EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
22. mai 2014. a. nr LVK-O-0088 |
Tartu linna 2013. a majandusaasta aruanne |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 1, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 29 lg 11, Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 12 lg 1 ning arvestades Grant Thornton Rimess OÜ aruannet ja Tartu Linnavolikogu 22. veebruaril 2012. a määrust nr 58 "Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu linna 2013. a majandusaasta aruanne vastavalt lisale 1, mille koosseisu kuuluvad:
1.1. tegevusaruanne (sealhulgas arengukava 2013. a ülesannete täitmise aruanne);
1.2. raamatupidamise aastaaruanne (sealhulgas linna eelarve täitmise aruanne);
1.3. sõltumatu vandeaudiitori aruanne raamatupidamise aastaaruandele;
1.4. reservfondi kasutamise aruanne.
2. Võtta teadmiseks täiendav informatsioon Tartu linna 2013. a eelarve täitmise kohta vastavalt lisale 2.
3. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Tartu linna 2013. a majandusaasta aruanne " juurde
Linnavalitsus esitab linnavolikogule kinnitamiseks Tartu linna 2013. aasta konsolideeritud majandusaasta aruande, sealhulgas eelarve täitmise aastaaruande. Tartu linna 2013. aasta konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab informatsiooni linna ametiasutuste ja nende hallatavate asutuste ning linna valitseva ja olulise mõju all olevate juriidiliste isikute majandustegevuse tulemuste kohta.
Tartu linna 2013. aasta konsolideeritud majandusaasta aruannet auditeeris audiitorfirma Grant Thornton Rimess OÜ. Sõltumatu vandeaudiitori aruandes linna 2013. aasta raamatupidamise aastaaruandele, sealhulgas eelarve täitmise aruandele avaldatud märkusteta arvamus on kinnituseks, et linna finantsaruandlus on usaldusväärne ja kajastab õigesti ja õiglaselt linna finantsmajanduslikku seisundit ning lõppenud majandusaasta konsolideeritud finantstulemust.
Bilansi maht (varad) on aastaga suurenenud 32 mln euro võrra, sellest 31 mln põhivara suurenemise arvel (linnavalitsuse bilansimaht suurenes 28 mln euro võrra, sellest põhivara 24 mln). Põhivara osatähtsus bilansi mahust on 93%, (linnavalitsuse põhivara osatähtsus bilansi mahust 93%).
Kohustused on suurenenud 8 mln euro võrra, sealhulgas on lühiajalised kohustused vähenenud 10%. Pikaajalised kohustused on suurenenud 34% laenukohustuste arvelt.
Laenukohustused on suurenenud 4 mln võrra (vaid linnavalitsusel). Laenukohustused, 51 mln eurot, ongi ainult linnavalitsusel, grupi tütarettevõtetel ja sihtasutustel on vaid omavahelised laenud, mis konsolideeritud aruandes ei kajastu. Laenukohustused moodustavad 72% kohustustest, linnavalitsusel 77%.
Aruandeaasta tegevustulem on 14 mln euro võrra suurem eelneva aasta tegevustulemist (linnavalitsusel on suurem 15 mln eurot), kuna tegevustulud on kuludest rohkem kasvanud. Tulud kasvasid 25 mln eurot ja kulud 11 mln (linnavalitsusel kasvasid tulud 25 mln ja kulud 10 mln eurot).
Tegevustuludest 45% moodustavad saadud toetused, mille osatähtsus on 39% võrra suurenenud (linnavalitsusel vastavalt 49% ja osatähtsuse muutus 44%), toetusi saadi 19 mln eurot rohkem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel saadi 20 mln eurot rohkem).
Tegevustuludest 37% moodustavad maksutulud, mille osatähtsus on aastaga suurenenud 8% võrra (linnavalitsusel vastavalt 41% ja osatähtsuse muutus 8%). Maksutulude laekumist esineb vaid linnavalitsusel. Maksutulusid saadi 4 min eurot rohkem.
Tegevustuludest 18% tegevustuludest moodustavad majandustegevusest saadud ja muud tulud,mille osatähtsus on suurenenud 7% võrra (linnavalitsusel vastavalt 10% ja 9%) ning need tulud on suurenenud 2 mln euro võrra (linnavalitsusel 1 mln).
Tegevuskuludest 41% moodustavad tööjõukulud, mille osatähtsus on 10% võrra suurenenud, kulud kasvasid 5 mln euro võrra (linnavalitsusel vastavalt moodustasid 40%, osatähtsus vastavalt siis 10% võrra ning kulud kasvasid 4 mln euro võrra).
30% tegevuskuludest moodustavad majandamis- ja muud kulud, mille osatähtsus on suurenenud 11% võrra (linnavalitsusel vastavalt 29% ja 12%). Majandamiskulud suurenesid 3 mln euro võrra ehk 11% võrreldes eelmise aastaga ( linnavalitsusel sama).
Antud toetusteosatähtsus kuludes on vähenenud 3% võrra, aruandeaastal anti toetusi 2 mln eurot ehk 17% vähem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel vastavalt 2 mln eurot ja 17%). Antud toetuste osatähtsus tegevuskuludes on 9% (linnavalitsuses 11%). Põhivara kulum moodustab 12% tegevuskuludest ( linnavalitsusel 11%).
Aruandeaasta lõplik tulem on 24 mln eurot, suurenedes 13 mln euro võrra (linnavalitsusel suurenemine 14 mln võrra).
Tartu linna arengudokumentide koostamise korra (kehtestatud Tartu Linnavolikogu poolt 19.04.2012 määrusega nr 65) § 12 lg 1 kohaselt antakse igal aastal linna arengukava täitmisest ülevaade majandusaasta aruande koosseisus esitatavas tegevusaruandes.
Tartu linna arengukava ülesannete täitmise ülevaade 2013. aasta kohta on antud peatükis 1.5 (lk 21 - 70). Ülevaade on esitatud arengukava valdkondade lõikes meetmete kaupa. Iga valdkonna kohta on välja toodud ka olulisemad arengusuunad järgnevaks perioodiks ning iga valdkonna lõpus on esitatud valdkonda iseloomustavate arengutaseme näitajate väärtused võrdluses 2012. aastaga ning 2013. aastaks püstitatud sihtnäiduga.
Tartu linna arengutaseme näitajad koos sihtnäitudega on kinnitatud Tartu Linnavalitsuse 7. aprilli 2009. aasta korraldusega nr 390. Arengutaseme näitajad on seostatud arengustrateegia Tartu 2030 eesmärkidega ning nad võimaldavad objektiivselt hinnata erinevate linnaelu valdkondade arengut ja valdkondade arendamiseks rakendatud meetmete tõhusust.