Õigusakti eelnõu: Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-1480
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 26.11.2012
Koostaja: Peep Margus
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 11.12.2012 korraldus nr 1391 "Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine"
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-1480 juurde

    Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimise projekteerimistingimused PTR-12-076

    Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakond

    1. Lähtedokumendid
    Asukohaskeem lisa 1

    2. Lähteandmed
    2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded" ning teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 55 "Tee projekteerimise normid".
    2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele:
    2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase kõigi tehniliste lahenduste osas on hea "H";
    2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
    2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust.
    2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja projektid:
    2.3.1. Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
    2.3.2. J. Kuperjanovi 70 krundi detailplaneering 21.03.2006;
    2.3.3. Vaksali 21 krundi ja lähiala detailplaneering 07.04.2005;
    2.3.4. Vaksali ja Riia tänavate ning raudteega piirneva ala detailplaneering 08.07.2004;
    2.3.5. Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem. OÜ Hendrikson & Ko 2006;
    2.3.6. Liikluskorralduse eskiislahendused Vaksali tn ja J. Kuperjanovi tn ristmiku piirkonnas. Liikluslahendus OÜ 2012.
    2.4. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
    2.5. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
    2.6. Vastavalt Tartu linna üldplaneeringule asub projekteeritav ala arheoloogilises miljööpiirkonnas, millest tulenevalt on vajalik kaevetööd kooskõlastada kultuuriväärtuste teenistusega (juhataja Romeo Metsallik tel 7361250).
    2.7. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.

    3. Projektlahenduse sisu
    3.1. Projekteerida Vaksali tn - Julius Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimine lisas 1 näidatud mahus. Projekti eesmärgiks on luua terviklik ruumiline kvaliteet, suurendades sealjuures kergliikleja turvalisust ja ühistranspordi kasutusmugavust. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada.
    3.2. Projekteerimistööde teostamisel lähtuda p 2.3.6. nimetatud tööst.
    Projekteerimistööde käigus koostada eskiis-, eel- ja põhiprojekt. Et tagada kõigi liiklejagruppide liiklusohutus, tuleb valminud projektile koostada enne selle vastuvõtmist liiklusohutuse audit.
    3.3. Projekteerida Lisas 1 näidatud alal sõidutee, ühistranspordi peatuste, sõidukite parklate ning jalgratta- ja jalgteede terviklik lahendus koos katendite, liikluskorralduse, haljastuse ja inventariga. Lahendused peavad olema võimalikult ökonoomsed, kuid materjalid ajas kestvad. Projekteerida olemasolevate jalgratta- ja jalgteede sidumine projekteeritavate objektidega ja raudteejaama hoonega. Jalgratta hoiuraamide projekteerimisel kavandada hoiuraamiks Tartus kasutatav "Uss" tüüpi hoiuraam.
    Vaegnägijate juhtimiseks projekteeritaval alal kasutada reljeefset tänavakivi. Jalgratta- ja jalgtee ristumistel sõiduteega tagada, et ristumiskohtadel ei oleks äärekivi kõrgem kui 0 cm.
    Projekteerida liiklusohutust tagavad meetmed (tähistus, piirded, ohutussaared) projekteeritaval alal. Raudteejaama esisele väljakule projekteerida pinke, arvestades sealjuures võimalustega istuda nii üksi kui grupiti.
    3.4. Raudteejaama bussipeatuse põhimõõtmed projekteerida arvestusega, et peatuses peatub tavaline ja liigendbuss. Näha ette bussipeatuse püsitoitega varustamine (L/N/PE).
    3.5. Sõidukijuhtidele tagada ristmikel ja väljasõitudel teele normikohane nähtavus, projekteerida vastavad meetmed. Näidata asendiplaanil nähtavuskolmnurgad ja sõidukite pöörderaadiused. Kruntidele juurdepääsuteede projekteerimisel tagada jalg- ja jalgrattatee pikiprofiili säilimine ühtlase joonena. Projekteerida liikluskorraldust selgitavad liikluskorraldusvahendid ning infotahvlid ja liiklusohutust tagavad meetmed (liikluskorraldusvahendid, piirded).
    3.6. Säilitada olemasolev kõrghaljastus. Juhul kui eskiis-, eel- või põhiprojekti koostamise käigus leitakse, et lisakõrghaljastuse rajamine on ruumilise kvaliteedi tagamiseks vajalik, kavandada see nii, et ei väheneks liiklusohutus ega halveneks vaadeldavus ajaloolisele vaksalihoonele piki Julius Kuperjanovi tänavat. Näha ette madal-dekoratiivhaljastuse rajamist.
    3.7. Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee kogumine ja kanaliseerimine. Taotleda ASilt Tartu Veevärk tehnilised lähteseisukohad. Tänava vertikaalplaneerimise ja sademevee kanaliseerimise projekteerimisel leida lahendused, mis väldiksid sademevee valgumise tänavamaalt naaberkruntidele. Sademevee kogumiskaevude asukohtade projekteerimisel leida asukohad, mis väldiksid kogumiskaevudest ülesõitmist sõiduki ratastega. Sademevee lahenduse osas kaaluda imbväljakute rajamist Vaksali tänava koridori sõidukite liikluse välisele maa-alale.
    3.8. Projektis esitada tänavavalgustuse lahendus. Näidata tänavavalgustuse toitekaablite ja mastide asukohad. Valgustus näha ette sobiliku kõrgusega kuumtsinkmastidega. Valgustuse toitekaabel projekteerida maakaablina. Projekteerimisel teha koostööd linnamajanduse osakonna tänavavalgustuse peaspetsialistiga. Projekteerida täiendav valgustus jalakäijate ülekäikudele ning vajadusel bussipeatustesse.
    3.9. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
    3.10. Projekteerida ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise ja ümbertõstmise vajadus. Projekteerimisel arvestada Vaksali tn 8 hoone elektriliitumise ning J. Kuperjanovi tänava kolmikutega 0,4 kV kaabli asendamise projektidega, mida koostab AS Eesti Energia Võrguehitus. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta luba olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
    3.11. Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega.
    3.12. Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised:
    3.12.1. asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse, arhitektuursete väikevormide, prügikastide, jalgratta hoiuraamide, tehnovõrkude jms;
    3.12.2. arhitektuursed kujundusjoonised;
    3.12.3. ristmiku rist- ja pikiprofiilid;
    3.12.4. vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega.

    4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
    4.1. Tehnovõrkude valdajad;
    4.2. Kultuuriväärtuste teenistus.

    5. Kooskõlastatud projekt esitada (esitada 2 identset eksemplari paberkandjal, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn formaadis) arhitektuuri ja ehituse osakonnale.

    Lisa 1 Asukohaskeem
    PTR-12-076 juurde




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Vaksali tn - J. Kuperjanovi tn ristmiku ja lähiala rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine " juurde