Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule otsuse "Halduslepingute sõlmimine viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0091 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 25.03.2013 |
Koostaja: | Helle Uusorg |
Ettekandja: | Raimond Tamm |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
25. märts 2013. a. nr LV-IP-0091 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Halduslepingute sõlmimine viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks" eelnõu esitamine |
KUULATI: | Rein Haagi ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Halduslepingute sõlmimine viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks" eelnõu;
2. määrata linnavolikogus ettekandjaks abilinnapea Raimond Tamm. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Võttes aluseks liiklusseaduse § 187 lg 3, halduskoostöö seaduse § 3 lg 2 ja § 9, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Sõlmida kolmepoolsed halduslepingud tähtajaga kolm aastat järgmiste juriidiliste isikutega:
1.1. Julianus Inkasso OÜga ja UABiga Julianus Inkaso Leedu Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks;
1.2. Julianus Inkasso OÜga ja SIAga Julianus Inkasso Latvija Läti Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuste kolmanda eksemplari edastamiseks; 1.3. Julianus Inkasso OÜga ja iKassa Finland OYga Soome Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuste kolmanda eksemplari edastamiseks.
2. Volitada Tartu Linnavalitsust sõlmima punktis 1 nimetatud halduslepinguid.
3. Otsus jõustub ... aprill 2013. a.
Viivistasu otsus koostatakse kolmes eksemplaris, millest üks eksemplar jääb parkimisjärelevalvet teostavale ametiisikule, teine antakse mootorsõiduki juhile või selle haagise kasutajale või kinnitatakse mootorsõiduki ja selle haagise külge nähtavale kohale ilmastikukindlas ümbrises ning kolmas toimetatakse viie päeva jooksul mootorsõiduki ja selle haagise omanikule või kasutajale elektronposti aadressile, mille on käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud isik teatanud liiklusregistrile, liikluskindlustuse registrile või rahvastikuregistrile.
Praktikas on probleemiks teiste riikide liiklusregistris registreeritud mootorsõidukid, mille omanikke ega vastutavaid kasutajaid ei ole linnavalitsusel võimalik kindlaks teha.
Halduskoostöö seaduse § 3 lõige 2 kohaselt võib kohalik omavalitsus talle seadusega või selle alusel pandud haldusülesannet volitada juriidilist või füüsilist isikut täitma seaduse alusel antud haldusaktiga või seaduse alusel käesolevas seaduses sätestatud tingimustel ja korras sõlmitud halduslepinguga.
Halduskoostöö seadus § 5 lg 1 kohaselt võib juriidilise või füüsilise isiku volitada haldusülesannet täitma, kui:
1) haldusülesande täitmine juriidilise või füüsilise isiku poolt on majanduslikult põhjendatud, arvestades muu hulgas ülesande riigi või kohaliku omavalitsuse poolt täitmiseks volitamiseks, võimalikuks rahastamiseks ning järelevalveks tehtavaid kulutusi;
2) haldusülesande täitmiseks volitamine ei halvenda selle täitmise kvaliteeti;
3) haldusülesande täitmiseks volitamine ei kahjusta avalikke huve ega nende isikute õigusi, kelle suhtes haldusülesannet täidetakse.
Halduskoostöö seadus § 5 lg 2 kohaselt korraldab haldusülesande täitmist volitama õigustatud ametiisik või organ § 5 lõikes 1 sätestatud tingimuste täitmise tagamiseks enne haldusülesande täitmiseks volitamise otsustamist analüüsi koostamise, mis sisaldab täitmiseks volitamise tingimuste majanduslikke arvestusi ja riigile või kohalikule omavalitsusele kaasnevate kulutuste suurust, haldusülesande täitmise järjepidevuse ja kvaliteedi tagamise abinõusid ning haldusülesande täitmiseks volitamisest tingitud õiguslikku ja faktilist mõju isikutele, kelle suhtes täitmiseks volitatavat haldusülesannet täidetakse.
Samuti peab halduskoostöö seaduse § 13 lõike 1 kohaselt isikuga haldusülesande täitmiseks volitamise halduslepingu sõlmimisel juhinduma riigihangete seaduses teenuste hankelepingu sõlmimise tingimustest ja hankemenetluse läbiviimise korrast.
2013. a jaanuaris, veebruaris on viivistasu otsuseid koostatud 75 välismaa numbrimärgiga sõidukile, 2012. a tehti selliseid otsuseid 215, 2011. a 177. Enamus neist on Venemaa, Soome ja Läti numbrimärgiga sõidukid, üksikud Leedu, Inglismaa, Poola, Saksamaa ja muu riigi numbrid. Osadele sõidukitele on tehtud viivistasu otsuseid korduvalt ja asjaolu, et linnavalitsusel ei ole võimalik kindlaks teha omanikku või vastutavat kasutajat, on tekitanud neis karistamatuse tunde.
Julianus Inkasso OÜ pakub koostöös Lätis, Leedus ja Soomes registreeritud äriühingutega Lätis, Leedus ja Soomes registreeritud sõidukile tehtud viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamise teenust, mis hõlmab Eestis tasulise valveta parkimise alal vastava riigi registrisse kantud sõiduki, mille osas on tehtud viivistasu otsus, omaniku või vastutava kasutaja tuvastamist, talle meeldetuletuse saatmist, vajadusel ka viivistasu otsuse 3-nda eksemplari kättetoimetamist ning laekunud viivistasu summade vastavale linna- või vallavalitsusele kandmist.
Julianus Inkasso OÜle makstava tasu suuruseks iga linna poolt edastatud viivistasu otsuse eest on 2 (kaks) eurot, millele lisandub käibemaks. Julianus Inkasso OÜle võib lisada sissenõutavale viivistasule lisaks nõude menetlemise kulud vastavalt seaduses toodud tingimustele.
Tartu Linnavolikogu 02. juuni 2011. a nr 36 "Parkimistasu" § 6 lõikes 2 on kehtestatud järgmised viivistasu määrad ööpäevas:
1) parkimistasu maksmata jätmise eest või parkimisaja ületamisel rohkem kui üks tund - 30,68 eurot;
2) parkimisaja ületamisel kuni üks tund - 15,34 eurot;
3) parkimistasu maksmisel väiksema määra järgi - 15,34 eurot;
4) esmakordse viivistasu määramise korral - 15,34 eurot;
5) mobiilside või interneti vahendusel parkimistasu maksmisel andmete ebakorrektse sisestamise korral - 3,83 eurot;
6) tasulises parkimisalas parkimise õigust andva dokumendi paigaldamata jätmise korral § 5 lõikes 2 sätestatud viisil - 3,83 eurot
Seega on linnavalitsuse tasu ühe viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamise eest tunduvalt väiksem, kui viivistasu laekumisest saadav tulu.
Arvestades asjaolu, et eelpool nimetatud välismaa numbrimärgiga sõidukitele koostatud viivistasu otsuste üldarv on väike ning seega on halduslepingu, mis sõlmitakse iga riigi kohta eraldi, kohta viivistasu otsuseid, mille kolmandaid eksemplare tuleks edastada, veel vähem, on halduslepingu eeldatav maksumus igal juhul alla 3000 euro.
Tartu Linnavalitsuse 06. märtsi 2012. a määruse nr 6 "Tartu linna hankekord" § 13 lõike 4 kohaselt võib asjade, teenuste ja ehitustööde tellimisel, mille eeldatav maksumus jääb alla 3 000 euro ilma käibemaksuta loobuda ülalnimetatud sätete rakendamisest ja teha ettepaneku pakkumuse tegemiseks ühele isikule. Saadud pakkumuses esitatud asjade, teenuste või ehitustööde hind peab olema mõistlik ning põhjendatud.
Linnavalitsus on saanud pakkumuse Julianus Inkasso OÜlt, kus ühe viivistasu otsuse kolmanda eksemplari kättetoimetamise hinnaks on 2 eurot + käibemaks ja leiab, et selline hind on mõistlik ja põhjendatud.