EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
07. september 2011. a. nr LV-IP-0211 |
Tartu Linnavolikogule määruse „Volituse andmine munitsipaalüldhariduskooli vastuvõtukomisjoni kooli pidaja esindaja nimetamiseks” eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 ning haridus- ja teadusministri 23. detsembri 2010. a määruse nr 76 „Hariduslike erivajadustega õpilaste klassides ja rühmades õppe ja kasvatuse korraldamise alused ning õpilaste klassi või rühma vastuvõtmise või üleviimise, klassist või rühmast väljaarvamise ning ühe õpilase õpetamisele keskendatud õppe rakendamise tingimused ja kord” § 2 lõike 3 ja § 7 lõike 2 alusel.
§ 1. Haridusosakond nimetab kooli direktori taotluse alusel hariduslike erivajadustega õpilaste klassi õpilaste vastuvõtmiseks moodustatava vastuvõtukomisjoni kooli pidaja esindaja.
§ 2. Määrus jõustub oktoobril 2011. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse „Volituse andmine munitsipaalüldhariduskooli vastuvõtukomisjoni kooli pidaja esindaja nimetamiseks” eelnõu esitamine " juurde
Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse §-s 51 on loetletud erinevad hariduslike erivajadustega õpilaste õpetamiseks moodustatavad klassid ja rühmad. Moodustada saab:
1) õpiabirühmi põhiharidust omandavatele õpilastele eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks;
2) klasse põhiharidust omandavatele käitumisprobleemidega õpilastele;
3) klasse raskete somaatiliste haigustega õpilastele;
4) klasse kõne-, nägemis-, kuulmis- või liikumispuudega õpilastele;
5) klasse õpiraskustega põhiharidust omandavatele õpilastele;
6) klasse põhiharidust omandavatele lihtsustatud õppel olevatele õpilastele;
7) klasse tundeelu- ja käitumishäiretega põhiharidust omandavatele õpilastele;
8) klasse liitpuuetega põhiharidust omandavatele õpilastele;
9) klasse põhiharidust omandavatele toimetulekuõppel olevatele õpilastele;
10) klasse põhiharidust omandavatele õpilastele, kellele nõustamiskomisjon on spetsiifilistest hariduslikest erivajadustest tulenevalt soovitanud õppida väikeklassis, sealhulgas autismi spektri häiretega, aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega või sõltuvushäiretega õpilastele või õpilastele, kelle andekus kombineerituna mõne muu erivajadusega toob kaasa vajaduse õppida väikeklassis;
11) klasse põhiharidust omandavatele hooldusõppel olevatele õpilastele;
12) klasse põhiharidust omandavatele kasvatusraskustega õpilastele.
Punktides 5-12 nimetatud klassidesse õpilaste vastuvõtmisel on eelduseks nõustamiskomisjoni soovitus. Punktides 1-4 nimetatud rühmadesse või klassidesse õpilaste vastuvõtmise otsustab kooli direktor.
Punktides 3 ja 4 nimetatud klassidesse õpilaste vastuvõtmise korraldamiseks moodustab kooli direktor haridus- ja teadusministri 23. detsembri 2010. a määruse nr 76 § 2 lõike 3 kohaselt vastuvõtukomisjoni.
Nimetatud määruse § 7 lõike 2 kohaselt peab raskete somaatiliste haigustega õpilaste klassi õpilaste vastuvõtmiseks moodustatud vastuvõtukomisjoni kuuluma kooli pidaja esindaja. Eespool punktis 4 nimetatud klasside puhul võib kooli direktor ise otsustada, kas ta peab vajalikuks ka kooli pidaja esindaja kuulumist vastuvõtukomisjoni.
Käesoleval ajal on Tartu Herbert Masingu Kooli direktor esitanud taotluse kooli pidaja esindaja määramiseks raskete somaatiliste haigustega õpilaste klassi vastuvõtukomisjoni kooli pidaja esindaja nimetamiseks. Õppeaasta jooksul võib lisanduda koole, kellel on vaja moodustada asjakohase määruse alusel vastuvõtukomisjon ja kes soovivad vastuvõtukomisjoni kooli pidaja esindaja nimetamist.
Määruse vastuvõtmisega annab linnavolikogu haridusosakonnale õiguse määrata kooli vastuvõtukomisjoni kooli pidaja esindaja, kui kooli direktor on vastava taotluse esitanud. Raskete somaatiliste haigustega õpilaste klassi puhul on kooli direktoril kohustus esitada taotlus esindaja nimetamiseks.