Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine |
Reg. number: | LV-K-0805 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 28.06.2012 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 02.08.2012 korraldus nr 830 "Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine" |
Failid: | 66DP11 maakasutus Ringtee 8.pdf ( 1356 kb ) 66DP11 olemasolev olukord Ringtee 8.pdf ( 6463 kb ) 66DP11 põhijoonis Ringtee 8.pdf ( 5189 kb ) 66DP11 situatsiooniskeem Ringtee 8.pdf ( 1248 kb ) 66DP11 tehnov6rgud Ringtee 8.pdf ( 4418 kb ) 66DP11 3D Ringtee 8.pdf ( 1056 kb ) 66DP11 linnaehituslikud seosed Ringtee 8.pdf ( 3618 kb ) Informatsioon Turu 18 katlamaja kohta.docx ( 13 kb ) 66DP11 seletuskiri Ringtee 8.pdf ( 75 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
28. juuni 2012. a. nr LV-K-0805 |
Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine |
Ringtee tn 8 krundi detailplaneering algatati 13.09.2011 korraldusega nr 1022, eesmärgiga kaaluda ehitusõiguse määramise võimalust krundile tootmis- ja ärihoonete rajamiseks. Planeeringu koostamisest huvitatud isik on AS Tartu Keskkatlamaja ja koostaja on Artes Terrae OÜ.
Planeeritava krundi pindala on ca 4,5 ha ja see asub Ropka tööstuse linnaosas. Krundil asub Ropka katlamaja. Planeeringu koostamise eesmärk on rajada krundile uus tipu- ja reservkatlamaja, soojavõimsusega umbes 100 megavatti, mille põhikütuseks on maagaas. Rajatav katlamaja asendaks tulevikus Turu tn 18 krundil ning Ringtee tn 8 krundil paiknevaid katlamaju.
Tartu linna üldplaneeringuga on ala, kus planeeritav krunt asub, maakasutuse juhtfunktsiooniks määratud väike- ja äriettevõtete maa. Lubatud on 40-60% tootmismaa ja 40-60% ärimaa krundi kasutamise sihtotstarbest. Planeeringulahendus vastab linna üldplaneeringule.
Planeeringuga ei nähta ette krundipiiride muutmist. Krundile on ette nähtud kuus hoonestusala. Ringtee tänava äärsetele hoonestusaladele (3 ja 6) on lubatud büroo- ja administratiivhooned, kaubandus- ja teenindushooned ja hulgikaubandushooned. Hoonestusalale 1 on ette nähtud uue katlamaja ehitamine, koos kütusehoidla ja kuni 50 meetri kõrguse korstnaga. Hoonestusalal 2 asub vana katlamaja, mis planeeringuga on ette nähtud lammutada ja asendada uue tootmishoonega, konserveerida või rekonstrueerida muuks tootmistegevuseks. Hoonestusalale 4 võib ehitada hoidlaid ja laohooneid (välja arvatud põllumajanduslikud laohooned), hulgikaubandushooneid. Hoonestusalale 5 on lubatud ehitada tööstushooneid (välja arvatud rajatisteks liigitatavad jõujaamad, laohooned ja põllumajandushooned), hoidlaid ja laohooneid (välja arvatud põllumajanduslikud laohooned).
Ringtee tänava äärde kavandatavate hoonete korruselisuseks on antud kuni neli, teistele hoonetele korruselisust määratud ei ole, kuid on antud hoonete absoluutne kõrgus.
Hoonetele juurdepääsuks on kavandatud krundisisene tänav. Parkimine on lahendatud vastavalt normile krundisiseselt. Kõrghaljastuse osakaal peab olema vähemalt 10% kogu krundi pindalast. Parklad tuleb kõrghaljastusega liigendada.
Vastavalt Tartu linna üldplaneeringule tuleb parima lahenduse saamiseks suurema kui 1200 m² ehitusaluse pindalaga hoone ehitamiseks korraldada arhitektuurivõistlus. Vastavale sättele on viidatud ka detailplaneeringu algatamisel Tartu Linnavalitsuse 13.09.2011 korralduse nr 1022 punktis 3.5. Käesoleval juhul loobub linnavalitsus arhitektuurivõistluse korraldamise nõudest põhjendusega, et hooned, mille ehitusalune pindala võib ületada 1200 m², on planeeritud krundi sisemusse ja ei ole avalikelt tänavatelt vaadeldavad ning nende kasutusotstarve ei loo tõenäoliselt eeldusi tihedalt kasutatava avaliku ruumi tekkeks.
Avaliku väljapaneku korraldamise eesmärgiks on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linna kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 18 lg 1, lg 2 p 2, lg 6 ja Tartu linna ehitusmääruse § 12 lg-d 1 ja 2 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Võtta vastu Ringtee tn 8 krundi detailplaneering vastavalt lisale.
2. Loobuda Ringtee tn 8 krundile uute hoonete ehitamiseks arhitektuurivõistluse korraldamise nõudest.
3. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada Ringtee tn 8 krundi detailplaneeringu avalik väljapanek.
4. Määrata avaliku väljapaneku ajaks ............ kuni ............ ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajee Raekoja plats 3.
5. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada:
5.1 vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust planeerimisseaduse § 18 lõike 6 kohase teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna kodulehel.
5.2 vähemalt üks nädal enne avaliku väljapaneku algust teate üles panemine avaliku väljapaneku toimumise kohta Tartu infokeskuses Raekojas.
6. Korraldus jõustub .....................2012. a
Linnapea | |
Linnasekretär |