Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Informatsioon arengu- ja planeerimiskomisjonile Tartu linna üldplaneeringu ptk 8 "Teede ja tänavate, raudteede, sadamate ja lennuvälja asukoha ning liikluskorralduse üldiste põhimõtete määramine" ülevaatamisest |
Reg. number: | LVK-I-0027 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 04.03.2014 |
Koostaja: | Jaanika Koppel |
Ettekandja: | Indrek Ranniku |
Esitab: | linnavalitsus, 04.03.2014 istungi protokoll nr 12 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 10: |
Failid: | ATTX9EYC.doc ( 183 kb ) ATTDLJ7U.pdf ( 2980 kb ) Sillad.doc ( 33 kb ) sildlooduses.pdf ( 2176 kb ) Mikk Pärdi MSc planšetid.pdf ( 34884 kb ) Supilinna sild.jpg ( 172 kb ) Parkimine.doc ( 23 kb ) Yhistransport.doc ( 22 kb ) Kergliiklus ja jalgrattateed.doc ( 23 kb ) Raudteed.doc ( 28 kb ) Sadamad.doc ( 23 kb ) Lennuv2li.doc ( 25 kb ) kiri (digitaalne)_Template_13-00111_039.ddoc ( 76 kb ) Sadamad.jpg ( 94 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2014_LVK-I-0027.pdf ( 60 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
04. märts 2014. a. nr LVK-I-0027 |
Informatsioon arengu- ja planeerimiskomisjonile Tartu linna üldplaneeringu ptk 8 "Teede ja tänavate, raudteede, sadamate ja lennuvälja asukoha ning liikluskorralduse üldiste põhimõtete määramine" ülevaatamisest |
Käsitletava peatüki ülevaatamine on esitatud järgmise ülesehitusega:
· kehtivas planeeringus olev tekst (ilma peatüki pealkirjata);
· planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused;
· uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus;
· üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
1. Teed ja tänavad
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Magistraaltänavad
· Magistraaltänavate arengu senised tulemused: On asutud realiseerima planeeritud objekte. Koostatud on Tartu linna idapoolse ja põhjapoolse ringtee rajamise eelprojektid. Maanteeamet on koostanud Tartu linna läänepoolse ringtee rekonstrueerimise tööprojekti. Raudtee ohuprobleemide likvideerimise projekti mahus on koostatud Aardla tn ja Betooni tn ülesõitude eritasandiliseks ümber ehitamise eelprojektid, kuid nende ehitamist riik enam ei toeta. On realiseeritud Petseri raudteeharu eritasandiline ristmik. Ringtee tänav on rekonstrueeritud Võru tn - Turu tn vahelisel lõigul. Käimas on Tartu linna idapoolse ringtee silla ehitustööd. Pikk tn rajamise otstarbekus (Kivi tn - Narva mnt lõigus) otsustatakse koostatava kesklinna üldplaneeringu raames. Koostamisel on Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja
lähiala detailplaneering. Realiseeritud on Narva mnt ühendamine Jõhvi - Tartu - Valga riigimaanteega.
ümbers6idud_ja_suurprojektid.pdf
· Edasine üldplaneeringu realiseerimine on võimalik üldplaneeringu kaardi nr 8 ja üldplaneeringu seletuskirja alusel. Tähelepanu tuleb pöörata linna magistraaltänavate ja Tartu linnaga piirnevate valdade üldplaneeringutega kavandatud teede ühendamisele. Tartu linna idapoolse ringtee jätkumise kavandamise Tartu vallas ja Ringtee ühenduse kavandamisel Muuseumi teega lähtutakse Ramboll Eesti AS poolt koostatud Tartu linna idapoolse ringtee eelprojektist. Maanteeamet realiseerib lõiguti Tartu linna läänepoolse ringtee rekonstrueerimist, mis on kooskõlas üldplaneeringuga. Emajõe, Turu, Rebase ja Tehase tänavate vahelise maa- ala arendamiseks on vajalik Sadamaraudtee koridori kavandatud jaotustänava (Turu tn ja Sõbra tn vahelises lõigus) rajamine ja sadamaraudtee likvideerimine.
Juurdepääsutänavad
· Juurdepääsutänavate arengu senised tulemused: On järgitud üldplaneeringuga määratud põhimõtteid kõnniteede rajamisel juurdepääsutänavate juurde ja kruusatänavate asfalteerimisel. Sõidukite parkimisküsimuste lahendamiseks korrusmajade piirkondades on koostamisel teemaplaneering ja linnaosade üldplaneeringud. (Kesklinn, Ränilinn).
· Edasine üldplaneeringu realiseerimine on võimalik üldplaneeringu seletuskirja alusel.
Ristmikud
· Ristmike arengu senised tulemused: On asutud realiseerima planeeritud objekte. Koostatud on Tartu linna idapoolse ja põhjapoolse ringtee rajamise eelprojektid. Raudtee ohuprobleemide likvideerimise projekti mahus on koostatud Aardla tn ja Betooni tn ülesõitude eritasandiliseks ümber ehitamise eelprojektid. Koostöös Maanteeametiga on rekonstrueeritud Ringtee tänavat ja sellega seonduvalt ka sealseid ristmikke. On realiseeritud Petseri raudteeharu eritasandiline ristmik. Koostamisel on Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneering. Turu tn - Riia tn ristmiku lahendus määratakse koostatava kesklinna üldplaneeringuga.
· Edasine üldplaneeringu realiseerimine on võimalik üldplaneeringu seletuskirja alusel.
2. Sillad
2.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
2.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Sillad
· Sildade arengu senised tulemused: On rajatud Vabadussild. Marja ja Lubja tänavate ühendamiseks on ladustatud endine raudsild Supilinnas.
Silla ehitamiseks on kaks varianti. Esimene oleks vana silla materjalide baasil.
sildlooduses.pdf
Teine variant oleks ehitada uus, arhitektuurselt huvitavam sild.
Mikk Pärdi MSc planšetid.pdf
Sadamad
· Sadamate arengu senised tulemused: Realiseerima on asutud Sõpruse paadisadama detailplaneeringut. Tartu linna ulatuses on rajatud mitmeid sildumisrajatisi (Kvissentali, Kartuli tn, Sauna tn, Atlantise esine, Turusild, Sõbra tn) ja slipp Rebase tänaval.
· Edasine üldplaneeringu realiseerimine on võimalik üldplaneeringu seletuskirja alusel. Üleriigiline planeering Eesti 2030+ näeb ette rahvusvahelise reisijateveo korraldamise Tartu ja Venemaa vahel mööda Emajõge. Kesklinna üldplaneeringuga on vajalik planeerida sadamale sobilik asukoht Tartu linnas. Vajalik on jätkata planeeritud väikelaevade sildumisrajatiste väljaehitamist. Selgitamist vajab Ropka tee 29 asuva inertmaterjalide sadama perspektiiv.
Vajalik on täpsustada linna piires asuvate sildumisrajatiste ja sadamate määratlus.
8. Lennuväli
8.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
Lennuväli
· Lennuvälja arengu senised tulemused: Tartu lennujaam on rekonstrueeritud rahvusvahelise regulaarlendudele vastavaks tehniliselt ja maandumisraja pikkuse osas. On toimiv püsiühendus Helsingiga.
· Edasine üldplaneeringu realiseerimine on võimalik üldplaneeringu seletuskirja alusel. Konkurentsivõime tõstmiseks tuleb leida täiendavaid võimalusi regulaarliinide käivitamiseks.
9. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus:
· Sangla tänava osas on vajalik Veeriku mikrorajooni detailplaneeringu osaline tühistamine. Veeriku mikrorajooni detailplaneering näeb ette Sangla tn pikendamise Näituse-Vitamini-L. Puusepa N. Lunini tänavate ristmikule. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna 2013. a tellitud uurimistöö "Veeriku linnaosa tänavavõrgu analüüs" tunnistas Sangla tn läbimurde otstarbetuks;
· Ringtee ja Võru tn ning Tartu-Petseri raudteega moodustunud ristmiku lähiümbruse detailplaneering on vaja tunnistada kehtetuks tänavamaa lahenduse osas;
· Tartu linna idapoolse ringtee detailplaneeringu menetlemine tuleb lõpetada, kuna maaomanikega on jõutud kokkulepetele kinnistutelt maade võõrandamise osas tänavamaa tarbeks;
· Vajalik on Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee Koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine;
· Vajalik on Betooni tn raudteeülesõidukoha detailplaneeringu kehtestamine. Praegu on selle menetlus peatatud, kuna riik selle finantseerimisest lähiajal loobunud:
- kiri (digitaalne)_Template_13-00111_039.ddoc
· Vajalik on Tähtvere silla detailplaneeringu algatamine.
10. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused:
Üldplaneeringuga ettenähtud objektide rajamise mõjud on positiivsed.
Esimees | |