EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
21. september 2010. a. nr LV-IP-0229 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine riigihangete "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011 - 2016" ja "Tartu kõrvaltänavate talihooldus" korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 22 lg 1 p 8, Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korralda järgmised riigihanked:
1.1. riigihange "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011-2016";
1.2. riigihange "Tartu kõrvaltänavate talihooldus 2011-2013".
2. Otsus jõustub .... oktoobril 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse "Loa andmine riigihangete "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011 - 2016" ja "Tartu kõrvaltänavate talihooldus" korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Punkt 1.1. riigihange "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011-2016"
30.06.2011. aastal lõpevad tänavate aastaringse hoolduse lepingud Tänavapuhastuse ASiga 1/2 ja Cleanaway ASiga 1/2 Tartu põhi- ja jaotustänavate hoolduseks. Tänavate hoolduse hankedokumendi koostamisel on arvestatud varasematel aastatel läbi viidud Tartu linna tänavate aastaringseks hoolduseks korraldatud riigihangete ja nende põhjal sõlmitud lepingute tulemusi, kogemusi ning metoodikat, samuti teiste linnade ja riikide kogemusi.
Lepingu alusel on linn jagatud 2-ks piirkonnaks – ida ja lääne (piiriks Narva mnt ja Võru tn joon), mis on end õigustanud. Tööpiirkonna pindala suurenemine (2 piirkonda varasema 3 asemel), tõstis ettevõtjale masinate ja tööjõu kasutamise efektiivsust ning parandas logistilist potentsiaali, samas säilis konkurents. Arvestades vajadust leida ka kõrvaltänavate talihooldusel optimaalseim lahendus, on planeeritud 5-st kõrvaltänavate piirkonnast lülitada nii lääne-, kui idapiirkonda lisaks üks viiest kõrvaltänavate piirkonnast ja jätta eraldi hankesse 3 piirkonda.
Eelnenud pikaajalise riigihanke perioodiks võeti kiirelt muutuva ja raskesti prognoositava majanduse arenguetapi taustal ajaperiood 2009-juuni 2011 - 2,5 aastat, mis vähendas määramatuse osast tulenevat riski hinna pakkumisel ja samas võimaldas tuua töövõtja vahetumise suveperioodi, mil see on palju lihtsam töövõtjale ja väiksema riskiga ka linnale, kui Tellijale. Järgneva hanke periood võiks olla 5 aastat. Ühelt poolt on lepingus olevate palga ja kütuse erakorralise hinnatõusu kompensatsiooni arvestuse valemitest kütuse valemi alusel tänavu taotletud kompensatsiooni 2011.-daks aastaks, mis annab töövõtjale kindluse ja kogemuse pikemaajaliseks hinnaprognoosiks, teisalt peaks kogu tehnika amortiseerumine 5 aasta jooksul andma meile, kui tellijale, soodsama hinna, kuna 3 aasta puhul arvestatakse tehnika 2 aasta allesjääv jääkväärtus suures osas hinna sisse (turunõudlus taolisele kasutatud tehnikale väike).
Viimase hanke alusel sõlmitud lepingute täitmine on kulgenud edukalt. Tartu linn on saanud tänavate hoolduse teenust täpselt selle mahu, kvaliteedi ja –hinnaga, mis 01.01.2009. a kehtima hakanud lepingus fikseeriti. Lepingus ette nähtud töömahtude kuni + - 10 % muutmise võimaluse ja ühikhindade süsteemi abil on hooldusele võetud ka lepingu perioodil rajatud uued äärekiviga tänavad, kõnniteed, parklad, bussipeatused ja ülekäigukohad, samas hoolduselt välja jäetud eraomandisse müüdud munitsipaal- või endiselt riigi omandis (omanikku määratlemata) kruntide puhastusalas asunud kõnniteed, asfalteeritud kruusatänavad (kastmiselt), likvideeritud bussipeatused jne.
Lähtudes 2009. lisa, 2010. ja 2011. aasta põhieelarvetest tulenenud kärpevajadusest ning töövõtjatega saavutatud kokkulepetest, vähendas linnavalitsus tellitavate tööde mahtu ja lepingu hinda 11% võrra.
Samas on tänaseks üks töövõtja esitanud taotluse kütuse hinnatõusu kompenseerimiseks ajavahemiku juuni 2009 - juuni 2010 a eest vastavalt lepingus ette nähtud kütuse hinna erakorralise kompenseerimise valemile, mille menetlemine on töös.
2009.-2011. a kogu linna aastaringse tänavate hoolduse 2,5 aastase lepingu maksumus oli 80,6 miljonit krooni. Arvestades "masu" mõju jätkumist tööde struktuuri teostuskiiruste jne muutust ja asjaolu, et Tallinnas valmistatakse ette kommunaalvaldkonna munitsipaalettevõtte loomist, peaks olema prognoositav 5 aasta võrreldav hind tulema märgatavalt soodsam .
Uutesse hankedokumentidesse on plaanis lisaks sisse viia järgmised muutused võrreldes eelneva hanke ja kehtiva lepingu tingimustega:
1. ohtlike kohtade libedustõrje aega pikendada 30 minutilt 1 tunnile;
2. kõnniteede hooldustsükkel viia 3 tunni asemel 6 tunnile;
3. arvestades tolmutõrje kemikaali Dustex kasutamisel saadud positiivset kogemust ööpäevaringselt tolmuvaba kruusatänava näol ja asjaolu, et läänepiirkonnas oli Dustexiga kastmine odavam, kui veega, lisada uude hankesse esimest korda praktiliselt senise kastmishinnaga nõue - tagada kastmise tulemusena pidevalt tolmuvaba kruusatänav;
4. paindlikumad ja uued lume teisaldamise võimalused – teisaldamine rootoriga, laaduriga, lähivedu jne. See võimaldab väga märkimisväärset kokkuhoidu. Samuti tuleb suurendada tehnikanõuetes greideri või analoogse jõudlusega muude masinate operatiivse kasutusvõimaluste olemasolu nõuet, tagamaks piisavalt kiiret vallide koondamisvõimet ja rentslipuhastusressurssi;
5. uue tööna tuleb hankesse lülitada kõigi 287 bussipeatuse hooldus, mis tuleneb õiguskantsleri vastavast ettekirjutusest. Kõikide objektide töömaht on praegu määratlemisel ja ka praegu kõnniteede ning spetsobjektide all hooldusel olevad 48 linna puhastusalal asuvat bussipeatust, võetakse ühtselt arvele uue objektina-bussipeatus, millisele tööle tuleb ka eraldi ühikhind.
Need muutused kokkuvõttes annaks ühelt poolt optimaalseima hinna, teisalt võimaldaks parandada teenuse kvaliteeti ja toimimise kindlust.
Punkt 1.2. riigihange "Tartu kõrvaltänavate talihooldus"
Kõrvaltänavate talihooldusele on planeeritud üks hange perioodil 01.01.2011-01.06.2011 viiele piirkonnale ja teine perioodiks 01.07.2011- 01.07.2013 kolmele piirkonnale. Võrreldes eelneva kõrvaltänavate talihoolduse hankega, kus perioodiks 2007-2010 a ostsime sisse täisteenuse seisunditaseme tagamiseks, on uues hankes ostetud valmisolek 2. talihoolduse seisunditaseme teostamiseks kooskõlastatult Tellijaga. Tasustamine toimub vastavalt tehtud tööle arvestades:
a) terve piirkonna tänavate ühekordsel hoolduse korral - pakutud piirkonna ühekordse hooldushinna alusel;
b) osalisel hooldusel (tuisukohad, piiripealse lumekoguse korral sahkamisvajadus vaid osadel tänavatel, erinevalt lahtisulanud tänavaosad, laialisõidetud vallid jne) pakutud ühikhindade alusel, kui kuus on teostatud hooldustöid enam, kui 20% kogu piirkonna hoolduspindala ühekordsest mahust;
c) pakutud valmisoleku hinna alusel, kui osalise lumetõrje maht (tuisuvaalud, sulakonarused, jne) kuus on väiksem, kui 20% kogu piirkonna hoolduspindala ühekordsest mahust.
Seoses teeseadusest tulenevate nõuetega tänavate liigituse ja talvise seisunditaseme määramise osas, tuleb enne riigihanke väljakuulutamist Tartu Linnavolikogus muuta 2008. a vastu võetud tänavate liigituse määrust, kus määratakse uute, rekonstrueeritud tänavate liigitus ning hanke hinna vähendamiseks suvise ja talvise puhastuse klassidesse tehtud muudatused. Linnavalitsusele jääks hankeperioodil võimalus vastavalt tekkinud põhjendatud vajadusele tänava puhastusklassi muuta või lisada (uute tänavate lisandumine, olemasolevate rekonstrueerimine, bussiliinide muutumine, eelarve vajadused jne).