EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
05. august 2011. a. nr LV-IP-0182 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine elektriautode liisimiseks riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korralda riigihange nelja elektriauto kasutusrendile võtmiseks viieks aastaks.
2. Otsus jõustub .... septembril 2011. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine elektriautode liisimiseks riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavalitsuse osakondade käsutuses olevad ametisõidukid on osaliselt käesolevaks ajaks nii füüsiliselt, kui ka moraalselt vananenud. Vanemate sõidukite ehitusaastad on vahemikus 1998-2000 ehk sõidukid on 12-14 aasta vanused. Autode kõrge iga ning amortiseerumine toob endaga kaasa pideva remondivajaduse koos vastavate kuludega. Lisaks on vanemate autode kütusekulu suur ja seda eriti võrrelduna kaasaegsete autodega. Amortiseerunud sõidukid ei taga ametnikelt nõutavat tegevusoperatiivsust.
Olukorra parandamiseks planeeritakse soetada kasutusrendi korras 4 elektrijõul töötavat autot (2 linnamajanduse osakonna, 1 infotehnoloogia teenistuse ja 1 menetlusteenistuse käsutusse). Kogu hanke hinnanguline maksumus on koos käibemaksuga 144 000 eurot, millest 72 000 eurot planeeritakse katta riikliku toetusega ning ülejäänud osa linna eelarvest 5 aasta jooksul. Sõidukid soetatakse liisinguga (kasutusrent). Liisingu perioodiks on 60-kuud ja esimeseks sissemakseks 50% sõiduki maksumusest (kaetakse toetusest). Arvestuslikud igakuised kulutused (liisingmakse, liikluskindlustus, kaskokindlustus, tehnohooldus, orienteeruv elektrikulu) ühe sõiduki kohta on 400 eurot , mis teeb 4 sõiduki korral orienteeruvaks igakuiseks kuluks 1600 eurot ja aastaseks kuluks 19 200 eurot.
Väljavahetatavate sõidukite jooksvate kulutuste (kütus, remondi- ja hoolduskulud, kindlustuskulu) analüüs näitab, et vanemate sõidukite keskmine kulu ühes kuus on 220 eurot sõiduki kohta (andmed on esitatud linnamajanduse osakonna 3 sõiduauto keskmise kulu näitel). Elektriauto jooksvad kulutused on ühes kuus arvestuslikult (sama suure läbisõidu juures) 125 eurot ehk 43% võrra madalamad.
Käesoleval ajal pakub riik SA KredEx vahendusel võimalust toetusega soetada elektrijõul töötavaid autosid. Nimetatud autode soetamisel kompenseeritakse riigi poolt kuni 50% auto hinnast või kuni 18 000 eurot ühe sõiduki kohta. Täna turul pakutavate elektriautode hinnad on koos käibemaksuga vahemikus 35 000 - 37 000 eurot.
Elektriautode kasuks räägib asjaolu, et nende autode jooksvad kulud hooldusele ja kütusele on madalamad, kui bensiini- või diiselautodel. Siia tuleb lisada keskkonnahoiu aspekt - nimelt puudub elektriautol CO2 heide (kasutatakse rohelist elektrit) ja on märkimisväärselt madal müratase. Elektriautode soetamine on suurepärases kooskõlas Tartu, kui keskkonnasõbraliku linna suundumustega.
Riigihanke oluliseks tingimuseks seatakse, et hankeleping sõlmitakse vaid juhul, kui SA KredEx rahuldab Tartu Linnavalitsuse poolt esitatava elektriauto ostutoetuse taotluse.