Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon arengu- ja planeerimiskomisjonile Tartu linna üldplaneeringu ptk 5 "Miljööväärtusega hoonestusalad, nende kaitse- ja kasutamistingimused" ja ptk 11 "Kaitsealused maa-alad ja üksikobjektid" ülevaatamise osas |
Reg. number: | LV-IP-0070 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 12.02.2014 |
Koostaja: | Jaanika Koppel |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | miljööalad.doc ( 92 kb ) muinsuskaitse.doc ( 251 kb ) Kaitsealused loodusobjektid.doc ( 102 kb ) Põhijoonis 2013_Lina kvartal.pdf ( 1855 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
12. veebruar 2014. a. nr LV-IP-0070 |
Informatsioon arengu- ja planeerimiskomisjonile Tartu linna üldplaneeringu ptk 5 "Miljööväärtusega hoonestusalad, nende kaitse- ja kasutamistingimused" ja ptk 11 "Kaitsealused maa-alad ja üksikobjektid" ülevaatamise osas |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Võtta informatsioon Tartu linna üldplaneeringu ptk 5 "Miljööväärtusega hoonestusalad, nende kaitse- ja kasutamistingimused" ja ptk 11.1 "Arheoloogia-, arhitektuuri-, ajaloo- ja kunstimälestised" ja 11.2."Kaitsealused loodusobjektid" ülevaatamise osas teadmiseks;
2. Suunata informatsioon linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjoni;
3. Ettekandjaks arengu- ja planeerimiskomisjonis määrata Indrek Ranniku. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Käsitletava peatüki ülevaatamine on esitatud järgmise ülesehitusega:
· kehtivas planeeringus olev tekst (ilma peatüki pealkirjata);
· planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused;
· uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus;
· üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
1. Miljööväärtusega hoonestusalad ja kaitse eesmärgid.
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst.
1.2.
1.3. olev tekst.
2.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Üldplaneeringu kehtestamise järel on jätkunud mälestiste kaitsekohustuse teatiste väljastamine ning muinsuskaitse eritingimuste koostamine ehitus- ja renoveerimistöödeks.
Linna üldplaneeringus antud arheoloogia-, arhitektuuri-, ajaloo- ja kunstimälestiste nimekirjad on koostatud riigi poolt 1997 kinnitatud erinevate õigusaktide põhjal. Vahepealsel ajal on muutunud arusaamad mälestise tunnuste kohta. Praeguseks ajaks on selgelt ilmnenud vajadus üldplaneeringus antud nimekirja ülevaatamiseks eesmärgiga teha ettepanekuid üksikobjektide kaitse alla võtmiseks, kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks. Ettepanekute tegemine saab parimal moel toimuda läbi planeerimisemenetluse läbinud üldplaneeringu või detailplaneeringuga.
2.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus
Üldplaneeringus antud arheoloogia-, arhitektuuri-, ajaloo- ja kunstimälestiste nimekirjad vajavad ülevaatamist eesmärgiga teha ettepanekuid üksikobjektide kaitse alla võtmiseks, kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks. Nimetatu ei pea tooma kaasa linna üldplaneeringu muutmist.
2.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
Vanalinna muinsuskaitsealal ning üksikobjektidel on toimunud aktiivne restaureerimine ja majade korrastamine, mis on olulise positiivse sotsiaalse ja kultuurilise mõjuga nii piirkonna elanikele kui ka kogu linnaruumile.
3. Kaitsealused loodusobjektid
3.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
3.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Planeeringu kehtestamise järgsel ajal on linna territooriumil, sh. linna üldplaneeringuga määratud hoonestusaladel leitud mitmeid kaitsealuseid taimi. Kaitsealuste taimede liikide elupaikade või kasvukohtade kaitse tagatakse kaitsealade või hoiualade moodustamise või püsielupaikade kindlaksmääramisega. Nii on kaitse- või hoiualade moodustamine ette nähtud rahvusvahelise arhitektuurivõistluse Europan 9 alal Annelinnas, Mõisavahe tn ja Lammi tee vahelisel alal Annelinnas, Aruküla tee 30 krundil Ujula- Kvissentali asumis jne. Kõik nimetatud alad on linna üldplaneeringus kas korruselamute või üksikelamute maad, mis pärast kaitsereziimi kinnitamist seda enam olla ei tohiks. Moodustamisel on Ropka-Ihaste kaitseala, mis välistab uue Anne kanali kavandamise linna üldplaneeringuga ette nähtud variantlahenduse põhjal. Võrreldes linna üldplaneeringus sätestatuga on muudetud Toomemäe looduskaitseala piire.
3.3 Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus
Uute võimalike kaitse- või hoiualade moodustamine ei pea tooma kaasa linna üldplaneeringu muutmise vajadust, kuna kaitsealade kaitse-eeskirjade muutmist või uute kaitsealade moodustamist pärast üldplaneeringu kehtestamist ei saa käsitleda üldplaneeringu muudatusena planeerimisseaduse § 9 lõike 7 tähenduses. Ülevaatamist vajab ka looduskaitse üksikobjektide nimekiri, sest osad objektid on hävinud.
3.4 Üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused
Kaitsealuste taimede liikide uute elupaikade või kasvukohtade leidmine ja sellest tulenevate piirangute seadmine elamumaadel on peatanud nendel kruntidel kavandatud arendustegevuse. Linna kui terviku arengu seisukohalt ei ole tegemist olulist majanduslikku, sotsiaalset ja kultuurilist mõju omava situatsiooniga, mõju looduskeskkonnale on selgelt positiivne.