EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
14. oktoober 2010. a. nr LV-K-1198 |
Tartu linna uue arengukava koostamise algatamine ning arengukava perioodi, koostamise ajakava ja töögrupi kinnitamine. |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 37 lg 1 ja 3, Tartu linna põhimääruse § 391 lg 1 ja lg 2 p 2 ja lg 6 ning arvestades Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2004. a määrusega nr 31 "Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Algatada Tartu linna arengukava koostamine aastateks 2013-2020.
2. Kinnitada arengukava koostamist koordineeriv juhtgrupp järgmises koosseisus:
2.1. Juhtgrupi juht: Urmas Kruuse - linnapea
2.2. Juhtgrupi liikmed:
2.2.1. Margus Hanson - abilinnapea;
2.2.2. Karin Jaanson - abilinnapea;
2.2.3. Imbi Lang - LPMKO arenguteenistuse juhataja;
2.2.4. Jüri Mölder - linnasekretär;
2.2.5. Jüri Sasi - abilinnapea;
2.2.6. Vladimir Šokman - abilinnapea;
2.2.7. Raimond Tamm - abilinnapea.
3. Kinnitada arengukava koostamise töögrupp järgmises koosseisus:
3.1. Töögrupi juht: Raimond Tamm - abilinnapea.
3.2. Töögrupi liikmed:
3.2.1. Urmas Ahven - LPMKO juhataja;
3.2.2. Malle Blumenau - EVO juhataja;
3.2.3. Katriin Fisch-Uibopuu - KO juhataja;
3.2.4. Boris Goldman - HO juhataja;
3.2.5. Rein Haak - LMO juhataja;
3.2.6. Eneken Juurmann - HO peaspetsialist õppesuundade alal;
3.2.7. Sirje Kree - THO juhataja;
3.2.8. Tiina Kruuse - SAO juhataja asetäitja;
3.2.9. Imbi Lang - LPMKO arenguteenistuse juhataja;
3.2.10. Külli Lust - RO juhataja;
3.2.11. Indrek Mustimets - ASO juhataja;
3.2.12. Karin Raid - AEO juhataja;
3.2.13. Mait Raig - LVO juhataja asetäitja;
3.2.14. Indrek Rohtla - SAO peaspetsialist;
3.2.15. Teivi Teder - LPMKO linnaarengu spetsialist.
4. Kinnitada arengukava koostamise ajakava vastavalt lisale.
5. Korraldus jõustub ... 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Tartu linna uue arengukava koostamise algatamine ning arengukava perioodi, koostamise ajakava ja töögrupi kinnitamine. " juurde
Vastavalt arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise korrale algatab linnavalitsus linna arengukava koostamise ning kinnitab algatamisel eelnõu koostamise ajakava ja täpsema korralduse.
Linna arengukava on üks etapp arengustrateegias püstitatud eesmärkide elluviimisel, kus antakse ülevaade eelmisel arengukava perioodil tehtust ning kavandatakse konkreetsed investeeringuvajadused ja tegevused järgnevaks arengukava perioodiks. Praegu kehtiv Tartu linna arengukava koostati 7 aastaks ning selle kehtivus lõppeb aastal 2013. Kuna kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 37 lg 3 kohaselt peab kehtiv arengukava hõlmama vähemalt 3 eelseisvat eelarveaastat, siis järgmisel aastal Tartu linna arengukava selle seaduse punktiga enam kooskõlas ei ole. Praegu kehtiva arengukava 7-aastane periood (2007-2013) kattub Euroopa Liidu struktuurifondide programmiperioodiga ning otstarbekas oleks seda loogikat ka uue arengukava koostamisel jätkata, mistõttu võiks uus arengukava olla koostatud aastani 2020.
Viimaste aastate majandussituatsioonist tingituna on paljud praegu kehtivas arengukavas olevad ülesanded jäänud vahendite puudusel täitmata ja need tuleb üle kanda uude arengukavasse. Kuna on kavas muuta arengukava üldist struktuuri, et seostada seda paremini arengustrateegiaga, siis on arenguteenistuse ettepanek koostada arengukava uue struktuuri järgi juba alates aastast 2013.
Kuna ka valdkondlikud arengukavad on üldjuhul koostatud linna arengukavaga samaks perioodiks ning päevakorda on tõusnud küsimus nende uuendamise vajadusest, siis on otstarbekas integreerida linna arengukavasse osad seadusega mittekohustuslikest valdkondlikest arengukavadest ning neid iseseisva arengukavana enam mitte uuendada, et vältida asjatut dubleerimist.
Arengukava koostamise koordineerimiseks ja kogu arengudokumentide hierarhilise süsteemi ning sisu ühtsete põhimõtete väljatöötamiseks on otstarbekas moodustada juhtgrupp, kuhu kuuluksid kõik linnavalitsuse liikmed ja arenguteenistuse esindaja.
Kuna linna arengukava on tegevusjuhendiks kõikidele linnavalitsuse struktuuriüksustele ning aluseks linnaeelarve koostamisele, siis parima tulemuse saavutamiseks on otstarbekas moodustada ka arengukava koostamise töögrupp, kuhu kuuluvad linnavalitsuse kõikide osakondade esindajad. Üldjuhul on töögrupis osalema palutud osakondade juhatajad ja nende poolt tehtud ettepanekul ka valdkondlike arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandlusega seotud spetsialistid. Infotehnoloogia teenistuse juhataja on palutud töögruppi ühtse arengudokumentide andmebaasi väljatöötamise ja selle eelarvega seostamise võimaluste väljaselgitamise eesmärgil. Kõik töögruppi esitatud kandidaadid on oma nõusoleku töögrupi töös osalemiseks andnud.
Tööprotsessi on erinevates etappides plaanis kaasata nii linnavolikogu liikmeid kui ka spetsialiste ja asjast huvitatud isikuid väljaspoot Tartu linnavalitsust ja linnavolikogu.
Arvestades koostatava arengukava valdkondi ja neis valdkondades kavandatavaid tegevusi, tuleb lähtudes keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadusest ja Vabariigi Valitsuse 29.08.2005 määrusest nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" vajadusel kaaluda arengukava elluviimisega kaasneva keskkonnamõju hindamise vajalikkust. Tartu linna ehitusmääruse § 36 lg 1 järgi on keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise või algatamata jätmise otsuse tegemine linnavalitsuse pädevuses. Otstarbekohane on nimetatud otsuse tegemine töö käigus.
Eelnõu lisas on esitatud arengukava koostamise ajakava, mille kohaselt Tartu linna uue arengukava eelnõu on kavas linnavalitsuse istungile esitada 2011. a augustis. Juhul, kui ilmneb vajadus algatada keskkonnamõju strateegiline hindamine, siis pikeneb protsess märkimisväärselt.