EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
21. juuni 2010. a. nr LVK-O-0111 |
Tartu linna ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu muutmine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 36 ja lg 3 ning avaliku teenistuse seaduse § 11 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Teha Tartu Linnavolikogu 26. märtsi 2009 otsusega nr 493 kinnitatud Tartu linna ametiasutuste struktuuris ja teenistujate koosseisus alates 1. jaanuarist 2011 järgmised muudatused:
1.1. linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuses moodustada juurde järgmised ametikohad:
1.1.1. ühistranspordi peaspetsialisti ametikoht;
1.1.2. spetsialisti ametikoht;
1.1.3. juristi 0,5 koormusega ametikoht;
1.2. linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse üks olemasolev spetsialisti ametikoht nimetada ümber ühistranspordi spetsialisti ametikohaks;
1.3. linnakantselei infotehnoloogia teenistuse moodustada juurde spetsialist-tehniku ametikoht.
2. Otsus jõustub 12. juulil 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Tartu linna ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu muutmine " juurde
Tartu Linnavolikogu 18.02.2010 otsusega nr 54 "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" tehti linnavalitsusele ülesandeks esitada hiljemalt 25. juuniks 2010. a linnavolikogule õigusakti eelnõu bussiliiniveo korraldamisega seotud täiendavate ülesannete täitmiseks vajaliku struktuurimuudatuse tegemiseks. Käesolev eelnõu on koostatud nimetatud ülesande täitmist silmas pidades.
Eelnõus toodud struktuurimuudatused seonduvad samuti tasulise parkimise korraldamise hankega tellitavate tööde koosseisus planeeritavate muudatustega.
Infotehnoloogia teenistuse koosseisus planeeritav muudatus seondub aga plaaniga minna linnavolikogu töös üle täielikult digitaalsele asjaajamisele ja sellega kaasneva tehnilise toe pakkumise vajadusega.
Liikluskorraldusteenistuse ühistranspordi peaspetsialisti ametikoht ja ümber nimetatava ühistranspordi spetsialisti ametikoht
Linnamajanduse osakonna üheks ülesandeks on ühistranspordi korraldamine. Kehtiva Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenindamise lepingu kohaselt on osad ühistranspordi korraldamisega seotud kohustused bussiliiniveo teostajal - liinigraafikute koostamine, piletite tellimine, laialivedu ja muu selline. Tartu linna avaliku bussiliiniveo paremaks korraldamiseks on kavas hakata koostama busside sõiduplaane ning korraldama bussipiletite müüki ja bussipiletite müügist saadava tulu üle arvestuse pidamist linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuses. Samuti soovib linnavalitsus parandada avaliku liiniveo lepingu täitmise üle teostatavat järelevalvet. Lisaks lisanduvatele ülesannetele jäävad alles praegused ühistranspordiga seotud ülesanded. Nende ülesannete täitmiseks luuakse juurde üks ühistranspordi peaspetsialisti ametikoht ning ametijuhenditega jagatakse ülesanded ühistranspordi peaspetsialisti ja ühistranspordi spetsialisti vahel.
Liikluskorraldusteenistuse spetsialisti ametikoht
Linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuses on alates 6. oktoobrist 2009. a koosseisuvälise 0,7 koormusega spetsialisti ametikoht teenistustähtajaga kuni 31. detsember 2010. a viivistasu otsustega seotud andmete töötlemiseks, dokumentide vormistamiseks ja edastamiseks. Ametikoht on vaja muuta koosseisuliseks täiskoormusega ametikohaks, et täita kohalikule omavalitsusele ette nähtud ülesandeid. Ka uue planeeritava hankelepinguga jääb viivistasu otsustega seotud andmete käitlemine ja kirjavahetuse korraldamine ning kohtutäituritega suhtlemine linnamajanduse osakonna ülesandeks, kuna liiklusseadusest ei tulene võimalust volitada antud tegevust eraõiguslikule isikule. Seega ei ole tegemist ajutise iseloomuga tööga ja praktika on näidanud, et 0,7 koormusega ei ole tagatud ülesannete täitmine parimal viisil. Olemasoleva 0,7 koormusega koosseisuvälisele ametikohale lisatakse 0,3 koormust ja kogu ametikoht muudetakse koosseisuliseks.
Liikluskorraldusteenistuse juristi 0,5 koormusega ametikoht
Linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse juristile täiendava 0,5 koormuse lisamine on tingitud vajadusest korraldada paremini linnavalitsuse õigusalast teenindamist viivistasu otsustega seotud vaiete lahendamisel ning Tartu Linnavalitsuse esindamise vajadusega viivistasu otsustega seotud kohtuasjades. Alates 1. jaanuarist 2011. a jääb planeeritava hankelepingu kohaselt viivistasu otsuste peale esitatud kaebuste lahendamisel linna esindamine linnamajanduse osakonna ametnike ülesandeks, kehtiva hankelepingu kohaselt esindab linna kohtus AS Ühisteenused. Hetkel on liikluskorraldusteenistuse juristi ametikoht 0,5 koormuse osas koosseisuline ja 0,2 koormuse osas koosseisuväline. Koosseisuvälise 0,2 koormuse osa tähtaeg saab otsa 31. detsembril 2010. a. Täiendava 0,5 koormusega ametikoha loomise tulemusena moodustub üks täiskoormusega liikluskorraldusteenistuse juristi ametikoht.
Linnakantselei infotehnoloogia teenistuse 1 täiendav spetsialist-tehniku ametikoht
Seoses infosüsteemi VOLIS planeeritava kasutuselevõtmisega järgmisel aastal on linnavalitsusel kavas varustada linnavolikogu liikmed järgmisest aastast linna sülearvutitega. Nimetatud arvutite halduse ja hoolduse ning arvutivõrgu ühenduse tagamise eesmärgil tuleb linnakantselei infotehnoloogia teenistuse koosseisus moodustada 1 täiendav spetsialist-tehniku ametikoht.
Täiendava spetsialist-tehniku ametikoha moodustamisega on võimalik lahendada ka nende linnavalitsuse hallatavate asutuste infotehnoloogia alane teenindamine, kellele nimetatud tugiteenust hetkel ei osutata. Need asutused on: Lille Maja, Anne Noortekeskus, Tartu I Muusikakool, Tartu II Muusikakool, Tartu Lastekunstikool, Tartu Linnamuuseum, Tiigi Seltsimaja, Tartu Mänguasjamuuseum, Tartu Laulupeomuuseum, Tartu Hooldekodu, Tartu Laste Turvakodu, Päevakeskus Kalda, Päevakeskus Tähtvere, Tartu linna asutus Kalmistu, Varjupaik, Tartu Nõustamis- ja õpiabikeskus. Nimetatud asutustele on seni pakutud infotehnoloogia alast tuge vaid rendiarvutite hoolduse osas. Muus osas on nad seni olnud sunnitud korraldama vastavaid küsimusi iseseisvalt. See omakorda on tinginud olukorra, kus osa linnavalitsuse infosüsteemi haldamine on toimunud süsteemivälise IT-personali poolt. Seda ei saa linnavalitsuse hinnangul turvakaalutlustest lähtuvalt tulevikus enam lubada.