Õigusakti eelnõu: Muuseumi tee rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Muuseumi tee rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-1299
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 08.11.2013
Koostaja: Peep Margus
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 26.11.2013 korraldus nr 1202 "Muuseumi tee rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine"
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-1299 juurde

    Muuseumi tee rekonstrueerimise projekteerimistingimused PTR-13-079

    Projekteerimistingimuste taotlejad: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond ja Tartu Vallavalitsus

    1. Lähtedokumendid
    Asukohaskeem lisa 1

    2. Lähteandmed
    2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded" ning teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 55 "Tee projekteerimise normid".
    2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele:
    2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase kõigi tehniliste lahenduste osas on hea "H";
    2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
    2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust;
    2.2.4. 615:2001/A1:2008 "Foorid ja nende kasutamine".
    2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad ning Tartu linna kodulehel kuvatud kehtivad planeeringud ja Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse arhiivis asuvad projektid:
    2.3.1. Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
    2.3.2. Raadi kruusakarjääri detailplaneering 20.12.2001;
    2.3.3. Eesti Rahva Muuseumi ja Tartu valla lõunaosa (I etapi) detailplaneering 04.09.2007;
    2.3.4. Puiestee, Kasarmu, Roosi ja Vahi tänavatega piirneva ala detailplaneering 18.02.2010;
    2.3.5. Raadi linnaosas asuva riigikaitsemaa detailplaneering 29.08.2013;
    2.3.6. Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem. OÜ Hendrikson & Ko 2006;
    2.3.7. Narva mnt 173a Eesti Rahva Muuseumi uus hoone, ehitusprojekt, 530, 24.05.2009;
    2.3.8. Tartu linn, Kruusamäe, Ülejõe ja Raadi linnaosa sademeveetorustike eelprojekt ja hüdrauliline modelleerimine. Valgalad 17-20. AS K&H 2009.
    2.4. Arvestamisele kuuluvad Tartu vallas kehtestatud planeeringud, mille kohta saab lisainformatsiooni internetist või Tartu Vallavalitsusest:
    2.4.1. Tartu valla lõunaosa detailplaneeringu I etapp;
    2.4.2. Tartu valla lõunaosa detailplaneeringu II etapi osaala.
    2.5. Muud arvestamisele kuuluvad dokumendid, mille kohta saab informatsiooni tööde tellijalt või koostajalt:
    2.5.1. Narva mnt 171 kinnistule rajatava tuubipargi kujundusprojekt, eelprojekt. Töö tellija OÜ Tartu Lumepark, töö koostaja Joonwerk OÜ.
    2.6. Teostada geoloogilised uuringud:
    2.6.1. teekoridori puurida puuraugud sammuga mitte harvemini kui 100 m;
    2.6.2. puuraugud puurida südamikpuuriga;
    2.6.3. kõik puuraugu kohad tuleb üles pildistada selliselt, et 1/3 ulatuses on ka taust ehk tee näha. Pildid tuleb teha enne puuraugu kinni ajamist, üles pildistada tuleb ka kõik puurkehad;
    2.6.4. uuringu tulemusena saadud pinnaste nimetused, niiskuspiirkonnad ja muud andmed peavad olema kooskõlas elastsete teekatendite projekteerimise juhendis 2001-52 tooduga ning kasutatavad teekatendite ja rajatiste projekteerimiseks;
    2.6.5. kombineeritud meetodi (maaradar ja puurimine) puhul määratakse puuraukude samm uuringute käigus;
    2.6.6. enne tööde alustamist esitada geoloogiliste uuringute kava. Projekteerija vastutab projekteerimiseks piisava uurimistööde mahu eest.
    2.7. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
    2.8. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
    2.9. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.

    3. Projektlahenduse sisu
    3.1 Projekteerida Muuseumi tee rekonstrueerimine alates Narva mnt kuni Roosi tn 91 juurdepääsu teeni lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Projekteeritavate tehnovõrkude osad ületavad lisas 1 näidatud tänava rekonstrueerimise mahtu.
    Muuseumi tee rekonstrueerimine alates Narva mnt kuni Roosi tn 91 juurdepääsu teeni projekteerida 1+1 sõidurajaga. Sõidutee projekteerida arvestusega, et tulevikus oleks võimalik realiseerida 2+2 sõidurajaga ning kahepoolsete jalgratta- ja jalgteedega magistraaltänava rajamine.
    Muuseumi tee alates Narva mnt kuni Roosi tn 91 juurdepääsu teeni lõikuvate tänavate ristmike tüübiks projekteerida samatasandilised foorjuhitavad- või ringristmikud. Ristmikutüübi valikut põhjendada seletuskirjas. Seletuskirjas esitada mõlema ristmikutüübi läbilaskvuse arvutused ja prognoos liiklusintensiivsuse kohta (arvestada ka jalakäijate ja jalgratturitega) aastal 2020.
    Juurdepääsuteede ristmikutüübid projekteerida vastavalt p 2.2.1. nimetatud standarditele.
    Projekteerida liiklusohutust tagavad meetmed (tähistus, piirded, ohutussaared) projekteeritaval alal.
    3.2 Projekteerida kahele poole sõiduteed jalgratta- ja jalgteede rajamine. Jalgratta- ja jalgtee laiuseks projekteerida 4,0 m. Projekteerida jalakäijatele ohutud ja võimalikult lühikese pikkusega ülekäigurajad vajadusel koos ohutussaartega. Juhul kui ohutussaari ei ole võimalik rajada, arvestada, et jalakäijate tänavaületuskoha pikkus ei ületaks standardis lubatut. Äärekivi kõrgus ülekäikudel projekteerida 0 kõrgusega. Projekteerida olemasolevate jalgratta- ja jalgteede sidumine projekteeritavate jalgteedega. Jalgratta- ja jalgteede projekteerimisel arvestada p 2.3.6. nimetatud tööga. Jalgratta- ja jalgteel liiklejatele projekteerida ca 100 m intervalliga puhketaskud pinkide, jalgrattahoidlate, prügikastide ja haljastusega. Puhketaskud peavad olema kooskõlas ERMi välialade projektlahendusega.
    3.3 Sõidukijuhtidele tagada ristmikul normikohane nähtavus, projekteerida vastavad meetmed. Näidata asendiplaanil nähtavuskolmnurgad ja sõidukite pöörderaadiused.
    3.4 Bussipeatuste tüübiks projekteerida avatud tasku. Bussipeatuse põhimõõtmed projekteerida arvestusega, et peatuses peatub liigendbuss ja tavaline buss. Bussipeatustesse projekteerida valgustatud ootepaviljonid. Bussipeatusesse projekteerida elektroonilised bussiinfotablood ja bussiinfotabloode püsitoitevool.
    3.5 Projekteerida nõuetele vastava tänavavalgustuse rajamine. Tänavavalgustus projekteerida tänavalõikudele sobiliku kõrgusega kuumtsinkpostidega. Tänavavalgustuse toitekaabel projekteerida maakaablina. Projekteerimisel teha koostööd linnamajanduse osakonna tänavavalgustuse peaspetsialistiga. Täiendav valgustus projekteerida jalakäijate ülekäikudele ning vajadusel bussipeatustesse ja ristmikele.
    3.6 Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee kogumine ja kanaliseerimine (lahendus ja sidumine eesvooluga võib ulatuda väljapoole projekteeritavat ala), taotledes eelnevalt ASilt Tartu Veevärk tehnilised tingimused. Tänavamaa sademetevesi ei tohi valguda naaberkruntidele.
    3.7 Esitada ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise ja ümbertõstmise lahendus. Tehnovõrgud projekteerida vastavalt võrguettevõtete poolt väljastatud tehnilistele tingimustele. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta nõusolek olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
    3.8 Esitada alal likvideeritav ja asendatav haljastus, sh tööde käigus rikutud murupindade taastamine. Puude raieks tuleb taotleda raieluba vastavalt Tartu Linnavolikogu 01.07.2004 määrusele nr 79 "Puu raiumiseks loa andmise kord".
    3.9 Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
    3.10 Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega. Tuua eraldi välja Muuseumi tee Tartu linnas ja Tartu vallas asuvate teelõikude rekonstrueerimistööde töömahud.
    3.11 Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised:
    3.11.1 asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse ja tehnovõrkudega;
    3.11.2 ristmike rist- ja pikiprofiilid;
    3.11.3 vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega;
    3.11.4 tänavavalgustuse liitumisskeemid Muuseumi tee Tartu linnas ja Tartu vallas asuvate tee lõikudele eraldi;
    3.11.5 foorreguleeritud ristmike projekteerimise korral ka foorikontrolleri püsiühenduse liitumisskeem, tööjoonised ja fooriprogramm.

    4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
    4.1. Tehnovõrkude valdajad;
    4.2. Tartu Vallavalitsus;
    4.3. Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regioon.
    Projekti tuleb tutvustada kruntide omanikele. Nõusolekud kanda asendiplaanile.

    5. Kooskõlastatud projekt esitada Tartu linna osas (4 identset eksemplari paberkandjal, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn formaadis) Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale ning Tartu valla osas (4 identset eksemplari paberkandjal, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn formaadis) Tartu Vallavalitsusele.

    Lisa 1 Asukohaskeem
    PTR-13-079 juurde




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Muuseumi tee rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine " juurde