EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
16. august 2011. a. nr LV-K-0968 |
Riigihanke "Tartu Tamme staadioni ja olmehoone ehitustööd" osa 2 hankemenetluse kehtetuks tunnistamine. |
Tartu Linnavalitsuse linnavarade osakond korraldas vastavalt riigihangete seadusele riigihanke “Tartu Tamme staadioni ja olmehoone ehitustööd" avatud hankemenetlusena (viitenumber 124226). Hange oli jaotatud kolmeks osaks ühe hankemenetluse raames. Osade 1 (Mänguväljakute rajamine) ja 3 (Katendite rekonstrueerimine) osas on hankemenetlus lõppenud. Osa 2 (Olmehoone rekonstrueerimine) osas tunnistati riigihankel edukaks pakkumuseks OÜ Villaare (registrikood 11077425) pakkumus.
Nimetatud rekonstrueerimistöid rahastatakse Linnaliste piirkondade arendamise meetmest läbi EASi. Hankemenetluse alustamise ja edukaks tunnistamise vahel on rahastaja täpsustanud nimetatud projekti finantseerimistingimusi tellija varu kasutamise küsimuses. Sellest tingitult ei ole vajalikud muudatused ehitustöödes käimasoleva riigihanke raames realiseeritavad ning eraldi riigihangete korraldamine ei ole tööde omavahelise seotuse tõttu võimalik. Riigihangete seaduse § 29 lg 3 p 6 tulenevalt lõppeb hankemenetlus hankija enda otsusega põhjendatud vajaduse korral hankija algatusel hankemenetluse kehtetuks tunnistamisega. Kuna läbiviidud hanke tingimusi arvestades ei ole võimalik riigihanke eesmärki saavutada, siis on põhjendatud hankemenetluse osas 2 "Tartu Tamme staadioni ja olmehoone ehitustööd" kehtetuks tunnistamine ning uue hankemenetluse algatamine. Uue hanke korraldamisega tagatakse kõigi huvitatud isikutele võrdne võimalus uutel tingimustel korraldataval riigihankel osaleda ning saavutatakse võimaliku vähima ajaga riigihanke eesmärgid.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, riigihangete seaduse § 29 lg 3 p 6, Tartu Linnavalitsuse 30. septembri 2008. a määruse nr 15 "Riigihangete teostamise kord" § 6 lg 1, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Tunnistada kehtetuks hankemenetlus riigihanke "Tartu Tamme staadioni ja olmehoone ehitustööd" osa 2 osas.
2. Tunnistada kehtetuks Tartu Linnavalitsuse 14. juuni 2011. a korralduse nr 697 "Tartu Linnavalitsuse 19.04.2011 korralduse nr 483 punkti 1 ja Tartu Linnavalitsuse 26. aprilli 2011.a korralduse nr 513 kehtetuks tunnistamine, pakkumuste tagasilükkamine ja pakkumuse edukaks tunnistamine ja hankelepingu sõlmimine" punkt 4.
3. Korraldus jõustub teatavakstegemisest Villaare OÜle.
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada vaidlustuse riigihangete vaidlustuskomisjonile riigihangete seaduses sätestatud korras 7 tööpäeva jooksul, arvestades päevast millal pakkuja sai teada või pidi teada saama oma õiguste rikkumisest või huvide kahjustamisest, kuid mitte pärast.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Riigihanke "Tartu Tamme staadioni ja olmehoone ehitustööd" osa 2 hankemenetluse kehtetuks tunnistamine. " juurde
Tartu Linnavalitsuse linnavarade osakond korraldas vastavalt riigihangete seadusele riigihanke “Tartu Tamme staadioni ja olmehoone ehitustööd" avatud hankemenetlusena. Riigihanke viitenumber on 124226. Hanketeade avaldati riigihangete registris 18.03.2011.a. Asja nr GoPros RH-11-022.
Hange oli jaotatud osadeks ühe hankemenetluse raames. Pakkuja võis esitada pakkumuse ühele, mitmele või kõikidele osadele. Käesoleva hanke objektiks oli 3 tööd:
osa 1 - Tamme staadioni mänguväljakute väljaehitamine.
osa 2 - Tamme staadioni olmehoone rekonstrueerimine.
osa 3 - Tamme staadioni asfaltbetoonist katte uuendamine ja betoonkividest teede ja platside rajamine.
Osade 1 ja 3 suhtes on hankemenetlus nimetatud hanke raames lõppenud:
Tamme staadioni mänguväljakute osas korraldati uus hange. Hankemenetlus on käimas.
Katendite osas on tööd teostatud.
Tamme staadioni olmehoone hanke objektiks oli kütte ja ventilatsioonitorustike väljaehitamine kogu hoone ulatuses. Pesemisruumide rekonstrueerimine, garaažide avatäidete vahetus ning valgustite vahetustööd.
Peale hankel edukaks tunnistatud pakkuja selgumist, teostas edukas pakkuja täpsema kalkuleerimise nimetatud tööde osas ja tegi ettepaneku teha mõistlikke muudatusi ning tellija varu kasutamiseks. Näiteks: Garaažiuste ärajätmine ning asendamine akende paigaldamisega, garderoobide suurendamine vaheseina liigutamisega, tulekindla klaasist avatäite asendamise ilma klaasita jne. Lisaks selgus, et nõuetekohase elektripaigaldise tunnistuse saamiseks on vajalik teostada täiendavaid elektri ja nõrkvoolu töid, mida polnud hankes kirjeldatud ja peatöövõtja ei saanud ette näha.
EASi seisukoht Tellija varu kasutamise kohta ja tööde ärajätmise ning asendustööde tegemisel on muutunud oluliselt jäigemaks alates hanke väljakuulutamisest alates:
EASi järgi kehtib üldjuhul tellija varu kasutamise osas põhimõte, et seda peaks kasutama vaid ettenägematute kulude kandmiseks. Põhjendatud juhtudel on võimalik selle kasutamine ka objekti paremaks funktsionaalseks toimimiseks. Asenduste osas peab esitama objektiivsed tõendid, miks asendus tehakse selle aluseks on enamasti ehitaja kirjalik ettepanek koos alusdokumentidega (tootelehed, kinnitused tootjatelt, et mõnda toodet enam saada võimalik pole, ammendav hinna kujunemise alus jms), mille peavad kooskõlastama nii tellija, projekteerija kui ka omanikujärelevalve, mille alusel EAS
kujundab oma seisukoha (mille aluseks on tihti kontrollpäringud pakkujatele/tootjatele, ehituseksperdi hinnang, analoogsed objektid jne).
Kuigi ehitamise seisukohalt on keeruline täielikult tagada esialgsest
ehitusprojektist kinnipidamist, siis riigihangete ning toetuse tagasinõuete regulatsioon on selle osas resoluutsed ning kui asenduse objektiivsust tagantjärgi hinnata võimalik pole, on tagasinõude oht väga reaalne.
Tööde ärajätmise osas näitab täna juba praktika, et ärajätmine tähendab proportsionaalset hanke maksumuse vähendamist ning subjektiivsed asendused, sealhulgas eriti hindadega, mis ei ole täpselt hankepakkumises toodud, on problemaatilised. Audiitorite ning vastutava ministeeriumi
seisukohalt peab kõik esialgu planeerimata tööd ning muudatused hankima eraldi avatud hankemenetluse raames.
Kõike seda eelnevat kokkuvõttes teeb linnavarade osakond ettepaneku tunnistada senine hankemenetlus olmehoone osas kehtetuks, täpsustada ja korrigeerida hankedokumente ning korraldada uus hange olmehoone rekonstrueerimistöödeks.
Koostas:
Märt Mõttus
ehitusteenistuse vanemspetsialist