadega, piletikassad ja - automaadid, kohvik, WC-d ning pakihoid. Bussijaama ootesaali tuleb projekteerida inva-WC. Lisaks peab kõigis WC-des olema tagatud ka piisavalt ruumi reisijate pagasile. Lisaks võib sinna paigutada muud bussiliiklusega seotud teenused (nt Cargo, kiosk, serveriruum).
1.1.3 Minimaalne istekohtade arv. Planeeringus sätestada, et ootesaalis kavandatud istekohtade arv ei tohi olla väiksem kui 110 (olemasolev istekohtade arv).
1.1.4 Busside manööverdusala miinimumkõrgus. Busside manööverdusala puhaskõrguseks määrata minimaalselt 5,0 m.
1.2 ettepanek: Kaaluda ooteala laiendamist, viies ootesaali välisseina postidest sissepoole, ning sätestada tekstis, et perrooni laius peab olema vähemalt 3,8 m, postide kohal 3 m (lisandub ühe inimese käigutee laius).
Seisukoht: Perrooni laius suurendada kogu ulatuses minimaalselt 3,8 meetrini.
1.3 ettepanek ja lisas 1 toodud tabeli 5. veerus sisalduvate ettepanek nr 10.2: Lisada teksti punkti 4.14 “Planeeringu rakendamise võimalused” sätted autode pääsuks Soola tn 5 ja Soola tänav T5 maaüksustele kuni vastavate uute lahenduste väljaehitamiseni. Detailplaneeringu kohaselt muutub senine juurdesõidutee kergliiklusteeks.
Seisukoht: Ettepanekut arvestada. Planeeringu realiseerimise korral (planeeringuga jalakäijate silla suunas kavandatud kergliiklejate ala sh väljaku rajamisel) tagab Tartu linn Soola tn 5 krundile olemasolevate hoonete teenindamiseks juurdepääsu Sadama tn pikenduselt jalakäijate silla alt, suuremõõtmelisele teenindustranspordile võimaldatakse juurdepääs ajutisena üle jalakäijate tee. Soola tn 5 krundi hoonestamise korral lahendatakse krundi ehitusõigus ja juurdepääsu küsimused iseseisva detailplaneeringuga, sellisel juhul ei ole antud lahendus siduv.
Kuna detailplaneeringu ala lõpeb nn väljakuga ei saa nimetatud juurdepääsu lahendust anda planeeringu joonisel vaid tuleb sätestada seletuskirjas.
1.4 ettepanek: Lisas 1 toodud tabeli 5. veerus sisalduv ettepanek 11.2; 12.1; 12.4;; 13.1-16.1: Asendada alloleva lõigu lauses sõnapaar “samuti soovitatav” sõnaga “tuleb”.
Seisukoht: Ettepanekut arvestada. Planeeringus sätestada: “Soola tänava front samuti soovitav tuleb lahendada aktiivse tänavafrondina ning see kujundada jalakäigutänavaks koos piisava hajumisruumiga bussijaama kasutajatele (läbiv liiklus, ootajad, istumine).
Planeeringu seletuskirja sätestada lk 14 üleval 4. lõik: Aktiivne tänavafront /.../ tuleb tagada Soola tn 8 ja Soola tn 6 Emajõe poolses servas. Soola tänava front tuleb lahendada aktiivse tänavaruumina ning kujundada see jalakäigutänavaks koos piisava hajumisruumiga bussijaama kasutajatele (läbiv liiklus, ootajad, tagada istumisvõimalused). Jalakäigutänava võib osaliselt katta katusega. Kavandada atraktiivne tänavafront (seinapind peab olema atraktiivne, võib kasutada sh elektroonilisi infotahvleid, linnakaarti, teenindusautomaate jms) ja kasutada kujunduslikke lisaaktsente, et vältida tumma (võre)seina. Tänavaruumi lahenduse aluseks võtta arhitektuurivõistluse auhinnatud töödes väljapakutud ettepanekuid. Hoone laiendusprojekti üheks osaks on ka olemasolevale hooneosale aktiivse tänavafrondi loomine Turu tn ja Emajõe poole.
2. Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ja lähiala detailplaneering korrigeerida seisukohtadest tulenevalt.
3. Korrigeeritud planeering koos linnavalitsuse seisukohtadega esitada maavanemale järelvalve teostamise järgseks heakskiitmiseks.
6. Korraldus jõustub .............. 2014. a
Linnapea | |
Linnasekretär |