TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
20. veebruar 2012. a. nr LV-K-0225 |
Turu tn - Sepa tn ristmiku foorjuhitavaks ristmikuks rekonstrueerimiseks projekteerimistingimuste määramine |
Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond on taotlenud projekteerimistingimused Turu tn - Sepa tn ristmiku foorjuhitavaks ristmikuks rekonstrueerimiseks. Praeguse reguleerimata ristmiku foorjuhitavaks ümberehitamise vajadus tuleneb Turu tn - Sepa tn ristmiku liiklusintensiivsuse kasvust ja ristmikul toimunud liiklusõnnetustest.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 19 lg 1 p 2 ja lg 3, teeseaduse § 19 lg 1 ja lg 5, Tartu linna ehitusmääruse § 26 lg 1 ja lg 4 ning arvestades Tartu Linnavalitsuse 31. oktoobri 2006. a määruse nr 27 "Tartu linna ehitusmääruse rakendusaktide kinnitamine" lisa 9 "Rajatiste projekteerimistingimuste vorminõuded", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Määrata Turu tn - Sepa tn ristmiku foorjuhitavaks ristmikuks rekonstrueerimise projekteerimistingimused vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal avaldada kahe nädala jooksul informatsioon projekteerimistingimuste määramise kohta Tartu linna koduleheküljel.
3. Korraldus jõustub 4. aprillil 2012. a.
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama, või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
korralduse eelnõu nr LV-K-0225 juurde | |
Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond 1. Lähtedokumendid Asukohaskeem lisa 1 2. Lähteandmed 2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded" ning teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 55 "Tee projekteerimise normid ja nõuded". 2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele: 2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase kõigi tehniliste lahenduste osas on hea "H"; 2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile; 2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust; 2.2.4. EVS 615:2001 "Foorid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 615:2001/A1:2008. 2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja projektid: 2.3.2. Tähe 106, 106a, 106b ja Sepa 22, 24a, 24b kruntide detailplaneering 28.04.1998; 2.3.3. Sepa 23 detailplaneering 08.06.2000; 2.3.4. Sepa 21, 21a, Turu 45b ja 45c kruntide detailplaneering 22.05.2003.
2.4.1. Sepa 26 krundi detailplaneering (algatatud Tartu Linnavalitsuse 03.07.2007 korraldusega nr 858). Töö tellija OÜ Astar Transport. 2.5. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt. 2.6. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud. 2.7. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta. 3. Projektlahenduse sisu 3.1. Projekteerida Turu tn - Sepa tn ristmiku ja Turu tänaval "Sepa turg" bussipeatuste juures oleva jalakäijate reguleerimata ülekäiguraja foorjuhitavateks ümberehitamise ning liikluslahenduse muudatusega kaasnevate tööde teostamine lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Turu tn - Sepa tn ristmikuks projekteerida lisaradadega kanaliseeritud foorjuhtimisega samatasandiline ristmik. Turu tänaval peab säilima 2+2 otsesõidurada. "Sepa turg" bussipeatuste juures olev reguleerimata jalakäijate ülekäigurada projekteerida foorjuhitud ülekäigurajaks. Ülekäigurajale projekteerida sõidusuundi eraldavad ohutussaared. 3.2. Projekteerida vajalike jalg- ja jalgrattateede rajamine ning olemasolevate jalg- ja jalgrattateede sidumine projekteeritavate objektidega. Jalg- ja jalgrattatee laiuseks projekteerida 4,0 m. Turu tn - Sepa tn ristmikul projekteerida jalakäijatele ohutud ja võimalikult lühikese pikkusega ülekäigurajad koos ohutussaartega. Juhul kui ohutussaari ei ole võimalik rajada, arvestada, et jalakäijate tänavaületuskoha pikkus ei ületaks p 2.2.1. nimetatud standardis lubatut. Vaegnägijate juhtimiseks projekteeritaval alal kasutada reljeefset tänavakivi. Jalg- ja jalgrattatee ristumistel sõiduteega tagada, et ristumiskohtadel ei oleks äärekivi kõrgem kui 0 cm. Projekteerida liiklusohutust tagavad meetmed (tähistus, piirded, ohutussaared) projekteeritaval alal. 3.3. "Sepa turg" bussipeatuste tüübiks projekteerida avatud tasku. Bussipeatuse põhimõõtmed projekteerida arvestusega, et peatuses peatub tavaline ja liigendbuss. Bussipeatustesse projekteerida valgustatud ootepaviljonid. 3.4. Sõidukijuhtidele tagada ristmikel normikohane nähtavus, projekteerida vastavad meetmed. Näidata asendiplaanil nähtavuskolmnurgad ja sõidukite pöörderaadiused. Kruntidele juurdepääsuteede projekteerimisel tagada jalg- ja jalgrattatee pikiprofiili säilimine ühtlase joonena. Projekteerida liikluskorraldust selgitavad liikluskorraldusvahendid ja liiklusohutust tagavad meetmed (liikluskorraldusvahendid, piirded). Ohutussaarte äärekivid markeerida 992 märgistusega. 3.5. Turu tn - Sepa tn ristmiku ja "Sepa turg" bussipeatuste juures olevale jalakäijate ülekäigurajale foorisüsteemi projekteerimisel arvestada, et foorisüsteemi ning tänavavalgustamise elementidena tuleb kasutada Ringtee tn - Võru tn ristmikul ja "Ringtee" bussipeatuste juures oleva valgusfoorisüsteemi elemente. Ringtee tn - Võru tn ristmiku ja "Ringtee" bussipeatuste juures olev valgusfoorisüsteem likvideeritakse seoses Tartu linna idapoolse ringtee rajamisega. Enne projekteerimistööde algust teostada Ringtee tn - Võru tn ristmikul ja "Ringtee" bussipeatuste juures oleva valgusfoorisüsteemi inventuur. Inventuuriga selgitada välja need foorisüsteemi ja tänavavalgustuse elemendid, mida saab kasutada Turu tn - Sepa tn ristmiku ja "Sepa turg" bussipeatuste juures olevale jalakäijate ülekäigurajale foorisüsteemi rajamiseks. 3.6. Projekteerida Turu tn - Sepa tn ristmiku ja "Sepa turg" bussipeatuste juurde jalakäijate ülekäiguraja foorisüsteemide juhtimine ühtse foorikontrolleriga. Projekteerida Võru tn - Sõbra tn ristmiku foorisüsteemi ja "Sepa turg" bussipeatuste juurde rajatava foorisüsteemi ühendamine elektritoite ja sidekaablitega. Sõidukite tuvastamiseks projekteerida kaameraandurid. Projekteerida jalakäijatele rohelise fooritule tellimise foorinupud. 3.7. Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee kogumine ja kanaliseerimine vastavalt AS Tartu Veevärk tehnilistele lähteseisukohtadele INF/245. Tänava vertikaalplaneerimise ja sademevee kanaliseerimise projekteerimisel leida lahendused, mis väldiksid sademevee valgumise tänavamaalt naaberkruntidele. Sademevee kogumiskaevude asukohtade projekteerimisel leida asukohad, mis väldiksid kogumiskaevudest ülesõitmist sõiduki ratastega. 3.8. Elektritööde projekteerimisel lähtuda Eesti Energia AS, OÜ Jaotusvõrgu Tartu Regiooni poolt väljastatud tehnilistest tingimustest võrkude ümberprojekteerimiseks nr 199024. 3.9. Projektis esitada tänavavalgustuse lahendus. Näidata tänavavalgustuse toitekaablite ja mastide asukohad. Valgustus näha ette sobiliku kõrgusega kuumtsinkmastidega. Valgustuse toitekaabel projekteerida maakaablina. Projekteerimisel teha koostööd linnamajanduse osakonna tänavavalgustuse peaspetsialistiga. Projekteerida täiendav valgustus jalakäijate ülekäikudele ning vajadusel bussipeatustesse. Näha ette bussipeatuste püsitoitega varustamine (L/N/PE). 3.10. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht. 3.11. Projekteerida ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise ja ümbertõstmise vajadus. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta luba olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt. 3.12. Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega. 3.13. Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised: 3.13.1. asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse ja tehnovõrkudega; 3.13.2. ristmike rist- ja pikiprofiilid; 3.13.3. vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega; 3.13.4. Ringtee tn - Võru tn ristmiku ja "Ringtee" bussipeatuste juures oleva valgusfoorisüsteemi inventuur koos hinnanguga foorisüsteemi ja tänavavalgustuse elementide kasutamisele Turu tn - Sepa tn ristmiku ja "Sepa turg" bussipeatuse juures oleva ülekäiguraja foorjuhitavateks ümberehitamisel; 3.13.5. Turu tn - Sepa tn ristmiku ja jalakäijate ülekäiguraja foorisüsteeme juhtiva foorikontrolleri püsiühenduse liitumisskeem, tööjoonised ja fooride taktijaotused, programmid ja koordineerimisgraafikud. 4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile) 4.1. Tehnovõrkude valdajad; 4.2. OÜ IB Foor. 5. Kooskõlastatud projekt esitada (esitada 5 identset eksemplari, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis) linnamajanduse osakonnale, kes esitab selle ehitusloa taotlemiseks arhitektuuri ja ehituse osakonnale. Lisa 1 Asukohaskeem PTR-12-011 juurde |