EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
01. september 2014. a. nr LV-IP-0262 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine OÜga PROKTER sõlmitud üürilepingu muutmiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel muuta OÜga PROKTER (registrikood 10977492) sõlmitud äriruumi üürilepingut Tartus Kompanii tn 10 hoones asuvate ruumide (üldpinnaga 210 m2) kasutamiseks selliselt, et ruume kasutatakse 1. jaanuarist 2015. a kuni 31. detsembrini 2018. a üüriga 5,33 eurot/m2 (sisaldab käibemaksu) Tartu Oskar Lutsu nimelise Linnaraamatukogu hanketöötlusosakonna ja administratsiooni (kantselei, direktor, arendusjuht) tarbeks.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine OÜga PROKTER sõlmitud üürilepingu muutmiseks" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2013. a otsuse nr 26 "Loa andmine OÜga PROKTER äriruumi üürilepingu sõlmimiseks" kohaselt kasutas Kompanii tn 10 hoones asuvaid ruume üldpinnaga 210m2 Hariduse Tugiteenuste Keskuse karjäärikeskuse tegevuse korraldamiseks. Hariduse Tugiteenuste Keskuse tegevus korraldatakse ümber ning neil ei ole ruume enam vaja. Kompanii 10 hoone asub vahetult Tartu Oskar Lutsu nimelise Linnaraamatukogu kõrval ning linnaraamatukogu vajab täiendavaid ruume.
Kõige rohkem ja teravamalt vajab lisaruume hanketöötlusosakond. Praegu töötab osakond oludes, kus üks ruum (komplekteerimine) on lihtsalt osa raamatufondist, ajutise vaheseinaga eraldatud ja kataloogijad-märksõnastajad istuvad seitsmekesi 30-l ruutmeetril, eraldi tööruumi ei ole ei osakonnajuhatajal ega peaspetsialistidel. Kogu raamatukokku tulev uus materjal ladustatakse ajutiselt koridoris, samuti on seal riiulid, millest osakonnad endale kirjandust jm. valivad. Samades kitsastes läbikäikudes hoitakse ka mahakantud ja mahakandmisele minevat kirjandust ning korraldatakse kogu raamatukogude erinevate hoonete (peamaja ja 4 harukogu) vahelist laenutuste jm seotud transporti.
Kompanii 10 asuvates ruumides oleks võimalik korraldada ruumikas nö 'logistikakeskus', kus omaette ala saaks sissetulev-ostetav kirjandus, harukogudesse saadetav jooksev nii laenutuste kui ka komplekteerimisega seotud materjal ja ka mahakantud raamatud-ajakirjad. Eraldi tööruumi saab osakonnajuhataja. Lisaks saab Kompanii 10-sse kolida raamatukogu kantselei: direktor-sekretär mõned peaspetsialistid, kellede igapäevane töö ei nõua pidevat lugejaalade ja lugemissaalide jälgimist ja kellega kokkusaamiseks ka töötajatel erinevate küsimuste lahendamiseks on hõlbus tulla kõrvalmajja või helistada. Hanketöötluse praegused ruumid lähevad osalt tagasi 1. korruse fondiruumiks (ajalehed-ajakirjad) ja tööruumist saab peale vajalikku remonti 1. korruse ja raeplatsi lugemistoa teenindajate töö- ja puhkeruum (praegu neil seda pole üldse). Kantseleiruumid, mis kolmandal korrusel vabanevad (u. 50 m²) lisanduvad (samuti peale vajalikke lammutus- ja remonditöid) lugejaalale.
Raamatukogule tekivad seoses uute ruumidega järgmised prognoositavad lisakulud
- üür, kuus 1120, aastas 13 440 eurot;
- koristusteenus (võimalik lisada raamatukogu kehtivale lepingule, 0,55 eurot/m², 115.50 kuus, aastas 1400 eurot;
- porivaibad 80 kuus, aastas 960 eurot;
- valvekulu (arvestuslikult 10% meie praegusest lepingust, kokku koos muude valvekuludega
aastas 1200 eurot;
- kommunaalkulud (elekter, vesi, küte - arvestatud seniste kulude alusel) 4000 eurot.
Kokku püsikulud aastas 21 000 eurot.
Lisaks vajab raamatukogu uutesse ruumidesse sisutuse jaoks ühekordset kulu minimaalselt 3500 eurot, millest 500 eurot on kavandatud 2014 a. II lisaeelarvest, 3000 eurot tuleks katta 2015 põhieelarvest.
Linnaeelarves on olemas vahendid üüri maksmiseks 2014. a, kommunaalkulud ja linnaraamatukogu kolimisega seotud kulud on kavandatud 2014. a II lisaeelarvest.