EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
05. veebruar 2010. a. nr LVK-O-0050 |
Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada riigihange avaliku bussiliiniveo teenuse pakkuja leidmiseks Tartu linnas tähtajaga kuni 30.06.2020. a.
2. Otsus jõustub 22. veebruaril 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks " juurde
Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise leping, mis on ASiga GoBus sõlmitud 5. oktoobril 2005. a, lõpeb 31. detsembril 2010. a.
Vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu (EÜ) 23. oktoobri 2007. a määrusele nr 1370/2007, mis käsitleb avaliku reisijateveoteenuse osutamist raudteel ja maanteel, on avaliku teenindamise lepingute kestus piiratud ja ei tohi ületada kümmet aastat bussiteenuste puhul. Arvestades varade amortiseerumist, võib vajadusel pikendada avaliku teenindamise lepingu kestust maksimaalselt 50% võrra.
Tartu Linnavalitsus teeb ettepaneku hankida avalikku bussiliiniveoteenust 6,5 aastaks ning võimalusega vastastikusel kokkuleppel, kui vedaja on lepingut korrektselt täitnud pikendada avaliku teenindamise lepingut kolme aasta võrra. Lepingu kehtivusaja pikendamiseks kolme aasta võrra peavad lepingu pooled üks kalendriaasta enne lepingu viimase päeva saabumist lepingu pikendamise soovist teisele poolele teada andma.
Planeeritav veomaht Tartu linna avalikul bussiliiniveol 2011. a on hinnanguliselt 3,7 miljonit kilomeetrit. Tellijal on õigus läbisõitu muuta nii, et veomaht ei muutu rohkem kui 5% kalendriaasta jooksul. Kui on vaja muuta veomahtu rohkem kui 5% lahendatakse küsimus vastastikusel kokkuleppel lepingu lisa vormistamise teel.
Liiniveo teostajal peab olema liiniveo teenuse osutamiseks vähemalt 28 madalapõhjalist bussi, mis tänase liinivõrgu juures tagab vähemalt ühe madalapõhjalise bussi igale liinile. Avalikku liinivedu teostavad bussid peavad olema ühtse Tartu linna poolt Töövõtjale teatavaks tehtud värvilahendusega (v.a linna avalikes huvides kujundatud reklaami kandvad bussid). Samuti esitatakse töövõtjale ühtse vormiriietuse kujundus, mida bussijuhid peavad kandma.
Bussidel võib olla reklaam bussi tagaküljel ja tagaaknal täies ulatuses ning juhipoolsel küljel raami sees vastavalt Tartu linnalt saadud busside kujundusele. Bussides ei tohi olla audio-visuaalset süsteemi reklaamiesitamiseks.
Vedajale tasutakse läbitud liinikilomeetrite eest. Bussipiletite müüki korraldab Tartu Linnavalitsus ning piletimüügi tulu laekub Tartu linna eelarvesse. Bussiliinide sõidugraafikud, mille alusel hakatakse teostama bussiliinivedu koostatakse Tartu linna poolt.
Hanke objektiks on 2011. aasta liinikilomeetri hind, mida hakatakse alates 2012. a korrigeerima kord kvartalis Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt väljatöötatud ja tänasel päeval Maanteeameti ühistranspordi osakonna poolt arvutatava ühistranspordi hinnaindeksi alusel. Juhul kui ühistranspordi hinnaindeksit hakatakse avaldama Statistikaameti poolt võetakse aluseks Statistikaameti poolt avaldatav ühistranspordi hinnaindeks.
Maanteeameti ühistranspordiosakonna poolt arvutatav ühistranspordi hinnaindeks on järgmise struktuuriga:
In = 0,37 DKn + 0,35 Pn + 0,16 THIn + 0,12 , kus In - liinikilomeetri hinna muutumise indeks kvartalis n võrreldes eelmise kvartaliga; DKn – diiselkütuse hinnaindeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga; Pn – bussiettevõtete keskmise palga indeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga selle puudumisel Statistikaameti vastav maismaatranspordi näitaja; THIn – tarbijahinnaindeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga.
Uues sõlmitavas Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise lepingus jääb veo teostajale kohustus esitada garantiikiri 10 miljonile kroonile. Garantiikirja võib esitada kas kogu lepinguperioodiks või aastate kaupa kogu lepingu kehtivuse ajal. Avaliku teenindamise lepingu sõlmimise eelduseks on eelnimetatud garantiikirja esitamine.
Uue Tartu linna avaliku bussiliiniveo riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste põhimõtete väljatöötamiseks kutsus Tartu Linnavalitsus kokku töörühma, mille koosseisu kuulusid Tartu Linnavolikogusse kuuluvate erakondade esindajad, linnavolikogu linnamajanduskomisjoni esindaja, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja Tartu esinduse esindaja, Tartu Eakate Nõukoja esindaja, Tartu Puuetega Inimeste Koja esindaja, Tartu Liikumispuuetega Inimeste Ühingu esindaja, Lõuna-Eesti Pimedate Ühingu esindaja, Tartu Ülikooli ja Eesti Maaülikooli üliõpilasesinduste esindajad, Tartu Ülikooli esindaja, Autoettevõtete Liidu esindaja, ASi GoBus Tartu bussijuhtide ametiühingu usaldusisik, linnavalitsuse linnamajanduse valdkonna abilinnapea, linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna esindaja, linnamajanduse osakonna esindajad.
Riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste väljatöötamise aluseks on võetud tänasel päeval kehtiv liiniveo leping ja selle täitmisega omandatud kogemused ja Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühma soovitused.
Liiniveol kasutatavad bussid peavad sobima sõitjate veoks linnaliinidel (M3 kategooria I-klassi sõidukid). Busside maksimaalseks vanuseks kogu lepinguperioodi jooksul on 15 aastat ja busside keskmine vanus kogu lepinguperioodi jooksul on 7 aastat. Sõitjakohtade arv normaalbussis peab olema minimaalselt 85 kohta, sh istekohti vahemikus 25-35; liigendbussis või 15 meetrises bussis peab olema minimaalselt 135 kohta, sh istekohti vahemikus 25-45; väikebussis (midibussis) peab olema minimaalselt 30 kohta, sh istekohti vahemikus 10-22. Madalapõhjalistesse bussidesse peab olema võimalik lapsevankriga / ratastooliga sisenemine vähemalt ühest teenindusuksest. Sellistel bussidel peavad olema märgised lapsevankriga / ratastooliga sisenemise võimaluse kohta. Samuti peab olema ratastooli või lapsevankri kinnitamise võimalus. Bussijuht peab abistama ratastooliga või lapsevankriga sisenejat avades bussis oleva rambi ning ratastooli kinnitamisel. Bussi esiküljel ning paremal küljel peavad asuma maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad marsruuditablood ning ees, taga- ja paremal küljel 3-kohalise numbriosaga maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad numbritablood (hankijaga kooskõlastatult võivad olla valgustatud maatrikstüüpi elektroonsed tablood).
________________________
Õiend on parandatud:
Linnavalitsuse 11.02.2010. a istungi protokoll nr 11
2. | Linnamajanduskomisjoni parandusettepanek Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" eelnõule
KUULATI: Margus Hansoni ettekannet
OTSUSTATI: olla nõus linnamajanduskomisjoni parandusettepanekuga ja esitada otsuse eelnõu juurde uus täiendatud õiend. |