EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
15. mai 2013. a. nr LV-IP-0144 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Tartu linna 2012. a majandusaasta aruande ja kinnitamine" ja "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2015" 2012. aasta ülesannete täitmise aruanne" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 1, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 29 lg 11, Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määrusega nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 12 lõiget 1 ning arvestades KPMG Baltics OÜ aruannet, Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2006. a määrusega nr 35 kehtestatud "Tartu linna arengukava aastateks 2007–2013", Tartu Linnavolikogu 15. septembri 2011. a määrusega nr 42 "Tartu linna arengukava aastateks 2007–2013 muutmine, arengukava perioodi pikendamine ja uue redaktsiooni kinnitamine", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu linna 2012. majandusaasta aruanne vastavalt lisale 1, mille koosseisu kuuluvad:
1.1. tegevusaruanne;
1.2. raamatupidamise aastaaruanne,
s.h linna eelarve täitmise aruanne;
1.3. sõltumatu vandeaudiitori aruanne raamatupidamise aastaaruandele;
1.4. reservfondi kasutamise aruanne.
2. Kinnitada Tartu linna arengukava aastateks 2007-2015 2012. aasta ülesannete täitmise aruanne vastavalt lisale 2.
3. Linnavalitsusel esitada majandusaasta aruanne Rahandusministeeriumile ja Tartu Maavalitsusele.
4. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Tartu linna 2012. a majandusaasta aruande ja kinnitamine" ja "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2015" 2012. aasta ülesannete täitmise aruanne" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kohaselt esitatakse Tartu Linnavolikogule kinnitamiseks Tartu linna 2012. aasta konsolideeritud majandusaasta aruanne
( ftp://ftp.raad.tartu.ee/pub/ro ) lisa 1 , sealhulgas eelarve täitmise aastaaruanne. Tartu linna 2012. aasta konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab informatsiooni linna ametiasutuste ja nende hallatavate asutuste ning linna valitseva ja olulise mõju all olevate juriidiliste isikute majandustegevuse tulemuste kohta.
Lisas 2 on toodud üksikasjalikud selgitused 2012.aasta eelarve täitmise kohta.
Tartu linna 2012. aasta konsolideeritud majandusaasta aruannet auditeeris audiitorfirma KPMG Baltics OÜ. Sõltumatu vandeaudiitori aruandes linna 2012. aasta raamatupidamise aastaaruandele, sh eelarve täitmise aruandele, avaldatud märkusteta arvamus on kinnituseks, et linna finantsaruandlus on usaldusväärne ja kajastab õigesti ja õiglaselt linna finantsmajanduslikku seisundit ning lõppenud majandusaasta konsolideeritud finantstulemust
Tähtsamad finantsnäitajad ning nende muutus võrreldes eelmise aruandeaastaga:
Bilansi maht (varad) on aastaga suurenenud 6 mln euro võrra, sellest 4 mln põhivara suurenemise arvel (linnavalitsuse bilansimaht suurenes 10 mln euro võrra, sellest põhivara 10 mln). Põhivara osatähtsus bilansi mahust on 92%, (linnavalitsuse põhivara osatähtsus bilansi mahust 94%)
Kohustused on vähenenud 19 mln euro võrra, sh on lühiajalised suurenenud 55% peamiselt seetõttu, et 2013. aastal saabub ühe võlakirjade komplekti lunastustähtaeg kogu põhiosamaksega summas 8 mln eurot. Pikaajalised kohustused on vähenenud 52% 2012. aastal muutunud arvestuspõhimõtte tõttu.
Laenukohustused on suurenenud 1 mln võrra (vaid linnavalitsusel). Laenukohustused, 47 mln eurot, ongi ainult linnavalitsusel, grupi tütarettevõtjatel ja sihtasutustel on vaid omavahelised laenud, mis konsolideeritud aruandes ei kajastu. Laenukohustused moodustavad 75% kohustustest, linnavalitsusel 79%, nende osatähtsus bilansis omab vähenemise tendentsi.
Aruandeaasta tegevustulem on 7 mln euro võrra suurem eelneva aasta tegevustulemist ( linnavalit-
susel on suurem 4 mln eurot), kuna tegevustulud on kuludest rohkem kasvanud. Tulud kasvasid 9 mln eurot, kulud 2 mln (linnavalitsusel kasvasid tulud 6 mln ja kulud 2 mln eurot).
Tegevustuludest 41% moodustavad maksutulud, mille osatähtsus on aastaga suurenenud 1% võrra (linnavalitsusel vastavalt 47% ja osatähtsuse muutus 0%). Maksutulude laekumist esineb vaid linnavalitsusel. Tegevustuludest 38% moodustavad saadud toetused, mille osatähtsus on 1% võrra suurenenud (linnavalitsusel vastavalt 42% ja osatähtsuse muutus 0%), toetusi saadi 4 mln eurot rohkem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel saadi 2 mln eurot rohkem).
21% tegevustuludest moodustavad majandustegevusest saadud ja muud tulud, mille osatähtsus on suurenenud 1% võrra (linnavalitsusel vastavalt 12% ja 1%) ning need tulud on suurenenud 2 mln euro võrra (linnavalitsusel 1 mln).
Tegevuskuludest 40% moodustavad tööjõukulud, mille osatähtsus on 1% võrra suurenenud, kuigi kulud kasvasid 1 mln euro võrra (sama ka linnavalitsusel). 36% tegevuskuludest moodustavad majandamis- ja muud kulud, mille osatähtsus on vähenenud 1% võrra (linnavalitsusel vastavalt 36% ja 1%). Majandamiskulud suurenesid 1 mln euro võrra ehk 1% võrreldes eelmise aastaga.
Antud toetuste osatähtsus kuludes on suurenenud 1% võrra, aruandeaastal anti toetusi 1 mln eurot ehk 9% rohkem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel vastavalt 1 mln eurot ja 7%). Antud toetuste osatähtsus tegevuskuludes on 12% (linnavalitsuses 14%). Põhivara kulum moodustab 12% tegevuskuludest.
Aruandeaasta lõplik tulem on 12 mln eurot, suurenedes 7 mln euro võrra (linnavalitsusel suurenemine 5 mln võrra).
Tartu linna arengudokumentide koostamise korra (kehtestatud Tartu Linnavolikogu poolt 19.04.2012 määrusega nr 65) § 12 lg 1 kohaselt antakse igal aastal linna arengukava täitmisest ülevaade majandusaasta aruande koosseisus esitatavas tegevusaruandes.
Tartu linna arengukava täitmise ülevaade on esitatud peatükis 1.5 Linnaelu areng valdkonniti (lk 16).
Lehekülgedel 57-60 on täiendavalt välja toodud Tartu linna arengutaseme näitajad, mis koos sihtnäitudega on kinnitatud Tartu Linnavalitsuse 07. aprilli 2009. aasta korraldusega nr 390. Arengutaseme näitajad on seostatud arengustrateegia Tartu 2030 eesmärkidega ning nad võimaldavad objektiivselt hinnata erinevate linnaelu valdkondade arengut ja valdkondade arendamiseks rakendatud meetmete tõhusust.