EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
01. november 2010. a. nr LVK-O-0143 |
Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti rahastamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 8 lg 3 p 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel sõlmida kolmepoolne leping Tartu valla ja Ramboll Eesti ASiga riigihanke "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamine" tulemusena 14. oktoobril 2008. a sõlmitud töövõtulepingu kohaste Tartu valla kohustuste osaliseks ülevõtmiseks alates 1. detsembrist 2010. Kolmepoolse lepingu kohaselt lasub Tartu linnal kohustus tasuda Ramboll Eesti ASile 15. aprilliks 2011. a kokku 1 029 589,30 Eesti krooni (65 802,75 eurot).
2. Otsus jõustub 15. novembril 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti rahastamine " juurde
Tartu linna idapoolse ringtee rajamise nimel teevad koostööd neli kohalikku omavalitsust: Tartu linn, Tartu vald, Luunja vald ja Ülenurme vald. Neli omavalitsust sõlmisid 28. mail 2008. a lepingu koostööks Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamise riigihanke koraldamisel ja hankelepingu täitmisel. Lepingu kohaselt volitati Tartu linna viima läbi vajalikku riigihanget ning lepiti kokku eelprojekti tasumise tingimustes (Tartu linn tasub eelprojekti tegemise eest Võru tn ja Ringtee tn ristmiku alast kuni Tartu-Räpina-Värska maantee ja Nõlvaku tn ristmikuni ning sealt edasi tasub Tartu vald kuni idaringtee ristumiseni Jõhvi-Tartu-Valga maanteega Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonnas).
Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond korraldas riigihanke "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamine". Tartu Linnavalitsuse 23. septembri 2008. a korraldusega nr 1009 tunnistati edukaks madalaima hinnaga ühispakkumus Ramboll Eesti ASilt ja Ramboll Finland OY-lt, keda esindab Ramboll Eesti AS, kogumaksumusega 15 228 097 Eesti krooni. Vastavalt omavalitsuste vahel sõlmitud koostöölepingule ja edukaks tunnistatud pakkumusele jagunesid rahastamiskohustused järgmiselt: Tartu linn 9 143 430 Eesti krooni ja Tartu vald 6 084 667 Eesti krooni. Töövõtuleping sõlmiti 14. oktoobril 2008. aastal.
Töövõtulepingu täitmise käigus selgus, et tööd lõigul, mille eest tasumise kohustus lasub Tartu linnal, osutusid märksa mahukamateks ja keerulisemaks kui esialgselt arvatud. Seega ei vasta kulude jaotus Tartu linna ja Tartu valla vahel tegelikele töömahtudele. Tartu linna kohustuste piirkonnas tõi töömahtude suurendamise kaasa trasside ja parima võimaliku alternatiivi valik (Tartu Linnavolikogu 02.07.2009 otsus nr 549).
Tulenevalt Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti tegemise reaalsetest töömahtudest, teeb Tartu Linnavalitsus Tartu Vallavalitsusega peetud läbirääkimiste tulemusena Tartu Linnavolikogule ettepaneku, võtta üle töövõtulepingust tulenevad Tartu valla kohustused osaliselt alates 1. detsembrist 2010. a tingimusega tasuda Ramboll Eesti ASile 15. aprilliks 2011. a 1 029 589,30 Eesti krooni (65 802,75 eurot).
======================
Linnamajanduskomisjoni 03.11.2010 koosoleku protokoll nr 16:
3. Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti rahastamine
Kuulati Rein Haagi ettekannet, vastuseid küsimustele ja komisjoni liikmete arvamusi.
Otsustati:
3.1. linnavalitsusel esitada eelnõu juurde uus õiend, kus on selgelt välja toodud, kuidas tööde mahud on muutunud ja mille eest linn rohkem maksma peab;
3.2. eelnõu toetada.
=========================
Linnavalitsuse 09.11.2010 istungi protokoll nr 70:
20. Parandusettepanekud linnavolikogu menetluses olevatele eelnõudele
KUULATI: Raimond Tamme ettekannet ja linnavalitsuse liikmete arvamusi
OTSUSTATI: 20.1. anda linnavolikogu eestseisuse ja komisjonide poolt esitatud parandusettepanekute kohta järgmised seisukohad:
20.1.4. Tartu linnavolikogu otsuse "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti rahastamine" eelnõu:
20.1.4.1. nõustuda linnamajanduskomisjoni parandusettepanekuga ja esitada otsuse eelnõu juurde uus õiend vastavalt lisale;
LISA
Tartu Linnavalitsuse 09.11.2010
istungi protokolli nr 70 juurde
Õiend Tartu Linnavolikogu otsuse “Osalemine Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti rahastamine” eelnõu juurde
Tartu linna idapoolse ringtee rajamise nimel teevad koostööd neli kohalikku omavalitsust: Tartu linn, Tartu vald, Luunja vald ja Ülenurme vald. Neli omavalitsust sõlmisid 28. mail 2008. a lepingu koostööks Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamise riigihanke korraldamisel ja hankelepingu täitmisel. Lepingu kohaselt volitati Tartu linna viima läbi vajalikku riigihanget ning lepiti kokku eelprojekti tasumise tingimustes (Tartu linn tasub eelprojekti tegemise eest Võru tn ja Ringtee tn ristmiku alast kuni Tartu-Räpina-Värska maantee ja Nõlvaku tn ristmikuni ning sealt edasi tasub Tartu vald kuni idaringtee ristumiseni Jõhvi-Tartu-Valga maanteega Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonnas). Tasumise osakaal kohalike omavalitsuste vahel lepiti kokku lähtuvalt teekoridori pikkusest.
Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond korraldas riigihanke "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamine". Tartu Linnavalitsuse 23. septembri 2008. a korraldusega nr 1009 tunnistati edukaks madalaima hinnaga ühispakkumus Ramboll Eesti ASilt ja Ramboll Finland OYlt, keda esindab Ramboll Eesti AS, kogumaksumusega 15 228 097 Eesti krooni. Vastavalt omavalitsuste vahel sõlmitud koostöölepingule ja edukaks tunnistatud pakkumusele jagunesid rahastamiskohustused järgmiselt: Tartu linn 9 143 430 Eesti krooni ja Tartu vald 6 084 667 Eesti krooni. Töövõtuleping sõlmiti 14. oktoobril 2008. aastal.
Töövõtulepingu täitmise käigus tehtud liiklusuuringute tulemusena ilmnes asjaolu, et Tartu linna piires on otstarbekas rajada kõik ristmikud ja risted kahetasandilistena, seega osutusid tööd Tartu linna rahastataval lõigul märksa mahukamateks ja keerulisemaks kui esialgselt arvatud. Kokku kavandatakse Tartu linna territooriumile 4 eritasandilist liiklussõlme, 3 eritasandilist ristet, 1 jalakäijate sild ja 2 jalakäijate tunnelit ning sild üle Emajõe. Tartu valla poolt rahastatava lõigu osas aga osutus otstarbekaks rajada enamus ristmikke ühetasandilistena, kahetasandilisena kavandatakse üksnes 1 ristmik, lisaks 1 jalakäijate sild ja 2 jalakäijate tunnelit. Eelnevast tulenevalt ei vasta kulude jaotus Tartu linna ja Tartu valla vahel tegelikele töömahtudele. Tartu linna kohustuste piirkonnas tõi töömahtude suurendamise kaasa ka keskkonnamõjude hindamise ja lahenduste võrdleva analüüsi tulemusena põhjendatuks osutunud teekoridori alternatiivne valik, mille kinnitas Tartu Linnavolikogu (Tartu Linnavolikogu 02.07.2009 otsus nr 549). Lisaks eelpool toodule on teetrassi valikust ja kehtestamisel olevatest detailplaneeringutest tulenevalt muutumas Tartu linna piir Tartu linna idapoolse ringtee ja Räpina mnt liiklussõlme piirkonnas, mis muudab algselt kohalike omavalitsuste vahel kokkulepitud rahastamise proportsioone.
Tulenevalt Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti tegemise reaalsetest töömahtudest teeb Tartu Linnavalitsus Tartu Vallavalitsusega peetud läbirääkimiste tulemusena Tartu Linnavolikogule ettepaneku võtta osaliselt üle töövõtulepingust tulenevad Tartu valla kohustused alates 1. detsembrist 2010. a tingimusega tasuda Ramboll Eesti ASile 15. aprilliks 2011. a 1 029 589,30 Eesti krooni (65 802,75 eurot).