EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
21. september 2011. a. nr LV-IP-0226 |
Loa andmine elektriautode tasuta kasutusse võtmiseks ning lepingu sõlmimiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja Tartu linnavara eeskirja § 8 lg 3 p 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel sõlmida leping Sotsiaalministeeriumiga kolmekümne elektriauto Mitsubishi i-MIEV tasuta kasutusse võtmiseks kolmeks aastaks.
2. Otsus jõustub
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Loa andmine elektriautode tasuta kasutusse võtmiseks ning lepingu sõlmimiseks " juurde
Vastavalt sotsiaalministri määrusele annab sotsiaalministeerium kohalike omavalitsuste sotsiaaltöötajatele tasuta kasutamiseks elektriautod Mitsubishi i-MIEV kolmeks aastaks. Sotsiaalministeeriumi esialgse kava kohaselt antakse esimesed autod käesoleva aasta novembris kahele suuremale omavalitsusele, Tallinnale ja Tartule. Tartu linn on esitanud taotluse 30 elektriauto tasuta kasutusse saamiseks vastavalt Tartu Linnavalitsuse 23. augusti 2011. a istungi protolollilisele otsusele.
Autod on varustatud kõigi liiklusseaduses nõutud esemetega ning ühe komplekti talverehvidega. Kohaliku omavalitsuse kohustuseks on autode kasutamine sotsiaalteenuste vahetu osutaja poolt kuni 31.12.2015. a. Omavalitsus peab sõlmima kasko- ja liikluskindlustuse lepingu ning tasuma auto kasutamise, hooldamise ja remondiga seotud kulud. Kohustus on osta taastuvenergia päritolutunnistusi vastavalt autode tarbitud elektrihulgale ja tagada laadimissüsteemidele sobiliku koha, võimaldada nende väljaehitamine ning võtta laadimissüsteemid oma bilanssi ning tagada nende hooldus. Laadimissüsteemi väljaehitamise põhjendatud kulud tasub SA Kredex.
Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakond on esitanud taotluse osakonna ja sotsiaalhoolekandeasutusete käsutusse kokku 30 elektriauto saamiseks. Sotsiaalministeeriumi andmetel saabuvad esimesed 50 autot Eestisse oktoobrikuus, millest 25 autot antakse Tartu linna kasutusse. Ülejäänud viis autot saabuvad 2012. a aprillis - mais.
Orienteeruvad kulud ühe auto ülalpidamiseks on:
kaskokindlustus - ca 500 € aastas;
Liikluskindlustus - ca 100 € aastas;
korraline hooldus- hooldusvälp 20 000 km või 1 kord aastas. Esimene hooldus 108, teine hooldus 200, kolmas 115 €;
rehvivahetus - kaks korda aastas ca 30 € kord;
Pesula, kuluvahendid (klaasipesuvedelik, tulepirnid, jne) ca 170 € aastas ühe auto kohta;
elektrikulu on Silberauto esindaja sõnul praeguste hindade juures ca 1,5 € 100 km kohta.
Üha auto ülalpidamiskulu on suurusjärgus 80 € kuus, millele lisandub elektrikulu vastavalt läbisõidule.
Sõidukite ülalpidamiskuludeks aastal 2012 on kavandatud kokku 31 239.- eurot, mis sisaldab kindlustusi, hooldust ja elektrikulu. Prognoositav ülalpidamiskulu aastaks 2013 ja 2014 võib olla väikese tõusutrendiga vastavalt elektri ja kindlustushindade kujunemisele.
Elektriautode kasutuselevõtt võimaldab ümber organiseerida koduteenuste osutamise ja tagada sotsiaaltöötajatele operatiivse klienditöö. Elektriautode kasutuselevõtu kulude katteks saab osaliselt kasutada vahendeid, mida seni on kasutatud isikliku sõiduauto ja ühistranspordi kuupiletite kompensatsiooniks. Sotsiaalabi osakonna kasutuses on hetkel üks sõiduauto. Klienditööga tegelevatele sotsiaaltöötajatele ja Päevakeskus Kalda hooldustöötajatele kompenseeritakse isikliku sõiduauto kasutamisega seotud kulusid või ühistranspordi kuupileteid. Kuupiletile ja isikliku sõiduauto kasutamise kompenseerimise kulud on kokku 10,5 tuhat €. Päevakeskus Tähtvere rendikaubiku kulu aastas on 6000 €.