EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
07. mai 2010. a. nr LVK-O-0077 |
Projektis "Põhimaanteid E263 Tallinn-Tartu-Luhamaa ja T3 Jõhvi-Tartu-Valga ühendava Tartu idapoolse ringtee ehitamine" osalemine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2 ja Tartu Linnavolikogu 14. mai 2009. a määruse nr 116 „Välisprojektides osalemise kord“ § 1 lg 2 p 1, § 3 lg 2 ja ning arvestades Tartu Linnavolikogu 18. märtsi 2010. a otsust nr 58 "Projektis "Põhimaanteid E263 Tallinn-Tartu-Luhamaa ja T3 Jõhvi-Tartu-Valga ühendava Tartu idapoolse ringtee ehitamine" I etapi ulatuses osalemine ja loa andmine konsolideeritud riigihangetes osalemiseks", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Osaleda projektis "Põhimaanteid E263 Tallinn-Tartu-Luhamaa ja T3 Jõhvi-Tartu-Valga ühendava Tartu idapoolse ringtee ehitamine", mis esitatakse rahastamiseks Ühtekuuluvusfondi majanduskeskkonna arendamise rakenduskava transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringuna.
2. Projekti kogumaksumuse heakskiitmisel summas kuni 687 647 000 (kuussada kaheksakümmend seitse miljonit kuussada nelikümmend seitse tuhat) krooni, omafinantseerida projekti kuni 103 147 000 (ükssada kolm miljonit ükssada nelikümmend seitse tuhat) krooni ulatuses.
3. Projekti taotluse heakskiitmisel lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada projekti elluviimiseks vajalikud riigihanked eraldatud summa ulatuses.
4. Otsus jõustub 24. mail 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Projektis "Põhimaanteid E263 Tallinn-Tartu-Luhamaa ja T3 Jõhvi-Tartu-Valga ühendava Tartu idapoolse ringtee ehitamine" osalemine " juurde
Projekti nimi ja number
VP-10-0056 - Põhimaanteid E263 Tallinn-Tartu-Luhamaa ja T3 Jõhvi-Tartu-Valga ühendava Tartu idapoolse ringtee ehitamine -
Lühikokkuvõte
Tartu idapoolne ringtee kogupikkusega 11,8 km ehitatakse linnasiseseks ringmagistraaliks, mis ühendab põhimaanteid ja mille funktsiooniks on põhitänav projektkiirusega 80 km/h. Vastavalt eelprojektile on ringtee Võru ja Turu tänava vaheline teelõik plaanis ehitada nelja sõidurajaga, ülejäänud osas kahe sõidurajaga põhitänavaks, eritasapinnaliste liiklussõlmedega, juurdepääsutänavatega, kergliikusteede ja sildade/tunnelitega, sillaga üle Emajõe. Liiklusohutuse ja keskkonnatingimuste parandamiseks rakendatakse erinevaid abinõusid.
Projekti eeltaotlus leidis Vabariigi Valitsuse poolt kinnitust kogusummas 687 647 000 krooni. Sellest otsusest lähtuvalt viis Tartu Linnavalitsus läbi eelprojekteerija leidmiseks riigihanke avatud pakkumise. Hanke tulemusel sõlmiti leping aktsiaseltsiga Ramboll Eesti. Ehitustööd on kavandatud teostada neljas etapis:
I etapp: Võru tn sõlme ehitus;
II etapp: Turu ja Lammi tänava vahelise teelõigu ehitus;
III etapp Lammi tee ja Viira tee vahelise lõigu ehitus;
IV etapp Viira tee ja Jõhvi-Tartu maantee vahelise teelõigu ehitus.
Kogu objektile on koostatud tulu-kulu- ja finantsanalüüs, tehtud keskkonnamõjude uuring ning rahastamistaotlus Ramboll Eesti AS poolt.
Eelprojekteerimise lõpufaasis muutis Vabariigi Valitsus oma 15.04.2010 korraldusega nr 144 objekti kogusumma maksumuseks 520 000 000 krooni. Kuna kõik dokumendid on eelnevalt koostatud teiste summadega arvestades, siis palume Tartu Linnavolikogult luba siiski kogu projekti esitamiseks ning luba läbi viia hanked projekti heakskiitmisel eraldatud summa ulatuses. Linnavalitsus otsib võimalusi projekti täiendavaks rahastamiseks, et projekt kogu ulatuses 2014. a lõpuks ellu viia.
Eesmärk ja alleesmärgid
Tartu idapoolse ringtee projekti peamiseks eesmärgiks on ligipääsetavuse ja liiklusohutuse parandamine.
Alleesmärgid:
1. Vähendada Tartu kesklinna liikluskoormust ja parandada keskkonnaolukorda.
2. Parandada juurdepääsu Tartule kui Kagu-Eesti arengukeskusele.
3. Siduda Tartu äärealad ja võtta kasutusele endise Raadi lennuvälja ümbruse
jäätmaad.
Tegevused
I etapi, Võru liiklussõlme, ehitus hõlmab 1 km pikkuse 2+2 sõidurajaga teelõiku. Ehitatakse välja liiklussõlm koos rampide ja viaduktidega üle Võru tänava, juurdepääsutänavad, Jalaka tänava riste, 2 kergliiklustee tunnelit, tänavavalgustus ja sademevee äravoolusüsteemid. Kuna Maanteeameti korraldada on läänepoolse ringtee projekteerimis- ja ehitushange, siis ida- ja läänepoolse ringtee projekteerimis-ehitamishange tehakse koostöös Maanteeametiga.
Tartu Linnavolikogu 18.03.2010. a otsusega nr 58 anti luba osaleda projektis I etapi ulatuses. I etapi hinnanguline ehitusmaksumus on 120 miljonit krooni, linna osa oleks 18 miljonit krooni
II etappi kuuluvad ehitustööd Turu tänavast Lammi teeni (4,8 km) koos 400 m pikkuse ringtee silla ja 3 viadukti ehitusega. Kuni Turu tn sõlmeni ehitatakse 2+2 sõidurajaga teelõik, sealt edasi kahe sõidurajaga teelõik. Lõigule ehitatakse Turu ja Lammi tänavale eritasandilised liiklussõlmed koos viadukti, rampide ja ringristmikega, Ihaste tee ristesild, Tähe tänava kergliiklussild, juurdepääsutänavad, kergliiklusteed, 2 kergliiklustunnelit, tänavavalgustus, sademevee ärajuhtimise süsteem ja müratõkked. Tööde orienteeruv maksumus on 310 miljonit krooni.
III etapi ehitustööd algavad Lammi teelt ja lõpevad Viira teega. Lõigu pikkus on 1,7 km. Teelõigu ehitus hõlmab kahe sõidurajaga teelõigu ehitust, Räpina mnt eritasapinnalist liiklussõlme koos viaduktide ja rampidega, juurdepääsutänavaid, kergliiklusteed koos kergliiklustunneliga, tänavavalgustust ja sademevee ärajuhtimise torustikku ning müratõkkeid. Tööde orienteeruv maksumus on 150 miljonit krooni.
IV etapp algab Viira teest kuni E264 (Jõhvi-Tartu mnt vaheline teelõik). Lõigu pikkus on 4,3 km ja orienteeruv maksumus 100 miljonit krooni. Ehitatakse uus tänavalõik läbi Raadi lennuvälja territooriumi, sh kahe sõidrajaga teelõik, Viira tee ringristmik, kergliiklusteed, Viira tee kergliiklustee sild, 3 kergliiklustee tunnelit, tänavavalgustus ja sademevee ärajuhtimise torustik.
Tulemused
Projekti tulemusena ehitatakse kokku välja 2,2 km 4-sõidurajaga põhitänavat, 10,1 km 2 sõidurajaga põhitänavat, ühendusteid ja juurdepääsutänavaid 16,4 km, 18 km kergliiklusteid, 4 eritasapinnalist ristmikku, 7 viadukti, 400 m sild üle Emajõe, 3 kergliiklustee silda, 8 kergliiklustee tunnelit, 5002 m müratõkkeid.
Eelarve
Projekti kogumaksumus 687 647 000 krooni
Tartu linna omaosalus 103 147 000 krooni
Toetus Tartu linnale 584 500 000 krooni
Sildfinantseerimise vajadus
jah
Rahastaja
Ühtekuuluvusfond
Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava
Tähtajad
Projekti esitamine: juuli 2010
Projekti elluviimine: 01.01.2011 - 31.12.2014