EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
26. märts 2014. a. nr LV-IP-0114 |
Tartu Linnavolikogule otsuse „Tartu Linnavolikogu 23. jaanuari 2014. a otsuse nr 41 „Tartu Lasteaia Päkapikk ja Tartu Lastesõime Mesipuu ümberkorraldamine” muutmine” eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 35 lg 2, koolieelse lasteasutuse seaduse § 33 lg 1, lg 2 p 2 ning Tartu linna põhimääruse § 46 lg 3, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Muuta Tartu Linnavolikogu 23. jaanuari 2014. a otsuse nr 41 „Tartu Lasteaia Päkapikk ja Tartu Lastesõime Mesipuu ümberkorraldamine” punkti 1 ja sõnastada see järgmiselt:
„1. Korraldada alates 1. augustist 2014. a Tartu Linnavalitsuse hallatavate asutuste Tartu Lasteaed Päkapikk ja Tartu Lastesõim Mesipuu tegevus ümber järgmiselt:
1.1. Tartu Lastesõim Mesipuu (liidetav lasteasutus) liidetakse Tartu Lasteaiaga Päkapikk;
1.2. Tartu Lastesõime Mesipuu tegevus lõpeb 31. juulil 2014. a.”.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse „Tartu Linnavolikogu 23. jaanuari 2014. a otsuse nr 41 „Tartu Lasteaia Päkapikk ja Tartu Lastesõime Mesipuu ümberkorraldamine” muutmine” eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavolikogu otsustas 23. jaanuari 2014. a otsusega korraldada ümber Tartu Lasteaia Päkapikk ja Tartu Lastesõime Mesipuu, liites lasteaia Päkapikk lastesõimega Mesipuu ja lõpetades lasteaia Päkapikk tegevuse.
Haridusosakond hakkas linnavolikogu asjakohast otsust täitma. Otsuse täitmise käigus teavitati asjaosalisi (Tartu Maavalitsust ning Haridus- ja Teadusministeeriumit), ühtlasi uuriti ka koolitusloa muutmisega seonduvaid nõudmisi. Haridusosakond oli eelnevalt võrrelnud mõlemale asutusele väljastatud koolitusloa sõnastust ja veendunud, et mõlemale asutusel on antud koolitusluba koolitustegevuseks nii sõime- kui lasteaiarühmades.
Haridus- ja Teadusministeerium hindas koolitusloaga seonduvat uuesti ja jõudis järelduseni, et vaatamata koolitusloa tekstile, ei ole Tartu Lastesõimel Mesipuu siiski õigust koolitustegevuseks lasteaiarühmades, sest asutuse põhimääruse järgi on tegemist lastesõimega. Ühtlasi sedastati, et kuna Tartu Lastesõim Mesipuu jätkab tegutsemist ja ta kujundatakse ümber ehk lisandub uus nö haridustase, siis tuleb taotleda täiesti uus koolitusluba, asutuse nimetuse muutmisest kehtival koolitusloal ei piisa.
Haridusosakond võttis ühendust Terviseameti ja Päästeametiga ning palus koolitusloa taotlemiseks väljastada tõend, et ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Terviseamet jõudis tervisekaitsenõuete täitmise kontrollimisel järelduseni, et kõik nõuded ei ole täidetud. Probleem tekkis sellest, et 2011. aastal kehtestati uued tervisekaitsenõuded, kuid tegutsevatele lasteasutustele, kellel oli 01.01.2010 kehtiv koolitusluba anti rakendussätetega aega ruumide nõuetele vastavaks viimiseks kuni 01.09.2030.
Kuna lasteasutustel oli 01.01.2010 kehtiv koolitusluba, siis ei kohaldatud neile uusi, rangemaid nõudeid. Kuna mõlemad asutused asuvad vanades hoonetes, üks neist on isegi muinsuskaitse all, siis ei ole hoonetes uued ja rangemad nõuded täidetud.
Haridusosakond pöördus uuesti Haridus- ja Teadusministeeriumi poole ning kirjeldas probleemi. Ühtlasi sooviti ka teada, et kui ümberkorraldamise tulemusena oleks tegutsemist jätkanud Tartu Lasteaed Päkapikk, kas sellisel juhul ei oleks vajalik taotleda algusest peale uut koolitusluba ning tehakse üksnes muudatus olemasoleval koolitusloal.
Haridus- ja Teadusministeeriumist kinnitati, et kui tegutsemist jätkab Tartu Lasteaed Päkapikk, siis ei ole vaja algusest peale uut koolitusluba taotleda.
Esialgne lasteasutuste ümberkorraldamise skeem valiti sellest lähtuvalt, et ajaliselt vanem asutus saab tegutsemist jätkata. Taolise skeemi valimisel osalesid ka lasteasutuste esindajad. Kuna mõlemad asutused on muus osas võrdsed, siis oli selline lähenemine objektiivne ja mõistlik. Seda enam, et me eelnevalt vaadati üle lasteasutuste koolitusload ja need oli väljastatud ühesuguse sõnastusega.
Kuna asutuse ümberkorraldamine on vajalik, sest 3-4-rühmalised asutused on tõhususe kaalutlusel mõistlik viia ühise juhtimise alla, siis tuleks ümberkorraldamisega edasiliikumiseks muuta linnavolikogu varasemas otsuses väljapakutud skeemi. Sellisel juhul saab ühendlasteasutus jätkata tegutsemist ning talle kohalduks tervisekaitsenõuetes sätestatud erand kuni 01.09.2030.
Lisaks Tartu Linnavolikogu 23. jaanuari 2014. a otsusele nr 41 tuleb muuta ka Tartu Linnavolikogu 20. märtsi 2014. a määrust nr 11 "Tartu Lasteaed Naerumaa põhimäärus".