EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
14. mai 2010. a. nr LV-IP-0119 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine multifunktsionaalsete väljastusseadmete rentimiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada riigihankeid Tartu linna ametiasutuste ja ametiasutuste hallatavate asutustele kokku kuni 25 multifunktsionaalse väljastusseadme rentimiseks rendiperioodiga kuni 4 aastat.
2. Otsus jõustub .......... 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine multifunktsionaalsete väljastusseadmete rentimiseks" eelnõu esitamine " juurde
Siiani on linnavalitsus soetanud printereid ja multifunktsionaalseid väljastusseadmeid vastavalt vajadusele ükshaaval. Seadmete soetamisel on lähtutud põhimõttest, et lokaalsed printerid asendatakse võimalusel võimsamate võrguprinterite või multifunktsionaalsete väljastusseadmetega ja seadmete koguarv on sellest lähtuvalt pidevalt vähenenud. Hetkel on linnavalitsuse struktuuriüksustes arvel kokku 109 lokaalset ja võrguprinterit.
Seoses majanduslangusega on viimastel aastatel vähenenud ka linnavalitsuse infotehnoloogia eelarve. Sellest tulenevalt pole vananenud printerite suuremahulist väljavahetamist toimunud. See omakorda on tinginud vajaduse kasutuses olevaid seadmeid suuremas mahus remontida. Möödunud aastal kulus printerite hooldusele ja remondile 98 000 krooni, käesoleval aastal on kulunud juba 59 000 krooni, mis on 49,2% infotehnoloogia eelarve vastavast kuluartiklist. Nimetatud praktikat pole siiski mõistlik lõpmatuseni jätkata, sest osade printerite tööshoidmise kulud on muutunud ebamõistlikult suureks. Sellest tulenevalt on jõutud seisukohani, et sellised seadmeid kasutatakse kuni suuremahulise remondivajaduse ilmnemiseni ja seejärel kantakse nimetatud seadmed maha.
Lähitulevikus vajaks väljavahetamist 11 võrguprinterit ja 6 multifunktsionaalset väljastusseadet. Kui soetada nimetatud 17 seadme asemel 10 võimsamat multifunktsionaalset väljastusseadet, siis on võimalik olemasolev kasutusvajadus katta. Perspektiivis võiks linnavalitsuses kokku olla 25 multifunktsionaalset väljastusseadet, millega oleks dokumentide printimise, skaneerimise ja paljundamise vajadus kaetud.
Ülalmainitud kulu pole reaalne katta ühe aasta eelarvest (suurusjärgus 900 000 krooni). Mõistlik on printerite soetamisele tehtavat kulu hajutada kuni nelja eelarveaasta peale ja seadmed rentida. Selliseks tegevuseks on linnavara eeskirja kohaselt vajalik linnavolikogu nõusolek.
Lisaks eelnõus mainitud 25-le multifunktsionaalsele väljastusseadmele kasutatakse linnavalitsuses tulevikus jätkuvalt väheses ulatuses ka väiksemaid (lokaalseid) printereid (eelkõige töökohtadel, kus toimub klientide aktiivne teenindamine ja kus on vajalik kliendi juuresolekul dokumente printida), kuid ka selliste printerite arv väheneb tulevikus pidevalt.