EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
25. jaanuar 2012. a. nr LV-K-0138 |
Osalemine projektis „Learning about air pollution (Õhusaaste uurimine)” |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 14. mai 2009. a määruse nr 116 „Välisprojektides osalemise kord” § 1 lg 2 p 2, § 3 lg 1, § 4 lg 1 ja arvestades Tartu Linnavalitsuse 09. juuni 2009.a määrust nr 17 „Välisprojektides osalemise korra rakendamise kord”, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda juhtpartnerina projektis „Learning about air pollution (Õhusaaste uurimine)”, mis esitatakse rahastamiseks Sihtasutusele Archimedes Comeniuse programmi raames.
2. Projekti kogumaksumuse heakskiitmisel summas 25 000 eurot, projektil omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti Tartu linna poolseks koordinaatoriks Tartu Kivilinna Gümnaasiumi direktor Karin Lukk, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Määrata projektijuhiks Tartu Kivilinna Gümnaasiumi õpetaja Riho Rosin.
5. Määrata projekti meeskonnaliikmeteks Tartu Kivilinna Gümnaasiumi õpetajad Helgi Muoni, Sven Hendrikson, Aigi Kikkas ja haridusosakonna raamatupidaja Sirje Sepp.
6. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis „Learning about air pollution (Õhusaaste uurimine)” " juurde
Projekti nimi ja number
VP-12-0015 - Projekt "Learning about air pollution" (Õhusaaste uurimine) -
Lühikokkuvõte
Projekti "Learning about air pollution" (Õhusaaste uurimine) eesmärk on tõsta õpilaste ja õpetajate teadlikkust globaalsetest kliimamuutustest ning suurendada õhusaaste uuringutega õpilaste matemaatika, loodusteaduste ja IKT-alaseid teadmisi ja oskusi.
Õpilased omandavad teadmisi atmosfääri aerosoolide mõjust globaalsetele kliimamuutustele satelliitide andmete põhjal. Lisaks sellele viiakse koolides läbi õhu tahmaosakeste vaatlusi ja mõõtmisi, et paremini mõista õhusaaste lokaalsete ja globaalsete probleemide seoseid. Uurimistulemuste põhjal koostavad õpilased aruandeid ja jagavad neid eakaaslastega nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil.
Projekti peamised tegevused on: töö laboris, õppereisid, aruannete koostamine – graafikud ja tabelid (paberkandjal ja/või multimeedia versioon), andmete levitamine ja rahvusvahelised koosolekud.
Projekt annab hea võimaluse koostada õpilastel gümnaasiumi lõpetamiseks vajalikku uurimistööd.
Eesmärk ja alleesmärgid
Projekt keskendub kahele olulisele haridusalasele eesmärgile:
1) tõsta noorte teadlikkust keskkonnaalastes küsimustes ja anda neile valmidus rajada säästvamat elu, ühiskonda ja majandust Euroopas;
2) parandada õpilaste matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi ning motiveerida neid valima tuleviku elukutse teadusuuringute ja tehnoloogia valdkonnas.
Täpsemalt on eesmärkideks:
· kasutada enam interaktiivseid õppimis/õpetamismeetodeid, et motiveerida õpilasi valima tulevikus teaduslik või tehnoloogialane karjäär;
· valmistada ette õppimis- ja õpetamismetoodika satelliiditehnoloogia ja kliimamuutuste uurimiseks;
· suurendada teaduslikku pädevust, uurimis- ja analüüsioskust läbi praktilise õppe, mis keskendub õhusaaste teemale (Uurimiseks kasutatakse spetsiaalset mõõturit – õpetajad koolitatakse välja kasutama TÜ teadlaste poolt välja töötatud tahmamõõturit. Õpetajad koolitavad omakorda õpilased välja, kes viivad läbi mõõtmisi.);
· teadlikkuse tõstmine Euroopa keskkonna ja kliimamuutuste küsimustes läbi õppimise, võrdlemise ja arutelude atmosfääri aerosoolide allikatest, levikust ja mõjust;
· leida uuringutega kohalikud õhusaaste allikad ja võtta kasutusele meetmed nende heidete vähendamiseks;
· tõsta teadlikkust satelliittehnoloogiatest ja kaugseirest Euroopas;
· parandada IKT-alaseid oskusi ja pädevusi satelliit-kaugseire vahendite kasutamisel õppimiseks ja kooli uuringuteks;
· parandada Euroopa-teadlikkust – jagades eesmärke ja väljakutseid, jagades paremaid kogemusi ja ühiseid lahendusi koostöö kaudu;
· tugevdada inglise keelt kui olulist rahvusvahelist suhtluskeelt, aga veel lisaks, kui olulist teaduslikku keelt.
Tegevused
Oktoober 2012. Projekti logo valimine – Türgi partner esitab valiku.
Oktoober 2012. Video õhusaaste mõõtmisest – sealjuures teaduslik taust ja protseduurid. Õpetajate koolitus TÜ mõõturi kasutamiseks.
Jaanuar 2013. Projekti veebilehe valmimine (Eesti partner).
September 2013. Animatsioonid õhusaaste ja energia säästmise kohta (kõik partnerid).
Mai 2014. Õppematerjalid ja –allikad (kõik partnerid).
Mai 2014. Õpilaste keskkonnaalased andmed ja uuringute aruanded (kõik partnerid).
Mai 2014. Õpilaste soovitused õhusaaste vähendamiseks läbi alternatiivsete energiaallikate kasutamise (kõik partnerid).
Juuli 2014. Projekti raamat (Saksamaa partner).
2013-2014. Projekti tutvustamine laiemale ringkonnale (kõik partnerid).
Tulemused
Projekti tulemusena paraneb õpilaste ja õpetajate teadlikkus õhusaaste probleemist, saasteainete liikumisest Euroopas ning saasteainete mõjust tervisele. Samuti hakkavad nad mõistma globaalse ja lokaalse õhusaaste seoseid ning mõistma üksikindiviidi rolli globaalsetes kliimamuutustes.
Õhusaaste mõõtmised koolides ning andmete jagamine ja võrdlemine suurendavad õpilaste ja õpetajate keskkonnaalaseid teadmisi, muudavad loodusainete õppimise ja õpetamise atraktiivsemaks ning samuti parandavad ja arendavad teaduslike küsimuste lahendamise oskust.
Koostöö tihenemine kõrgkoolidega, teadusliku uurimistöö alustega tutvumine ja rakendamine (gümnaasiumi lõpetamiseks vajalikuks uurimistööks).
Eelarve
Projekti kogumaksumus 25000 eurot
Tartu linna omaosalus 0 eurot
Toetus Tartu linnale 25000 eurot
Omaosaluse katteallikad: -
Sildfinantseerimise vajadus: ei
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Koosolekud ja konverentsid (nii Eestis kui välismaal) 15000 €
Õppekäigud Eestis 7000 €
Õppevahendid (tahmamõõtur jt vahendid, mis on vajalikud projektis ettenähtud uuringute teostamiseks) 2000 €
Bürootarbed projekti ürituste läbiviimiseks1000 €
Rahastaja
SA Archimedes
LIFELONG LEARNING PROGRAMME
COMENIUS Multilateral school partnerships
Partnerid
Juhtpartner: Tartu linn, Tartu Kivilinna Gümnaasium
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Karin Lukk
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Riho Rosin -
õpetaja,
tel 56464572, e-post:
riho@kivilinn.tartu.ee
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Riho Rosin – projektijuht, Karin Lukk – kontaktisik, Helgi Muoni – õpilaste töö koordinaator, Sven Hendrikson – õpilaste töö koordinaator, Aigi Kikkas – õpilaste töö koordinaator, assistent, Sirje Sepp – raamatupidaja
Partnerid: Robert Schuman Europaschule, Saksamaa, Dörtyol Atatürk Anadolu Lisesi, Türgi, Gymnazium Ceska Trebova, Tšehhi, Lycée Bernard palissy, Prantsusmaa, Bischöffliches Institut Büllingen, Belgia, Pater Damian Sekundarschule, Belgia
Projekti seos linna arengudokumentidega
1. Tartu Linna arengukava 2007-2011, mille kohaselt nähakse Tartut kui
elukestvat õpet toetavat linna, samuti on olulisteks märksõnadeks
rahvusvahelisus, avatus ning nende kõrval ka ökonoomsus, turvalisus ja
keskkonnasõbralikkus. Need märksõnad on tihedalt seotud antud projekti temaatikaga.
Arengustrateegia „Tartu 2030“, milles esitatakse tulevikuvisioon Tartust
kui teadmuslinnast, kus sarnaselt antud projekti eesmärkides väljatooduga väärtustatakse innovaatilist mõtlemist, avatust, osalust ja koostööd.
2) Tartu linna keskkonna arengukava 2006-2013
Tegevusvaldkonnad
:
Valdkond: Keskkonnateadlikkus
- Keskkonnaharidus ja keskkonnateadlikkus.
Eesti uuendatud keskkonnstrateegia paneb keskkonnahariduse ja keskkonnateadlikkuse valdkonnale järgmised ülesanded:
- kujundada kasvatus- ja haridustööga inimeste keskkonnaalaseid väärtushinnanguid;
- kujundada prioriteediks tegevused, mis parandavad loodusetundmist eelkõige laste ja noorte seas ning aitavad näha looduses ja loodusega tegelemises ühte alternatiivi vaba aja sisustamiseks.
Tähtajad
Projekti esitamine: 22.02.2012
Projekti elluviimine: 1.09.2012 - 31.07.2014
1 kinnitatud koopia ...