EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
26. märts 2012. a. nr LV-K-0378 |
Osalemine projektis „Visualiseerimisvahendid klassiruumidesse” |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 14. mai 2009. a määruse nr 116 „Välisprojektides osalemise kord” § 1 lg 2 p 2, § 3 lg 1, § 4 lg 1 ja arvestades Tartu Linnavalitsuse 09. juuni 2009. a määrust nr 17 „Välisprojektides osalemise korra rakendamise kord”, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda juhtpartnerina projektis „Visualiseerimisvahendid klassiruumidesse”, mis esitatakse rahastamiseks Tiigrihüppe Sihtasutusele taotlusvooru „Tehnoloogia baastaristu arendamine koolis” raames.
2. Projekti kogumaksumusega 13 890 eurot heakskiitmisel omafinantseerida projekti kuni 8600 euro ulatuses.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Kivilinna Gümnaasiumi direktor Karin Lukk, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Määrata projekti projektijuhiks Tartu Kivilinna Gümnaasiumi infojuht Veiko Hani.
5. Määrata projekti meeskonnaliikmeteks:
5.1. Tartu Kivilinna Gümnaasiumi infojuht Ardo Heinmaa;
5.2. haridusosakonna vanemraamatupidaja Sirje Sepp.
6. Korraldus jõustub 4. aprillil 2012. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis „Visualiseerimisvahendid klassiruumidesse” " juurde
Projekti nimi ja number
VP-12-0044 - Visualiseerimisvahendid klassiruumidesse -
Lühikokkuvõte
· Koolil on alates 2004 aastast kogutud ja süstematiseeritud digimaterjalide kogu (D-kool), mis sisaldab õpetajate loodud ja kogutud õppematerjale (tunnikonspektid, töölehed, esitlused,....) õppetöös kasutamiseks.
· Et D-kooli materjale klassiruumis õpilasteni tuua on vaja visualiseerimise vahendeid. Klassiruumis on sellisteks sobivateks vahenditeks projektorid (suuremad klassiruumid) ja suure diagonaaliga telerid (väiksemad klassiruumid).
Et tõsta tehnoloogia kasutamise efektiivsust, on nõutav, et IKT vahendit taotlev õpetaja peab olema osalenud viimase kolme aasta jooksul metoodilisel arvutialasel koolitusel vähemalt 60 tunni ulatuses või saavutab sellise osaluse määra hiljemalt jooksva kalendriaasta lõpuks.
Eesmärk ja alleesmärgid
· Teha rohkematele õpetajatele võimalikuks kasutada D-koolis olevaid materjale klassiruumis õppetöö läbiviimiseks.
· Tõsta õpetajate oskusi kasutada IKT vahendeid õppetöös läbi visualiseerimisvahendite (projektorid ja telerid) hankimise ning vastavasisulise metoodilise arvutialase koolituse.
· Täiendada kooli digimaterjalide kogu (D-kool) õpetajapoolsete materjalidega.
Projektis osalenud õpetaja kasutab hangitud vahendeid ja koolituselt omandatud teadmisi/oskusi igapäevaselt õppetöö läbiviimisel.
Tegevused
Märts-aprill 2012 :
Taotluse kirjutamine Tiigrihüppe SA taotlusvooru „Tehnoloogia baastaristu arendamine koolis“;
Hetkeolukorra fikseerimine; telerite/projektorite saavate õpetajate väljaselgitamine lähtuvalt projekti tingimustest;
hinnapakkumised teleritele/projektoritele.
Märts 2012-detsember 2012:
Arvutialaste metoodiliste koolituste läbiviimine IKT vahendite kasutamiseks õppetöös
juuni 2012
Telerite/projektorite ja lisatarvikute (kinnitused, lukud, kaablid) hankimine
- juuni, august 2012
Telerite/projektorite paigaldus klassiruumidesse
- august-september 2012
Õpetajate esmane nõustamine/koolitamine konkreetse teleri/projektori kasutamisel
- september 2012-detsember 2012
Õppetöö läbiviimine kasutades hangitud telereid/projektoreid
- detsember 2012
, projekti tagasiside ja analüüs
Tulemused
Projekti elluviimine aitab kaasa kooli arengukavas sätestatud eesmärkide täitmisele
. 1. jaanuar 2012 seisuga on telerit/projektorit võimalus kasutada:
1.-7. klasside õppehoones 14 klassiruumis (24% klassiruumidest).
· 8.-12. klasside õppehoones 28 klassiruumis (68% klassiruumidest).
1. september 2012 on projekti rakendamise tulemusena võimalus telerit/projektorit kasutada
1.-7. klassi õppehoones 24 klassiruumis (41% klassiruumidest): 8.-12. klasside õppehoones on 33 klassiruumis (80% klassiruumidest).
1. detsember 2012
vahendid saanud õpetajad kasutavad hangitud seadmeid ja koolituselt omandatud teadmisi/oskusi igapäevaselt õppetöö läbiviimisel.
Eelarve
Projekti kogumaksumus 13890 eurot
Tartu linna omaosalus 8600 eurot
Toetus Tartu linnale 5290 eurot
Omaosaluse katteallikad: Tartu linnakantselei (kaetakse arvutite 2012. a rendimaksetega kogusummas 4140 eurot), Tartu Kivilinna Gümnaasiumi eelarve (4460 eurot)
Sildfinantseerimise vajadus - ei
Rahastaja
Tiigrihüppe Sihtasutus
Partnerid
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Karin Lukk
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Veiko Hani - 56981204
, weiko@kivilinn.tartu.ee
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Ardo Heinmaa –infojuht (1.-7. klassi õppehoones) – telerite paigaldamise korraldamine ja õpetajate juhendamine telerite kasutamisel, Veiko Hani – infojuht (8.-12. klassi õppehoone) – telerite pakkumuste hankimine, telerite paigaldamise korraldamine ja õpetajate juhendamine telerite kasutamisel. Metoodiliste arvutialaste koolituste korraldamine õpetajatele., Sirje Sepp - vanemraamatupidaja
Projekti seos linna arengudokumentidega
Tartu Kivilinna Gümnaasiumi arengukavas 2011-2013 http://www.kivilinn.tartu.ee/dokumendid-3/arengukava/ tuuakse välja kooli tugevustena:
· Hea infosüsteemide tase – koolil on loodud oma e-kooli lahendus ning õpetajad saavad kasutada õppetöö läbiviimisel ühist digimaterjalide kogu (d-kool).
Kooli arengukavas tuuakse välja ühe parendamist vajava valdkonnana:
· IKT vahendite ja võimaluste suurem kasutamine õpetajate poolt – siin on üheks piiravaks teguriks materjalide visualiseerimise võimaluste vähesus (projektorid, telerid).
Lähtuvalt koolipidaja poolt kinnitatud määrustest Tartu linna munitsipaalõppeasutuste süsteemi arengukava aastateks 2008-2013 ja Tartu Linnavalitsuse 03.06.2008. a määrusega nr 12 kehtestatud "Tartu linna munitsipaalõppeasutuste süsteemi arengukava aastateks 2008-2013" tegevuskava on tagatud ühetaoliste töökohaarvutite jätkupidev hankimine/uuendamine koolile. Muude lahenduste osas toetatakse koolide osalemist projektides, mis toetavad IKT hankimist ja rakendamist koolis. Käesoleva projekti kontekstis toetatakse kooli pidaja poolt õpetajaid uute töökohaarvutitega.
Tähtajad
Projekti esitamine: 04.04.2012
Projekti elluviimine: 26.03.2012 - 31.12.2012