EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
10. juuni 2013. a. nr LV-IP-0186 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Tartu linna arengukava ja eelarvestrateegia muudatuste heakskiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 11 lg 1 ja 12 lõike 4 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 16. veebruari 2012. a määrusega nr 58 kehtestatud Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020 ja Tartu Linnavolikogu 13. septembri 2012. a määrusega nr 72 kehtestatud Tartu linna eelarvestrateegiat aastateks 2013-2017, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks „Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020“ muutmisettepanekute projekt vastavalt lisale 1 ja suunata need avalikule väljapanekule.
2. Kiita heaks „Tartu linna eelarvestrateegia 2014-2018“ projekt vastavalt lisale 2 ning suunata see avalikule väljapanekule.
3. Määrata avaliku väljapaneku kestuseks 3. juuli - 5. august 2013 ja avaliku väljapaneku kohaks Tartu linna veebileht.
4. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Lisa 1_Arengukava muutmisettepanekud.pdf
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Tartu linna arengukava ja eelarvestrateegia muudatuste heakskiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu esitamine " juurde
Vastavalt Tartu linna arengudokumentide korrale vaatab linnavalitsus igal aastal üle Tartu linna arengukava ja esitab vajadusel volikogule ettepanekud selle muutmiseks.
Linnavalitsus esitab Tartu linna arengukava muutmiseks 9 ettepanekut, mis koos põhjendustega on esitatud eelnõu lisas 1. Ettepanekud on esitatud arengukava valdkondade kaupa.
Kaks neist kuuluvad hariduse valdkonda ja on seotud ajaloolise Peetri Kooli taastamisega.
Kaks kuuluvad majanduse valdkonda ja on seotud Mathieseni pargi rekonstrueerimisega ning vajadusega täiendada linna arengukava transpordi valdkonna meetmeid transpordi arengukava vastavate meetmete numbritega, et transpordi arengukavast oleks hõlpsam leida vastavate meetmete all olevaid konkreetseid tegevusi, mida pole linna arengukavas dubleeritud.
Kaks ettepanekut puudutavad hoolekande valdkonda ja on seotud sotsiaalabiosakonna koosseisu suurendamise vajadusega ning Annelinna piirkonnakeskuste ruumiprobleemi lahendamise vajadusega.
Kolm ettepanekut kuuluvad kultuuri valdkonda ja on seotud kultuuritöötajate palkadega, sooviga lisaks uute spordiväljakute rajamisele tõsta esile ka olemasolevate renoveerimise vajadust ning lastemänguväljakute rajamise lisamisega iseseisva tegevusena.
Lisaks Tartu linna arengukava tegevuste muudatusettepanekutele esitab linnavalitsus täiendatud ja aasta võrra pikendatud eelarvestrateegia projekti, mis on esitatud lisas 2.
Eelarvestrateegia annab rahalised orientiirid linna võimaluste kohta arengukavas kavandatud tegevuste realiseerimiseks, on aluseks iga-aastasele eelarve koostamisele ja võimaldab selgemalt aru saada omavalitsuse võimekusest teha investeeringuid ning võtta laene ja muid kohustusi. Kuna strateegia koostatakse vähemalt nelja eelseisva eelarveaasta tarbeks, siis vaadatakse see igal aastal üle ja viiakse kooskõlla eeldatavate finantsvõimalustega ning täiendatakse ühe aasta võrra.
Aastatel 2006-2011 koostas Tartu linn eelarve prognoose.
Käesolev eelarvestrateegia on koostatud kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse (edaspidi KOFS) § 20 ja kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (edaspidi KOKS) § 372 alusel. Tartu linna eelarvestrateegia koostatakse 5 eelseisvaks eelarveaastaks, mida igal aastal tulenevalt majanduskeskkonnas toimuvatest muutustest korrigeeritakse.
Põhilisteks linna finantsolukorda iseloomustavateks näitajateks on Tartu linna eelarvestrateegias linna põhitegevuse tulem, investeerimistegevuse osakaal ja netovõlakoormus. Nimetatud näitajate abil saab ülevaate linna omafinantseerimisvõimekusest, arengusse orienteeritusest, olemasolevate kohustuste teenindamise ja uute laenukohustuste võtmise vajadustest ning võimalustest.
Eelarvestrateegia perioodi tegevuste planeerimisel on eesmärkideks seatud:
ü Põhitegevuse tulemi kasv;
ü Positiivne eelarve tulem;
ü Investeeringute püsivalt kõrge osakaal kogukuludest;
ü Ulatuslik europrojektides osalemine struktuurifondide vahendite kaasamiseks;
ü Võlakoormuse langus.
Nimetatud eesmärkide poole pürgimisel tuleb arvestada reaalse ümbritseva majanduskeskkonnaga. Euroala majandus on juba mitmendat aastat kriisis ning kriisi mõjud Tartule on olnud tugevad. Igasugune majanduskriis mõjub negatiivselt riigi või omavalitsuse eelarvele ja finantsseisule. Sellest perspektiivist lähtuvalt tuleb ka hinnata Tartu finantsnäitajaid ning kavandada lähituleviku eesmärke.