Tartu Linnavalitsuse 13.04.2010 istungil otsustati võtta teadmiseks kõikide vaegtööde lõpetamise tähtaeg 30.06.2010 ning teha ASile Teede Tehnokeskus ülesandeks esitada täiendatud lõpparuanne tööde lõpetamise järgselt linnavalitusele uuesti läbivaatamiseks. AS Teede Tehnokeskus on esitanud Tartu Linnavalitsusele uuesti kinnitamiseks Tartu linnas, Aardla ja Betooni tänava eritasandiliste raudteeülesõitude eelprojekteerimise ning Betooni tn ülesõidu kohta tehniliste projektide kohta koostatud lõpparuande.
Projekteerimine toimub Euroopa Komisjoni poolt heakskiidetud Ühtekuuluvusfondi projekti nr 2002/EE/16P/PA/009 “Tehniline abi transpordisektorile: projekti ettevalmistamine ja juhtimine” alamprojekti “Tehniline abi ohuprobleemide likvideerimiseks raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel” raames. Lepingukohast tööde teostamise aega, mis oli Lepingu lisadega II ja III kindlaks määratud (78 nädalat alustamisajast), pikendati Lepingu 09.02.2009 Lisaga nr 2 ning lõpptähtajaks kujunes antud projektil 114 nädala lõpp (18.12.2009). Vahetult enne lepingu täitmise perioodi lõppu tuli konsultandil, ASil Teede Tehnokeskus, koostada lõpparuanne ning esitada see Projektijuhile mitte hiljem kui 30 päeva pärast lepingu tähtaja lõppu. AS Teede Tehnokeskus esitas 22.02.2010 lõpparuande Tartu linnas Aardla ja Betooni tänava eritasandiliste raudteeülesõitude eelprojekteerimise ning Betooni tn ülesõidu kohta tehnilise projekti koostamise kohta. Tartu Linnavalitsuse 13.04.2010 istungi protokollilise otsusega otsustati seda aruannet mitte kinnitada seoses suurte ja töömahukate vaegtöödega projekti esitamise ajal.
Vaegtööd likvideeriti järgmistel tähgtaegadel:
· Aardla tn eritasandilise raudteeületuskoha eelprojekt 21.05.10
· Betooni tn eritasandilise raudteeületuskoha eelprojekt 07.05.10
· Dokumentatsioon Betooni tn detailplaneeringu kehtestamiseks 02.07.10
· Betooni tn eritasandilise raudteeületuskoha tehniline projekt 12.07.10
· Tasuvusarvutus ja finantsanalüüs, Aardla 12.08.10
· Tasuvusarvutus ja finantsanalüüs, Betooni 12.08.10
· Ühtekuuluvusfondi rahastus taotlus, Aardla 12.08.10
· Ühtekuuluvusfondi rahastus taotlus, Betooni 12.08.10
Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna (Raekoja plats 3, Tartu) Ohuprobleemide likvideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel Tehnilise koosoleku 27.05.2010. a protokolli kohaselt toimub Tehnilise projekti ülevaatus ja kinnitamine Tartu Linnavalitsuse poolt pärast Betooni tn raudteeülesõidu detailplaneeringu avaliku väljapanekut ja arutelu.
Tartu Linnavalitsus sai 02.07.2010 AS Teede Tehnokeskuse käest läbivaatamiseks Betooni tänava raudteeülesõidukoha tehnilise projekti, mille linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juures asuv projektide läbivaatamise komisjon 12.07.2010 läbi vaatas. Projekt tunnistati läbivaadatuks ilma täiendavate märkusteta.
AS Teede Tehnokeskus esitas Tartu Linnavalitsuse Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnale 02.07.2010 Betooni tn raudteeülesõidu korrigeeritud detailplaneeringu dokumentatsiooni (2 eksemplari), mille lisades sisaldusid menetlemist ja koostööd tõendavad dokumendid.
Tartu Linnavalitsus suunas 27.07.2010 korraldusega nr 811 Betooni tn raudteeülesõidu detailplaneeringu avalikule väljapanekule 16.-30.08.2010, mille jooksul laekus 4 kirjalikku ettepanekut. Tartu Linnavalitsus võttis 05.10.2010 korraldusega nr 1021 seisukoha laekunud ettepanekute osas - laekunud ettepanekuid ja linnavalitsuse seisukohti tutvustav avalik arutelu toimus 27.10.2010.
Avalikul arutelul jõuti ettepanekute esitajatega kokkuleppele detailplaneeringu seletuskirja täiendamise osas selliselt, et planeeringu aluseks olevat projekti vaja muuta ei ole, välja arvatud ühe ettepaneku esitaja osas. Nimelt esitati ettepanek, et detailplaneeringu koostamisel oleks pidanud lähtuma Tähtvere silla asukohast, mis erineb Tartu linna üldplaneeringus sätestatust. Selle ettepanekuga arvestamine tooks endaga kaasa projektlahenduse muutmise üsna suures ulatuses. Peamiselt arvestades asjaolu, et Tähtvere sillale pääsu osas on mõistlik lähtuda praegu kehtivate planeeringutega määratud transpordikoridoride asukohast, linnavalitsus ei pidanud võimalikuks selle ettepanekuga nõustunist. Ettepaneku esitaja ei olnud avalikul arutelul nõus oma ettepanekust loobuma ja selles küsimuses jäi üles vaidlus, mis lahendatakse vastavalt seadusele maavanema juures.
Konsultandi poolt esitatud lõpparuanne vastab Lepingu Lisa III p 6.4 toodud nõuetele ning sisaldab järgmisi andmeid: projekti põhiandmed ja selle lühitutvustust, eesmärke ja selle saavutamise tulemusi, eritingimusi, konsultandi tööülesandeid ja saavutatud tulemusi, lepinguga kehtestatud ajagraafikut ja selle täitmist, kasutatud ressursse, esilekerkinud probleeme ja nende lahendusi, avalikustamisega seotud tegevust ning muud projekti iseloomustavat informatsiooni.
Kuna konsultant on esitanud lõpparuande, kus vaegtööd on lõpetatud ja detailplaneeringu menetluse käigus esilekerkinud märkused ning ettepanekud tehnilisse projekti sisse viidud, teeme ettepaneku kinnitada lõpparuanne.