Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Määrus |
Teema: | Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020 uue redaktsiooni kinnitamine ja Tartu linna eelarvestrateegia 2015-2018 vastuvõtmine |
Reg. number: | LVK-M-0045 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 03.09.2014 |
Koostaja: | Imbi Lang |
Ettekandja: | Kajar Lember |
Esitab: | linnavalitsus, 2.09.2014 istungi protokoll nr 47 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 16: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 17: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 19.09.2014 määrus nr 35 "Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020 uue redaktsiooni kinnitamine ja Tartu linna eelarvestrateegia 2015-2018 vastuvõtmine" |
Failid: | ERL ettepanekud.pdf ( 36 kb ) TLF ettepanek.pdf ( 33 kb ) Lisa 1.pdf ( 1094 kb ) Lisa 2.pdf ( 1257 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Maarus_2014_LVK-M-0045.pdf ( 43 kb ) Gea Kangilaski.pdf ( 133 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
MÄÄRUS | |
Tartu |
03. september 2014. a. nr LVK-M-0045 |
Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020 uue redaktsiooni kinnitamine ja Tartu linna eelarvestrateegia 2015-2018 vastuvõtmine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 7, § 372 lõike 7, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 20, Tartu linna põhimääruse § 41 ja Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 11 lõike 4 ja § 12 lõike 5 alusel.
§ 1. Arengukava redaktsiooni kinnitamine
Kinnitatakse Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020 redaktsioon vastavalt lisale 1.
§ 2. Eelarvestrateegia vastuvõtmine
Võetakse vastu Tartu linna eelarvestrateegia 2015-2018 vastavalt lisale 2.
Esimees | |
Võrreldes eelarvestrateegia koostamise hetkega on üldised ootused tulevase kasvu osas muutunud natuke pessimistlikumaks, kuid vajadust eelarvestrateegiat muuta ei ole koostajate hinnangul kaasnenud. Eelarvestrateegia sai koostatud mõningal määral pessimistlikumalt kui seda olid mitmed majandusprognoosid, kuna arvesse sai võetud kõiki selleks hetkeks teadaolevaid majandusarenguid (IMFi, Maailmapanga, OECD, rahandusministeeriumi ja muud majandusprognoosid olid koostatud natuke varem ning nendes reeglina pannakse aeg kindlast hetkest „lukku“). Vene–Ukraina kriis ja konkreetselt Venemaa impordikeeld omab kindlasti oma mõju, kuid see on mõõdukas.
Prognooside muudatuste ülevaade on esitatud järgnevates tabelites.
Maailmamajanduse kasvuprognoos (%) | 2014 | 2015 | |
IMF | Värskeim prognoos | 3,4 | 4 |
Muutus eelmise prognoosiga võrreldes | -0,3 | 0 | |
Maailmapank | Värskeim prognoos | 2,8 | 3,4 |
Muutus eelmise prognoosiga võrreldes | -0,4 | 0 |
Euroala majanduse kasvuprognoos (%) | 2014 | 2015 | |
IMF | Värskeim prognoos | 1,1 | 1,5 |
Muutus eelmise prognoosiga võrreldes | 0,0 | 0,1 | |
Maailmapank | Värskeim prognoos | 1,1 | 1,8 |
Muutus eelmise prognoosiga võrreldes | 0,2 | 0,3 |
Eesti majanduse prognoos rahandusministeeriumilt | 2014 | 2015 | |
SKT reaalkasv | Sügisprognoos | 0,5 | 2,5 |
Kevadprognoos | 2,0 | 3,5 | |
THI | Sügisprognoos | 0,3 | 1,9 |
Kevadprognoos | 1,4 | 2,7 | |
Hõive muutus | Sügisprognoos | 0,1 | 0 |
Kevadprognoos | 0,2 | 0,3 | |
Keskmise palga kasv | Sügisprognoos | 6,0 | 6,1 |
Kevadprognoos | 6,2 | 6,2 |
Majanduskasvu prognoos on muutunud pessimistlikumaks, kuid sellega on eelarvestrateegias juba arvestatud. Nimelt ei võtnud rahandusministeeriumi kevadprognoos arvesse esimese kvartali tulemusi, kuid Tartu linna eelarvestrateegia koostamise hetkeks olid need just värskelt ilmunud ja eelarvestrateegias on sellega arvestatud ning kohendatud eeldusi allapoole.
Linnavalitsus arutas avaliku väljapaneku ajal laekunud ettepanekuid käesoleva aasta 19. augusti istungil. Kuna mõlemad ettepanekud tähendasid sisuliselt ühe ja sama tegevuse lisamist arengukavasse, siis otsustas linnavalitsus lisada arengukava meetme 5.2.8 Spordihoonete ning -rajatiste ehitamine ja renoveerimine alla uue ülesande, mille sisuks on ratsutamise ja vabaaja keskuse väljaarendamise toetamine Raadi-Kruusamäe linnaosas.
Avalikul väljapanekul esitatud ettepanekute avaliku arutelu ajaks määras Tartu Linnavalitsus 27. augusti kell 16.00 ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruumi. Informatsioon avaliku arutelu toimumise kohta avaldati Tartu veebilehel ning ettepanekute esitajat teavitati e-posti teel.
Avaliku arutelu käigus vastuväiteid avaliku väljapaneku ajal laekunud ettepanekute arvestamise osas ei esitatud, kuid Tartu Linnaaianduse Foorumi osapoolte poolt tehti täiendav ettepanek meetme 3.1.1 Linnaruumi jätkusuutliku kasutamise tagamine planeerimisel all oleva tegevuse ümbersõnastamiseks. Ettepaneku sisuks on linnaaianduse arendamiseks tingimuste loomine planeerimisel. Linnavalitsus arutas ettepanekut 2. septembri istungil ja otsustas seda toetada pisut üldisemas sõnastuses.
Allolevas tabelis on toodud avalikustamise ajal lisandunud ettepanekud koos linnavalitsuse seisukohtadega. Ettepanekud 1 ja 2 on esitatud Eesti Ratsaspordi Liidu poolt ja ettepanek 3 on esitatud Tartu Linnaaianduse Foorumi osapoolte ühisettepanekuna.
Ettepanek | Tartu Linnavalitsuse seisukoht |
1. Lisada meetme 5.2.6 Tervisespordi arendamine alla uus ülesanne:
| Ei ole otstarbekas lisada arengukavasse dubleerivat ülesannet, kuna praegu on juba olemas sarnase sisuga ülesanne meetme 5.1.10: Perekesksete kultuuri väärtustavate harjumuste kujundamise toetamine all järgmises sõnastuses:
Konkreetsemas sõnastuses lisatakse uus ülesanne meetme 5.2.8 alla. |
2. Lisada meetme 5.2.8 Spordihoonete ning –rajatiste ehitamine ja renoveerimine alla uus ülesanne:
| Arvestada ja lisada meetme 5.2.8. alla uue ülesanne järgmises sõnastuses:
|
3. Muuta meetme 3.1.1 Linnaruumi jätkusuutliku kasutamise tagamine planeerimisel neljanda tegevuse sõnastust järgmiselt:
| Arvestada ettepanekut ja sõnastada meetme 3.1.1 neljas ülesanne järgmiselt:
Esialgne sõnastus oli:
|