Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Seisukoha võtmine Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Reg. number: | LV-K-0490 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 05.05.2014 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 20.05.2014 korraldus nr 520 "Seisukoha võtmine Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine" |
Failid: | kaart 6 Tulika Lunini DP tehnovorgud.pdf ( 3414 kb ) Tulika Lunini DP seletuskiri 17 12 13.pdf ( 214 kb ) kaart 4 Tulika Lunini DP pohikaart.pdf ( 3560 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
05. mai 2014. a. nr LV-K-0490 |
Seisukoha võtmine Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avalik väljapanek toimus linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas 09.─22.04.2014.
Planeeringulahendus näeb ette Tulika tn 1, N. Lunini tn 16 ja Ravila tn 19 kruntide baasil uue krundi (Pos 1) moodustamise ja ehitusõiguse andmise Tammelinna-Veeriku sotsiaalkeskuse (perekeskuse) rajamiseks. Keskuses hakkab tegutsema sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskus, kus teenindatakse kõiki sotsiaalabi vajajaid Tammelinna - Veeriku piirkonnas. Lisaks koondatakse kavandatavasse keskusesse teenused erinevatele sihtrühmadele: lastega peredele ja eakatele inimestele. Pos-le 1 on lubatud ehitada üks hoone, suurima lubatud ehitusaluse pindalaga 700 m². Hoone lubatud korruselisuseks on määratud kaks. Parkimine on lahendatud krundil.
Planeeringu mahus on koostatud liiklusmõju analüüs (Liikluslahendus OÜ, töö nr 0113/01), mis käsitleb liikluse teket ja parkimisnõudlust. Nimetatud töös antud soovitustega liikluskorralduse täiendamiseks on detailplaneeringus arvestatud. Bussipeatuste paiknemise ja jalakäigu teekondade analüüsist tulenevalt on planeeritud täiendavaid ülekäigukohti ja -radasid. Samuti on tehtud ettepanek rajada kergliiklusteed Tulbi tänavale, L. Puusepa tänavale ning N. Lunini põik tänavale.
Avaliku väljapaneku käigus laekus lahenduse kohta kaks pöördumist Tulika tänava kinnistuomanikelt L. Reinthalilt ja M. Lindperelt, kes toetavad üksteise esitatud ettepanekuid, juhtides tähelepanu järgmistele teemadele:
1. Liikluskorraldus ja prognoositav liiklustihedus planeeringualal.
Tulika tänava elanike tähelepanekutel võib liikluskoormus olla juba praegu Ravila-Tulika tänavate ristmikul suurem kui Liikluslahendus OÜ töös toodud prognoositud liiklussagedused, rääkimata olukorrast, kus Tulika tänava lõpus asub 25 parkimiskohaga autoparkla.
Palutakse hinnangut, millised on päeva jooksul Tulika 3 ja sotsiaalmaja vahel asuvasse parklasse sisenevate autode arvu prognoosid.
Ettepanek: Planeerida sissesõit parklasse Tulika tänavalt sotsiaalmaja poolsest servast, et säilitada Tulika tn 3 suurem privaatsus, kavandada parkla üksnes sotsiaalmaja töötajatele ja see tõkkepuuga piirata.
2. Kavandatava sotsiaalabi keskuse funktsioonid.
Soovitakse, et planeeringus kirjutataks rohkem lahti, kui suur saab olema nõudlus sotsiaalmaja teenuste järele (kui suur saab olema külastajate arv) ja millised on need muud teenused, mida hakatakse pakkuma sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskuses lisaks teenustele lastega peredele ning eakatele. Soovitakse teada, kas lastele on alale planeeritud ka mänguväljak.
Tuntakse huvi, millised võivad olla sotsiaalmaja olemasolu mõjud ümberkaudsetele kodudele, millised võivad olla riskid ja ohud detailplaneeringu alaga piirnevatel kruntidel elavate inimestele heaolule ja kuidas planeerimistegevuses on võetud neid asjaolusid arvesse ning paluvad vajadusel nõuandeid elanike turvameetmete tugevdamiseks.
Ettepanek: Lisada planeeringusse täiendavad selgitused, milliseid teenuseid hakkab sotsiaalkeskus osutama ja kui suur saab olema külastajate arv. Anda meetmed elanike turvalisuse tagamiseks.
3. Sademevee ja lumesulamisvee ärajuhtimise lahendus.
Küsimused:
3.1 Kui palju tõstetakse Tulika tn 3 krundi kõrvale planeeritud autoparkla kõrgust praegusega võrreldes ja kui suur on oht, et sealselt haljasalalt hakkab lumesulamisvesi Tulika 3 ja/või Kullerkupu kruntidele valguma ning kuidas juhitakse haljasalalt lumesulamisvesi autoparklas asuvatesse kaevudesse.
3.2 Palutakse tõlgendust seletuskirja lauses “Naaberkruntide piiril ei tohi maapinna kõrguseid muuta selliselt, et sademevesi valguks planeeritavalt alalt naaberkruntidele" nimetatud krundi piirile, sest krundi kõrgemas keskmes olevad suured lumevallid võivad vee valgumist ka siis põhjustada, kui krundi piirialade kõrguseid ei ole muudetud.
Ettepanek: kaaluda analoogse kõrghaljastusega pinnasevalli tekitamist parkla ümber nagu on vastasasuval Ravila tn 19 krundil. See pakuks ümberkaudsetele kodudele suuremat privaatsust ning takistaks lumesulamisvee poolt põhjustatud probleeme.
4. Privaatsuse suurendamine.
M. Lindpere palub Tartu Linnavalitsusel müüa Tulika tn 3 krundi privaatsuse suurendamiseks 2-4 meetri laiune riba Tulika tn 1 krundist.
5. Tulika tn 1 ja Tulika tn 3 kruntide vaheline piire.
Detailplaneeringus on märgitud, et Tulika tn 3 krundil olev hekk kuulub likvideerimisele ning paralleelselt planeeritava piirdega istutatakse uus hekk. M. Lindpere juhib tähelepanu, et planeeringust ei selgu, kas Tulika tn 1 ja Tulika tn 3 vahele on planeeritud analoogne piire (kuni 1,9 meetri kõrgune metallaed, soovitavalt metallvarb- või keevispaneelpiire), mis on mõeldud Kullerkupu tänava ja Tulika tänava elamukruntide vahelisele alale.
Lähtudes eeltoodust ning võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 20 lg 2, § 21 lg-d 1 ja 2 ning Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg-d 1, 3 ja 7, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta seisukohad Tulika tn 1, N. Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku käigus esitatud ettepanekute osas järgmiselt:
1.1 Selgitus. Seletuskirja koostamisel on tuginetud Liikluslahendus OÜ poolt koostatud detailplaneeringu liiklusmõju analüüsi tulemustele, mille kompetentsuses ei ole linnal põhjust kahelda. Analüüsi kohaselt on planeeritud parkla poolt tekitatud liiklusprognoos järgmine: hommikusel tipptunnil (7.30-8.30) sisenevaid autosid 20, väljuvaid 6; õhtusel tipptunnil (16.30-17.30) sisenevaid autosid 13, väljuvaid 20.
Arvestada ettepanekut parkla sissesõidu asukoha muutmiseks.
Mitte arvestada ettepanekut planeerida parkla ainult sotsiaalkeskuse töötajatele ja see tõkkepuuga piirata, sest kavandatav parkla peab teenindama ka asutuse külastajaid ning see tuleb lahendada oma krundil. Kuna tegemist on avaliku funktsiooniga hoonega, ei ole mõistlik planeerida parklasse tõkkepuud. Parkimiskohtade arvu määramisel on arvestatud sotsiaalabi osakonna ettepanekuid ja teiste suure külastajate arvuga asutuste juures läbiviidud liiklusuuringuid.
1.2 Selgitus. Planeering annab võimaluse rajada Tulika tn 1 krundile sotsiaalkeskus, milles tegutseb sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskus, kus teenindatakse kõiki sotsiaalabi vajajaid Tammelinna - Veeriku piirkonnas. Lisaks on planeeringu järgi võimalik, et kavandatavasse keskusesse koondatakse mõnede mittetulundusühingute või linna allasutuste töö, kes pakuvad sotsiaalteenuseid erinevatele sihtrühmadele: lastega peredele ja eakatele inimestele. Hoonesse ei planeerita erihoolekande teenuste osutamist. Sotsiaalabi piirkonnakeskus on linnavalitsuse büroohoone ning ei ole võrreldav sotsiaalmajutusteenust pakkuvate asutustega - planeeringuga ei planeerita krundile sotsiaalmaja (majutusteenust pakkuvat asutust).
Sotsiaalkeskuse ühe osana planeeritava linnavalitsuse sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskuse tavapärased kliendid on rahaliste toimetulekuraskustega inimesed - näiteks pered, kus on üks või enam töötut; miinimumpalka saavad, kuid kõrgete eluasemekuludega pered; inimesed, kellel on perioodiliselt vaja saada toetusi mõne suure ja eluliselt olulise kulutuse katteks - koduseadmed, ravimid, õnnetusjuhtumid, küttepuude ostmine. Sotsiaalabi piirkonnakeskuses teenindatakse kõiki sotsiaalabi vajajaid tööpäevadel ja tööaegadel: peamiselt toimetulekutoetuse vajajad - keskmiselt selle piirkonna lõikes kuni 200 inimest kuus, eakad ja puudega isikud - keskmiselt umbes 60 inimest kuus, lastega pered - samuti keskmiselt umbes 60 külastust kuus.
Sotsiaalabi osakonna viies toimivas piirkonnakeskuses ei ole täheldatud olulisi turvaprobleeme. Piirkonnakeskuste ümbruses ei ole registreeritud korrarikkumisi, mis oleksid toime pandud otseselt piirkonnakeskuse klientide poolt.
Sotsiaalkeskuse täpsem suunitlus selgub edasisel projekteerimisel, kuid planeeringuga soovitakse anda funktsioonide osas võimalikult lai valikuvõimalus. Keskuse täpsem sisu ja funktsioonid sõltuvad suuresti ka välisabi rahastamise tingimustest. Prognoositav maksimaalne teeninduskordade arv keskuses on kalkuleeritud kõigi funktsioonide toimimise korral. Prognoositav keskust kasutavate klientide arv jääb vahemikku 50-100 inimest päevas. Samas korraldavad keskuses tegutsevad mittetulundusühingud eakatele või lastele ühisüritusi, mis võivad tuua korraga rohkem osalejaid. Vastav selgitus lisada planeeringu seletuskirja.
Planeeringu põhijoonisel on näidatud mänguväljaku võimalik asukoht. Täpsem lahendus selgub projekteerimisel.
1.3 Selgitus. Autoparkla pinda ei tõsteta kõrgemale Tulika tn 3 krundi pinnast. Maapind tõuseb olemasolevalt Ravila tänava suunas, mis välistab sademevee valgumise Tulika tn 3 krundile. Lume ladustamise alani on planeeritud sademeveekanalisatsiooni trass, mille abil juhitakse liigne lumesulamisvesi sademeveekanalisatsiooni.
Naaberkruntide piiril maapinna kõrguste mitte muutmise lausega on mõeldud seda, et planeeritaval alal kõrguste muutmisel peab vertikaalplaneerimise koostama selliselt, et krundi piirilt valguksid veed planeeritava ala sisemuse suunas ehk siis kõrgus krundipiiril on suurem ning maapind langeb mingis ulatuses krundi sisemuse suunas.
Juhime tähelepanu, et detailplaneeringu ülesanne on anda vertikaalplaneerimise üldpõhimõtted, täpne lahendus, mis peab vältima liigvee sattumise naaberkruntidele, töötatakse välja projekteerimise staadiumis. Projekteerimise aluseks on detailplaneering.
1.4 Arvestada ettepanekut Tulika tn 1 krundist 2-4 meetri laiuse maariba eraldamiseks Tulika tn 3 krundiga liitmiseks, et erakrundi privaatsuse suurendamiseks oleks võimalik krundipiirile rajada näiteks kõrghaljastust.
1.5 Selgitus. Planeeringus on sätestatud, et nii Kullerkupu kui ka Tulika tn elamukruntide poolsele piirile on lubatud kuni 1,9 meetri kõrgune metallaed (soovitavalt metallvarb- või keevispaneelpiire).
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste tutvustamiseks avalik arutelu.
3. Avaliku arutelu toimumise ajaks määrata ... kell 15:00 ning kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste tutvustamise ja avaliku arutelu toimumise aja ning koha kohta teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel vähemalt nädal aega enne avaliku arutelu algust.
5. Korraldus jõustub ... 2014. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |