EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
03. september 2014. a. nr LV-IP-0268 |
Tartu Linnavolikogu määruse "Keskkonnaseadustiku üldosa seaduses sätestatud ülesannete delegeerimine" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 alusel.
§ 1. Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse § 38 lõikes 5 sätestatud kohaliku omavalitsuse üksuse ülesanne delegeeritakse Tartu Linnavalitsusele.
§ 2. Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse § 43 lõigetes 2 ja 3 sätestatud kohaliku omavalitsuse üksuse ülesanded delegeeritakse Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonnale.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu määruse "Keskkonnaseadustiku üldosa seaduses sätestatud ülesannete delegeerimine" eelnõu esitamine " juurde
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 kohaselt võib kohaliku omavalitsuse volikogu seadusega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsusüksuse või kohaliku omavalitsusorgani pädevusse antud küsimuste lahendamise delegeerida valitsusele.
1. augustil 2014. a jõustus keskkonnaseadustiku üldosa seadus, mis paneb kohaliku omavalitsuse üksusele mitmed ülesanded.
Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse (KeÜS)§ 38 lõike 5 kohaselt, võib kalda omanik või valdaja kallasrada tõkestada kohaliku omavalitsuse üksuse või Põllumajandusameti kirjalikul nõusolekul ja põhjendatud vajaduse korral, nagu seda on loomade karjatamine või maa kuivendamine, kuid ta peab tagama tõkkest üle- või läbipääsu kallasrada mööda liikumiseks.
Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse rakendamise seaduse, millega täiendati KeÜS § 38 lõiget 5 kohaliku omavalitsuse üksuse kirjaliku nõusoleku nõudega, eelnõu seletuskirja kohaselt on kohaliku omavalitsuse kirjalik nõusolek lisatud ennekõike selleks, et omavalitsus kohaliku elu tundjana selgitaks välja, kas kallasraja tõkestamise vajadus on põhjendatud ja otstarbekas ning proportsionaalne igaüheõigusega kallasrajal liikuda, võttes arvesse kõiki olulisi asjaolusid, sh ka veekogu rekreatiivset tähendust ning külastatavust. Muudatus on kooskõlas looduskaitseseaduse §-ga 36, milles on sätestatud samasugused tingimused. Juhul kui loa andja on kohaliku omavalitsuse üksus või mõne loa andmise menetluses on vajalik kohaliku omavalitsuse üksuse nõusolek, siis loetakse see ühtlasi käesoleva punktiga kavandatavaks nõusolekuks. Kuna maaparandussüsteemide ehituslubasid annab Põllumajandusamet (MaaParS § 14 lg 2), siis on see eraldi välja toodud, et ei peaks küsima nõusolekut kohalikult omavalitsuselt, vaid Põllumajandusamet lahendab loa andmise menetluses ka nõusoleku andmise küsimuse.
Kuna nimetatud nõusoleku andmine ei ole otseselt seotud ühegi linnavalitsuse osakonna seniste ülesannete ja pädevusega, on eelnõuga tehtud ettepanek delegeerida nimetatud ülesanne Tartu Linnavalitsusele.
KeÜS § 43 lõike 1 kohaselt edastab keskkonnaloa andja keskkonnaloa taotluse viivitamata pärast selle nõuetele vastavuse kindlakstegemist kavandatava tegevuse asukoha järgsele kohaliku omavalitsuse üksusele temalt arvamuse saamiseks, lõike 2 kohaselt esitab kohaliku omavalitsuse üksus kirjaliku arvamuse keskkonnaloa taotluse kohta ühe kuu jooksul taotluse saamisest arvates. Arvamuse esitamine ei piira kohaliku omavalitsuse üksuse õigust esitada edasise menetluse käigus täiendavaid seisukohti, lõike 3 kohaselt, kui keskkonnaloa andmise otsustamiseks viiakse läbi kavandatud tegevuse keskkonnamõju hindamise menetlus, annab kohaliku omavalitsuse üksus arvamuse 21 päeva jooksul kavandatava tegevuse kohta koostatud ja heakskiidetud keskkonnamõju hindamise aruande kättesaamisest arvates.
Seisukohtade/arvamuste andmine veeseaduses, välisõhuseaduses ja jäätmeseaduses sätestatud keskkonnalubade taotlustele on olnud linnamajanduse osakonna ülesandeks. Eelnõuga tehakse ettepanek delegeerida nimetatud ülesanne Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonnale.