OTSUSTATI:
|
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogu menetleses oleva määruse "Tartu linnavara eeskiri" eelnõule järgmised parandusettepanekud:
1.1. lisada § 21 lõige 4 järgmises sõnastuses:
"(4) Käesolevas paragrahvis lõikes 3 nimetatud volitus antakse määrusega.";
1.2. muuta § 21 lõike 4 numbrit ja asendada see numbriga 5;
1.3. muuta § 27 lõike 3 puntki 6 ja sõnastada see järgmiselt "6) linnavaraga tutvumiseks või enampakkumise tingimustega tutvumiseks ettenähtud aeg ja koht, kui tingimused ei ole ära näidatud kuulutuses.";
1.4. asendada §ide 37 ja 38 sõnastus uute sõnastustega järgmiselt:
"§ 37. Nõukogu liige
(1) Linna osalusega eraõigusliku isiku nõukogu liikmeks võib määrata isiku, kellel on eraõigusliku isiku tegevus- ja finantsvaldkonda arvestades ülesannete täitmiseks vajalikud teadmised ja kogemused ning kes on võimeline tegutsema temalt oodatava hoolsusega ja tema ametikohale esitatavate nõuete kohaselt, lähtudes eraõigusliku isiku eesmärkidest ja huvidest ning vajadusest tagada linna huvide tõhus kaitse.
(2) Nõukogu liikme kandidaat peab esitama enda kohta järgmised andmed:
1) ees- ja perekonnanimi, isikukood või selle puudumisel sünniaeg, elukoha aadress ja haridus;
2) täielik ülevaade viimase viie aasta töö- ja ametikohtadest koos tähtaegadega, sealhulgas andmed osalemise kohta eraõigusliku isiku juhtorganis;
3) viimase viie aasta andmed pankrotistunud või sundlõpetatud eraõiguslike isikute kohta, milles isiku osalus pankroti väljakuulutamise või sundlõpetamise hetkel oli suurem kui 10 protsenti aktsia- või osakapitalist või mille nõukogu või juhatuse liige ta sellel hetkel oli;
4) andmed karistusregistrisse kantud karistuste kohta.
(3) Nõukogu liikme kandidaadiks valitud isik peab andma nõusoleku nõukogu töös osalemise kohta ning kinnitama, et on teadlik seadustes ja käesolevas määruses nimetatud eraõigusliku isiku juhtorgani liikme kohta sätestatud nõuetest ning ta vastab nimetatud nõuetele.
§ 38. Nõukogu kohustused
(1) Linnale kuuluva eraõigusliku isiku nõukogu esimees või linna osalusega eraõigusliku isiku nõukogu liige on kohustatud esitama rahandusosakonnale esimesel võimalusel enne nõukogu koosolekut nõukogu koosoleku päevakorra ja esimesel võimalusel pärast nõukogu koosoleku protokolli allkirjastamist nõukogu koosoleku protokolli ja koosoleku materjalide koopiad või nõukogu otsuse vastuvõtmisel koosolekut kokku kutsumata nõukogu otsuse eelnõu selle väljasaatmisel nõukogu liikmetele ja hääletusprotokolli või hääletustulemused esimesel võimalusel pärast hääletustulemuste selgumist.
(2) Linnale kuuluva eraõigusliku isiku nõukogu esimees või linna osalusega eraõigusliku isiku nõukogu liige on kohustatud teavitama linna eraõigusliku isiku kavast teha tavapärasest majandustegevusest väljuvaid või nimetatud eraõigusliku isiku suhtes olulist tähtsust ja tagajärgi omavaid tehinguid.
(3) Iga nõukogu liige on kohustatud teavitama linna:
1) linna nõudel oma tegevusest nõukogu liikmena;
2) kui tema suhtes ilmnevad asjaolud, mis välistaksid tema nõukogu liikmeks määramise.";
1.5. asendada määruse "Tartu linnavara eeskiri" eelnõu õiendis §ide 37 ja 38 osa uue sõnastusega järgmiselt:
"§ 37. Nõukogu liige
Nõuded ning piirangud nõukogu liikmetele on sätestatud KOKSis ning osalt on võetud eeskuju riigivara seadusest.
Linna osalusega eraõigusliku isiku nõukogu liikmeks võib määrata isiku, kes omab ülesannete täitmiseks vajalike teadmisi ja kogumusi arvestades eraõigusliku isiku tegevus- ja finantsvaldkonda ning kes on võimeline tegutsema temalt oodatava hoolsusega ning tema ametikohale esitatavate nõuete kohaselt, lähtudes eraõigusliku isiku eesmärkidest ja huvidest ning vajadustest tagada linna huvide tõhus kaitse.
Linna osalusega eraõigusliku isiku juhtorgani liikmeks ei või KOKS § 35 lõike 3` kohaselt olla isik:
1) kelle süüline tegevus või tegevusetus on kaasa toonud isiku pankroti;
2) kelle süüline tegevus või tegevusetus on kaasa toonud juriidilisele isikule antud tegevusloa kehtetuks tunnistamise;
3) kellel on ärikeeld;
4) kelle süüline tegevus või tegevusetus on tekitanud kahju juriidilisele isikule;
5) keda on majandusalase, ametialase või varavastase kuriteo eest karistatud;
6) kellel on selle eraõigusliku juriidilise isikuga seotud olulised ärihuvid, mis väljenduvad muu hulgas olulise osaluse omamises selles juriidilises isikus väärtpaberituru seaduse § 9 tähenduses või kuulumises sellise äriühingu juhtorganisse, kes on selle eraõigusliku juriidilise isiku oluline kaupade müüja või ostja, teenuste osutaja või tellija.
Edaspidi tuleb nõukogu liikme kandidaadil nõukogu liikmeks saamisel esitada enda kohta oluliselt rohkem informatsiooni, et saada kindlust, et nõukogu liikme kandidaat vastab linnavara eeskirja ja seaduse nõuetele.
Nõukogu liikme kandidaadiks valitud isik peab andma nõusoleku nõukogu töös osalemise kohta ning kinnitama, et on teadlik seadustes ja käesolevas määruses nimetatud eraõigusliku isiku juhtorgani liikme kohta sätestatud nõuetest ning ta vastab nimetatud nõuetele. Nõukogu liikme kandidaat peab esitama enda kohta järgmised andmed:
1) ees- ja perekonnanimi, isikukood või selle puudumisel sünniaeg, elukoha aadress ja haridus;
2) täielik ülevaade viimase viie aasta töö- ja ametikohtadest koos tähtaegadega, sealhulgas andmed osalemise kohta eraõigusliku isiku juhtorganis;
3) viimase viie aasta andmed pankrotistunud või sundlõpetatud eraõiguslike isikute kohta, milles isiku osalus pankroti väljakuulutamise või sundlõpetamise hetkel oli suurem kui 10 protsenti aktsia- või osakapitalist või mille nõukogu või juhatuse liige ta sellel hetkel oli;
4) andmed karistusregistrisse kantud karistuste kohta.
§ 38. Nõukogu kohustused
Et linn omanikuna saaks parema ülevaate eraõiguslike isikute tööst, on nõukogu liikmetele pandud ka teatavad kohustused nõukogu töös osalemisel. Käesoleva sätte eesmärk on eelkõige saada adekvaatset ja õigeaegset teavet nõukogude tööst, mitte niivõrd asjaolu, et iga nõukogu liige peaks saama kohustuse edastada linnale nõukogu tööga seotud dokumente. Nimetatud eesmärgist lähtuvalt on käesolevas paragrahvis eristatud linnale kuuluvat eraõiguslikku isikut ja linna osalusega eraõiguslikku isikut. Esimesel juhul on kohustused seatud konkreetsele isikule (valitud nõukogu esimehele). Teisel juhul, kui tegemist on eraõigusliku isikuga, kus linn on määranud mitu nõukogu liiget ja lisaks neile on veel teisi isikuid, kes on nõukogu liikmeid määranud, oleks mõistlik linna nimetatud nõukogu liikmetel omavahel kokku leppida, kes käesolevas paragrahvis nimetatud kohustusi täidab, sest eesmärk ei ole saada samasisulist infot igalt linna määratud nõukogu liikmelt. Määruse tasandil ei ole mõistlik kokkuleppele jõudmist nõuda, kuna vastav regulatsioon muutuks keeruliseks, kuid praktikas on kokkuleppe saavutamine mõistlik.
Linnale kuuluva eraõigusliku isiku nõukogu esimees või linna osalusega eraõigusliku isiku nõukogu liige on kohustatud esitama rahandusosakonnale esimesel võimalusel enne nõukogu koosolekut nõukogu koosoleku päevakorra ja esimesel võimalusel pärast nõukogu koosoleku protokolli allkirjastamist nõukogu koosoleku protokolli ja koosoleku materjalide koopiad või nõukogu otsuse vastuvõtmisel koosolekut kokku kutsumata nõukogu otsuse eelnõu selle väljasaatmisel nõukogu liikmetele ja hääletusprotokolli või hääletustulemused esimesel võimalusel pärast hääletustulemuste selgumist.
Linnale kuuluva eraõigusliku isiku nõukogu esimees või linna osalusega eraõigusliku isiku nõukogu liige on kohustatud teavitama linna eraõigusliku isiku kavast teha tavapärasest majandustegevusest väljuvaid või nimetatud eraõigusliku isiku suhtes olulist tähtsust ja tagajärgi omavaid tehinguid.
Lisaks eelnevale on iga nõukogu liige kohustatud teavitama linna nõudel linna oma tegevusest nõukogu liikmena ja tema suhtes ilmnenud asjaoludest, mis välistaksid tema nõukogu liikmeks määramise.".
|