EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
23. jaanuar 2012. a. nr LV-IP-0029 |
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu Ülikoolilt Tulika tn 1 kinnistu omandamiseks Tartu linnale" esitamine |
Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringus on linna ruumilise arengu põhimõtteks reserveerida erinevaid funktsioone kandvaid maa-alasid, muuhulgas ühiskondlike ehitiste sihtotstarbega maad sotsiaalsfääri arendamiseks. Linna üldplaneering näeb ette täiendavate maade reserveerimise Maarjamõisa asumis, kruntidega N. Lunini tn 12, 16 ja Ravila tn 19 piirneval alal hoolekande- ja tervishoiuasutuste kasutusotstarbega maaks.
Tartu Linnavolikogu 22. detsembri 2011 otsusega nr 311 heaks kiidetud Tartu linna uue arengukavaga kavandatakse sotsiaalhoolekande ja tervishoiu valdkonnas aastatel 2013-2020 rakendada avahoolduse arendamise arengusuunas sotsiaal- ja rehabilitatsioonikeskuse rajamist (meede 4.2.8), Tammelinna-Veeriku sotsiaalkeskuse (perekeskuse) rajamist. Kavandatakse keskust, mis tegutseb sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskusena, kus teenindatakse kõiki sotsiaalabi vajajaid Tammelinna -Veeriku piirkonnas. Rajatava keskuse asukohaks on sobilik
Tartu Ülikoolile kuulub Maarjamõisa asumis ühiskondlike ehitiste maa sihtotstarbega hoonestatud kinnistu Tulika tn 1. Tartu Ülikooli nõukogu otsustas 16. detsembri 2011. a otsusega nr 87 võõrandada Tartu Ülikooli omandis olev kinnistu Tulika tn 1 mitte alla 72 000 euro kui ülikooli põhitegevuseks mittevajalik vara. Võõrandatava vara hinna kujundamisel on arvestatud AS Tõnisson Kinnisvarakonsultant poolt koostatud eksperthinnangut.
Arvestades eelnevat on Tartu linna vajalik omandada kohaliku omavalitsuse korraldusega pandud ülesannete täitmiseks Maarjamõisa asumis asuv kinnistu Tulika tn 1.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3, Tartu linnavara eeskirja § 8 lg 3 p 1, Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringu, Tartu Linnavolikogu 22. detsembri 2011 otsusega nr 311 heaks kiidetud Tartu linna arengukava aastani 2020 projekti, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada linnavalitsusel omandada Tartu Ülikoolilt (registrikood 74001073) Tartu linnas Tulika tn 1 asuv kinnistu (registriosa nr 2394503, katastritunnus 79503:005:0017, pindala 2511 m², sihtotstarve 100% ühiskondlike ehitiste maa (Üh)), hinnaga 72 000 eurot.
2. Otsus jõustub .................2012. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu Ülikoolilt Tulika tn 1 kinnistu omandamiseks Tartu linnale" esitamine " juurde
Tartu Ülikooli nõukogu 16.12.2011 otsusega nr 87 otsustati võõrandada ülikooli põhitegevuseks mittevajalik vara Tulika tn 1 kinnistu, hinnaga mitte alla 72 000 euro. Tartu Ülikool on tellinud ekspertarvamuse Tulika tn 1 kinnistu väärtuse kohta AS-lt Tõnisson Kinnisvarakonsultant, seisuga 15.02.2009. Eksperthinnang on võetud aluseks kinnistu müügihinna määramisel.
Tartu linna üldplaneeringu ja arengukava realiseerimiseks on vajalik reserveerida maad sotsiaalsfääri arendamiseks. Tartu linnale sobilikus piirkonnas asub Tulika tn 1 kinnistu, mida Tartu Ülikooli nõukogu on nõus võõrandama hinnaga 72 000 eurot.
Tartu linna arengukava 2020 projektis on Tammelinna-Veeriku sotsiaalkeskuse rajamine kavandatud aastateks 2018-2020, keskuse funktsioonide määratlemine koostöös asjast huvitatud isikute ja ühingutega aastatel 2015-2017.
Tartu linna jooksva aasta eelarve kuludes ei ole Tammelinna-Veeriku sotsiaalkeskuse (perekeskuse) rajamiseks rahalisi vahendeid ette nähtud.
Tartu linnavara eeskirja § 8 lõike 3 p 1 alusel otsustab rahalise kohustuse võtmise linnavolikogu, kui sellega võetakse linnale rahalisi kohustusi, mida ei ole ette nähtud jooksva aasta eelarve kuludes või mille võtmist ei ole delegeeritud linnavalitsusele.
Kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 2 kohaselt on linnavalitsusel keelatud selliste lepingute sõlmimine, mille täitmiseks ei ole rahalisi vahendeid eelarves ette nähtud. Sama paragrahvi lg 3 kohaselt võib linnavalitsus sõlmida lepinguid, millega KOFS § 34 lõigetes 2 ja 7 nimetatud kohustusi, antakse laenu või tagatakse kohustusi eelarveaastast pikemaks perioodiks, kooskõlas eelarvestrateegiaga ja volikogu antud volituse alusel.
Asukohaskeem:
TÜ nõukogu otsus:
TÜ poolt tellitud eksperthinnang: