EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
23. aprill 2010. a. nr LV-IP-0097 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Arengustrateegia "Tartu 2030" muutmisettepanekute heakskiitmine ja suunamine avalikule väljapanekule" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 7, § 37 lg 5 ja lg 7, Tartu linna põhimääruse § 40 lg-d 1 ja 5 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 18. mai 2006. a määrusega nr 25 kinnitatud arengustrateegiat "Tartu 2030", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks muutmisettepanekud vastavalt lisale 1 ja arengustrateegia "Tartu 2030" uus versioon vastavalt lisale 2 ning suunata need avalikule väljapanekule.
2. Määrata avaliku väljapaneku kestuseks 14. juuni - 05. juuli 2010 ja avaliku väljapaneku kohtadeks Tartu infokeskus, linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajee ning Tartu linna veebileht.
3. Avalikul väljapanekul tehtud ettepanekute arutelu toimub 16. juulil 2010. a kell 13:00 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas Raekoja plats 3, Tartu.
4. Otsus jõustub .............. juunil 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Arengustrateegia "Tartu 2030" muutmisettepanekute heakskiitmine ja suunamine avalikule väljapanekule" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linna põhimääruse § 391 lg 2 p 1 järgi on arengustrateegia dokument, milles sätestatakse kogu linna hõlmava arengu vähemalt 8-aastaseks perioodiks seatud peamised eesmärgid ja nende saavutamise üldised viisid. § 40 lg 5 näeb ette, et volikogu vaatab arengustrateegia üle iga nelja aasta tagant ja otsustab selle muutmise vajaduse.
Strateegia kehtivuse algusest möödub neli aastat 2010. a mais. Arengustrateegia Tartu 2030 kinnitati Tartu Linnavolikogu 18.05.2006. a määrusega nr 25 ja seda viiakse ellu Tartu linna arengukava, valdkondlike arengukavade, linna hallatavate asutuste arengukavade, üldplaneeringu ja linnaeelarve kaudu.
Dokumendi ülevaatamise eesmärgiks seati Tartu linna pikaajalise visiooni ja allvisioonide läbitöötamine koos eesmärkide ja strateegiliste tegevussuundade läbivaatamisega, mis arvestab nii muutunud olukorda võrreldes algversiooni koostamisega kui üldisi avalikkuse soove linna tuleviku kavandamisel.
Arengustrateegia ülevaatamise protsessi juhtimiseks moodustas linnavalitsus k.a 1. veebruari istungil koordineeriva töörühma, kes otsustas arutada strateegias esitatud eesmärke ning strateegilisi tegevussuundi teemade kaupa. Selleks kutsuti kokku teemarühmad, kuhu kaasati poliitikuid, spetsialiste, ametnikke, teadlasi, ettevõtjaid ja mittetulundussektori esindajaid. Teemarühmade juhtideks olid vastava valdkonna abilinnapead, kes olid ühtlasi ka koordineeriva töögrupi liikmed.
Arengustrateegia struktuuri arvestades moodustati 5 teemarühma:
teadmuslinn;
ettevõtluslinn;
modernse elukeskkonnaga linn;
hooliv linn;
loov linn.
Juhtrühma poolt seati eesmärgiks, et keskendutakse dokumendi uuendamisel osadele 3 kuni 6 (Visioon. Visiooni Tartu 2030 kujundavad tingimused. Linna arengu strateegilise kavandamise mudel. Tartu 2030 allvisioonid, eesmärgid ja strateegilised tegevussuunad.). Teisi dokumendi osi peeti otstarbekaks mitte uuendada, kuna taustainformatsioonina ei anna see Tartu linnaarengu juhtimise seisukohalt sisendit.
Dokumendi ülevaatamiseks korraldati iga teemarühmaga üks tööseminar, kus arutati vastavas valdkonnas viimastel aastatel toimunud arenguid, vaadati läbi üldvisioon ning arutati vastava valdkonna strateegiliste eesmärkide ja tegevussuundade asjakohasuse üle. Teemarühmade töö tulemustest anti ülevaade 31. märtsil 2010 Dorpati konverentsikeskuses toimunud ühisseminaril. Teemarühmade koosolekutel ja ühisseminaril osales kokku 88 inimest. Metoodiliselt juhendas arengustrateegia Tartu 2030 ülevaatamise protsessi konsultatsiooni ja koolituskeskuse Geomedia konsultant Rivo Noorkõiv.
Arengustrateegia Tartu 2030 ülevaatamisel võeti arvesse koostamisel olev „Euroopa 2020. aastal” ja 2009. aastal kinnitatud Läänemere piirkonna strateegia seisukohad. Samuti kasutati töös asjakohaseid riiklikke arengudokumente. Nendest tulenevalt peeti otstarbekaks peatükis 2 luua täiendavalt kaks allosa: 2.3 Majanduskeskkonna oluline muutumine ja 2.8 Toimetulek kliimamuutustega.
Lisas 1 on esitatud linnavalitsuse poolt heakskiidetud ettepanekud. Lisas 2 on nende ettepanekute alusel muudetud arengustrateegia terviktekst.
Juhul, kui linnavolikogu otsustab arengustrateegia eesmärkide muutmise vajaduse kasuks, peavad muudatusettepanekud läbima avalikustamise protsessi (avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu). Avaliku väljapaneku ajal on kõikidel soovijatel võimalik esitada täiendavaid ettepanekuid. Peale kokkulepetele jõudmist ettepanekute arvestamise osas kinnitatakse arengustrateegia uus redaktsioon volikogus eelnõu teisel lugemisel.
Arengustrateegia Tartu 2030 kehtiv versioon on Tartu linna kodulehel üleval eesti ja inglise keeles ning välja antud trükisena eesti ja inglise keeles. Juhul, kui linnavolikogu nõustub arengustrateegia muutmisega, kaasnevad sellega uue versiooni tõlkimise ja trükkimise kulud.