EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
17. oktoober 2013. a. nr LV-K-1208 |
Kartuli tn 11b ehitusloa kehtetuks tunnistamine ja uue ehitusloa väljastamine |
07.08.2012 on väljastatud ehitusluba nr 2007/12 Kartuli tn 11b korterelamu püstitamiseks. Kartuli tn 11 // 11a // 11b kinnistu omanike esindaja on Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale esitanud uue ehitusloa taotluse ja arhitektuurse eelprojekti Kartuli tn 11b korterelamu projektis muudatuste tegemiseks.
Alal kehtib Tartu Linnavolikogu 22.02.2012 otsusega nr 331 kehtestatud Oa ja Kartuli tänavate ning perspektiivse juurdepääsutänava vahelise ala detailplaneering, mille kohaselt on maksimaalne korterite arv planeeringu põhijoonisel Pos-il 1 (st Kartuli 11// 11a // 11b krundil) kokku 14. Sealjuures on Kartuli tn 11b elamusse planeeritud 6 korterit, Kartuli 11a elamusse 5 korterit ning olemasoleva Kartuli 11 hoone osas ei ole korterite arvu planeeringusse märgitud.
Uue ehitusprojektiga on Kartuli 11b korterelamusse projekteeritud 6 korterit (varasema 5 asemel). Korterite arvu on võimalik lubada suurendada ühe võrra, eeldusel, et Kartuli 11 hoones on maksimaalselt 3 korterit. Tartu Linnavalitsuse 13.11.2007 korraldusega nr 1349 on välja antud ehitusluba 3169/07, mille kohaselt on lubatud aga Kartuli tn 11 hoonesse senise 3 asemel 4 korterit ehitada. Seega ei ole planeeringu kehtestamisel arvestatud väljastatud ehitusloaga. 01.10.2013 alustas Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonna järelevalveteenistus ehitusjärelevalve menetlust Kartuli tn 11 korteriomanike suhtes. Menetluse algatamise üheks põhjuseks on ehitusprojektivälised ehitustööd ja asjaolu, et muudetud on esimese korruse korterite planeeringut, mille tulemusena asub nüüd esimesel korrusel üks korter kahe korteri asemel. Kartuli tn 11 ehitusloa taotluseks esitatud projektis oli ette nähtud nii 1. korrusele kui ka 2. korrusele kaks korterit (kokku neli korterit). Kuna paikvaatlusega on tuvastatud, et reaalselt on praegu Kartuli tn 11 elamus kolm korterit ning ehitise omanikud on kinnitanud, et ei soovi ehitusluba korterite arvu suurendamiseks realiseerida, siis ei ületa kogu kinnistul korterite arv detailplaneeringus lubatut.
Kartuli tn 11 // 11a // 11b naaberkinnistu Oa tn 24 // 24a omanik on Kartuli 11b projektiga tutvudes teatanud, et ta ei ole nõus korterite arvu ja Oa 24 // 24a poolsete rõdudega. Naabri ettepanekul on planeeringulahenduses niigi Kartuli tn 11 hoovimaja pööratud otsaseinaga Oa tn 24 // 24a krundi suunas ja hoonestusala vähendatud. Linnavalitsus on seisukohal, et kuna korterite arv ja planeeritud rõdud on detailplaneeringuga kooskõlas, siis tuleb jätta naaberkinnistu omaniku märkus arvestamata. Oa tn 24 // 24a krundi poolsed rõdud on lahendatud varasemas Kartuli tn 11b püstitamise ehitusprojektis, mis sai ehitusloa 07.08.2012 ning käesoleva muudatusprojektiga neid ei muudeta. Planeeritavate rõdude ja Oa tn 24 // 24a elamu vahemaa on enam kui 20m ning kehtestatud planeeringu kohaselt on rõdud keelatud vaid hoone tänavapoolsel küljel. Tartu Linnavalitsus on seisukohal, et rõdude keelamine naaberkrundi poolsel küljel ei ole proportsionaalne. Ehitusprojektis ette nähtud rõdud ei riiva naabrite privaatsust ülemääraselt ja linnatingimustes on selline vahemaa rõdude ja naabri hoone vahel tavaline ning mõistlik.
Naaberkinnistu Oa tn 24 // 24a omanik on samuti väljendanud muret seoses liigvete valgumisega tema kinnistule, kuna detailplaneering näeb ette pinnase ja hoonete nullkõrguse tõstmise. Võimalike üleujutuse kahjude vältimiseks on planeeringu alal uute hoonete esimese korruse põranda pinna kõrguse vahemikuks 34,00 – 34,30 m, mis on kõrgem Emajõe ajaloolise maksimaalse üleujutuse veetasemest. Hoone põhikonstruktsioonid on valmis ehitatud 07. augustil 2012. a väljastatud ehitusloa nr 2007/12 alusel ning esitatud ehitusprojektiga muudetakse vaid korterite arvu hoones ja selle konstruktiivset lahendust.
Sademevee negatiivsed mõjud naaberkinnistutele pigem leevenevad võrreldes varasema olukorraga, kuna Kartuli 11//11a//11b kinnistul on varasemate ehituslubade aluseks olevate projektidega lahendatud nii sajuvee kui drenaaživee äravool ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni magistraaltorustikeni. Kuni magistraaltorustike valmimiseni on projekteeritud kogumismahutite kasutamine. AS Tartu Veevärk tellimisel on koostamisel liigvee eesvoolu tööprojekt Kartuli ja Oa tänava tarbeks, mis loob eeldused piirkonna kruntidel liigvee probleemide likvideerimiseks. Ehitustöödega on kavas alustada 2014. aastal. Linnavalitsus on seisukohal, et kuna Kartuli 11 b esimese korruse põranda pinna kõrgus on detailplaneeringuga kooskõlas ning ehitusloa väljastamine ei kahjusta naaberkinnistute omanike õigusi, siis tuleb jätta naaberkinnistu omaniku märkus arvestamata.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 23 lg 1, § 28 lg 1 p 6 ja p 10 ja Tartu linna ehitusmääruse § 28 lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Tunnistada kehtetuks Tartu Linnavalitsuse 02. augusti 2012. a korralduse nr 837 "Ehituslubade väljastamine" p 1.8 üks osa, millega otsustati väljastada ehitusluba Kartuli tn 11b korterelamu püstitamiseks ning arhitektuuri ja ehituse osakonna poolt 07. augustil 2012. a väljastatud ehitusluba nr 2007/12, seoses uue ehitusloa väljastamisega Kartuli tn 11b korterelamu püstitamiseks ehitusloale kantud oluliste tehniliste andmete muutumise tõttu.
2. Arhitektuuri ja ehituse osakonnal väljastada ehitusluba Kartuli tn 11b korterelamu püstitamiseks.
4. Korraldus jõustub ehitusloa taotlejale teatavakstegemisest.
5. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Kartuli tn 11b ehitusloa kehtetuks tunnistamine ja uue ehitusloa väljastamine " juurde
Ehituslubade väljastamise kord on käesoleval ajal määratud kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 23 lg 1 ja Tartu linna ehitusmääruse § 28 lg 3 sätetega.
Korralduse alapunktis 1 on esitatud Kartuli tn 11 // 11a // 11b ehitusloa taotlus ja arhitektuurne eelprojekt Kartuli tn 11b korterelamu projektimuudatuste tegemiseks.
Alal kehtib Tartu Linnavolikogu 22.02.2012 otsusega nr 331 kehtestatud Oa ja Kartuli tänavate ning perspektiivse juurdepääsutänava vahelise ala detailplaneering, mille kohaselt on maksimaalne korterite arv planeeringu põhijoonisel Pos1 (Kartuli 11// 11a // 11b krundil) 14. Planeeringu põhijoonisel on Kartuli tn 11b hoonesse ette nähtud 6 korterit, Kartuli tn 11a hoonesse 5 korterit. Kartuli tn 11 hoonele ei ole konkreetset korterite arvu määratud. Arvestades planeeringus lubatavat ning teistesse hoonetesse planeeritud korterite arvu, peaks Kartuli 11 hoones olema 3 korterit. Tartu Linnavalitsuse 13.11.2007 korraldusega nr 1349 välja antud ehitusluba 3169/07 on antud aga Kartuli tn 11 hoonesse 4 korteri ehitamiseks. Selle asjaoluga ei ole planeeringu koostamisel arvestatud.
01.10.2013 tegi Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonna järelevalveteenistus menetluse alustamise teatise ehitusjärelevalve ettekirjutuse tegemiseks Kartuli tn 11 korteriomanikele. Teatise esitamise üheks põhjuseks on toodud asjaolu, et muudetud on esimese korruse korterite planeeringut, mille tulemusena asub nüüd esimesel korrusel üks korter kahe korteri asemel. Kartuli tn 11 ehitusloa taotluseks esitatud projektis oli ette nähtud nii 1. korrusele kui ka 2. korrusele kaks korterit (kokku neli korterit). Reaalselt on praegu hoones kolm korterit ning seega on katastriüksusel kokku 14 korterit nagu detailplaneeringuga ette on nähtud.
Väljavõte detailplaneeringust, korterite arvud:
Kartuli tn 11 // 11a // 11b naaberkinnistu Oa tn 24//24a omanik on märkinud Kartuli 11b projekti asendiplaanile, et ta on projektiga tutvunud ning korterite arv ja Oa tänava poolsed rõdud talle ei sobi. Ka planeeringumenetluses oli naaber vastu akendele endapoolsel küljel. Vastuväide jäi planeeringumenetluses arvestamata. Planeeritavate rõdude ja Oa tn 24//24a elamu vahemaa on umbes 23m ning kehtestatud planeeringu kohaselt on rõdud keelatud vaid hoone tänavapoolsel küljel. Tartu Linnavalitsus on seisukohal, et projektis ette nähtud rõdud riivavad naabrite privaatsust minimaalselt ja linnatingimustes on see vahemaa rõdude ja naabri hoone vahel mõistlik.
Maakasutamise sihtotstarve on 100% elamumaa. Riigilõiv on tasutud 07.10.2013 ja 16.10.2013
Esitatud projekt vastab ehitusprojekti nõuetele (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 17. septembri 2010. a määrus nr 67), on kooskõlastatud nõutud isikutega, arhitektuuri ja ehituse osakonna poolt kontrollitud ning kooskõlastatud.
Koostas: Merlin Oja, lubade- ja registriteenistuse juhataja