EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
06. mai 2011. a. nr LV-IP-0113 |
Seisukoht Tartu Linnavolikogu linnamajanduskomisjonile Ladva tänava rajamise projekti muutmise ettepaneku osas |
KUULATI: |
Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI:
|
Mitte arvestada Tartu Linnavolikogu linnamajanduskomisjoni ettepanekut muuta Ladva tänava rajamise projekti nii, et Ladva tänavalt rajatakse parempöörde võimalus Jaama tänavale ja Jaama tänavalt parempöörde võimalus Ladva tänavale
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Seisukoht Tartu Linnavolikogu linnamajanduskomisjonile Ladva tänava rajamise projekti muutmise ettepaneku osas " juurde
Jaamamõisa elamupiirkonna arengu aluseks on 10.10.1996. a kehtestatud Jaamamõisa linnaosa elamupiirkonna detailplaneering. Detailplaneeringu eesmärgiks oli omaaegse isoleeritud territooriumi sidumine linna kui tervikuga. Detailplaneeringuga määrati piirkonna teedevõrgustik ja hoonestamise põhimõtted. Käesolevaks hetkel on planeeringu realiseerimisega alustatud.
2008. a alustati Ladva tn 1 ja Ladva tn 2 kruntide detailplaneeringu koostamist. 07.12.2010. a kehtestatud detailplaneeringu eesmärgiks oli kruntide jagamine, kruntidele kahekorruseliste korterelamute püstitamiseks ehitusõiguse määramine ja muude planeeringuseadusest tulenevate detailplaneeringu ülesannete täitmine.
04.05.2011. a toiumunud Tartu Linnavolikogu Linnamajanduskomisjoni istungil otsustati, et vajalik on tagada Ladva tänavalt parempöörde võimalus Jaama tänavale ja Jaama tänavalt parempöörde võimalus Ladva tänavale, linnavalitsusel esitada oma seisukoht komisjoni järgmiseks koosolekuks.
Sarnast küsimust on Tartu Linnavalitsuses ja Linnavolikogus arutatud 2005. a
2005. a tellis linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond Jaamamõisa linnaosa elamupiirkonna detailplaneeringu liiklusskeemi analüüsi. Analüüsi on koostanud OÜ Liiklusbüroo. Töö käigus koostati 4 lahendusvarianti. Töö käigus kaaluti võimalusi avada juurdepääs planeeringu alale Jaama tänava poolt ka Ida, Ladva ja Käbi tänava kaudu. Kõiki erinevaid asjaolusid kaaludes jõuti järeldusele, et ühelt poolt turvalise liikluskeskkonna loomiseks (võimalikult vähe läbisõiduvõimalusi elurajoonist) ja teiselt poolt piisavalt sujuva liikluse tagamiseks intensiivse liiklusega Jaama tänaval, on mõistlik jätta Ida, Ladva ja Käbi tänavad tupiktänavateks. Põhiliseks juurdepääsuks elurajoonile jääks linna poolt Oksa tänav ja valla poolt Lehe tänav. Kõik elurajooni sees olevad ristmikud (sealhulgas ka kergliiklusteede ristumised sõiduteega), tuleb tingimata lahendada nn „tõstetud ristmikena“ kohe rajooni väljaehitamise käigus, et viia minimaalseks soov kasutada elurajooni teid läbisõiduks.
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond on seisukohal, et 2005. a tehtud liiklusuuring on pädev ja selles esitatud järeldused ning ettepanekud aktuaalsed ka praegu.