Õigusakti eelnõu: Sihtasutuse Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus põhikirja uue redaktsiooni kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Otsus
Teema: Sihtasutuse Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus põhikirja uue redaktsiooni kinnitamine
Reg. number: LVK-O-0633
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 28.09.2009
Koostaja: Helle Uusorg
Ettekandja: Vladimir Šokman
Esitab: linnavalitsus, 28.09.2009 istungi protokoll nr 53
Juhtiv komisjon: Sotsiaalkomisjon
Komisjonid: Õigus- ja korrakaitsekomisjon
Seosed: Linnavalitsuses menetletud eelnõu:
Sotsiaalkomisjoni protokoll nr 54:
Õigus- ja korrakaitsekomisjoni protokoll nr 50:
Õigusakt: Tartu Linnavolikogu 9.10.2009 otsus nr 571 "Sihtasutuse Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus põhikirja uue redaktsiooni kinnitamine"
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavolikogu
otsuse eelnõu nr LVK-O-0633 juurde




    SIHTASUTUSE TARTU VAIMSE TERVISE HOOLDEKESKUS

    P Õ H I K I R I

    1. Üldsätted

    1.1 Sihtasutuse nimi on Sihtasutus Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus (edaspidi Sihtasutus). Inglise keeles on Sihtasutuse nimi Foundation Mental Health Care Center of Tartu.

    1.2 Sihtasutus on asutatud määramata ajaks. Sihtasutus on Tartu Linnavalitsuse hallatava asutuse Vaimse Tervise Hooldekeskus õigusjärglane.

    1.3 Sihtasutuse asukohaks on Tartu linn, Eesti Vabariik.

    2. Tegevuse eesmärk

    2.1 Sihtasutuse tegevuse eesmärk on abi ja toetust vajavate inimeste, sealhulgas psüühikahäiretega ja eakate inimeste elukvaliteedi parandamine.

    2.2 Eesmärgi täitmiseks Sihtasutus:
    2.2.1 osutab erinevaid sotsiaalteenuseid, sh sotsiaalnõustamist, rehabilitatsiooniteenust, erihoolekandeteenuseid (igapäevaelu toetamise teenust, töötamise toetamise teenust, toetatud elamise teenust, kogukonnas elamise teenust), koduteenust, eluasemeteenust, hooldamist hoolekandeasutuses;
    2.2.2 punktis 2.2.1 nimetatud sotsiaalteenuste osutamise raames toitlustab, majutab, transpordib isikuid, peseb pesu, koristab, hoiab korras territooriume, valmistab ja müüb erinevaid tooteid ning osutab muid sotsiaalteenuste osutamisega kaasnevaid teenuseid;
    2.2.3 pakub erialast koolitust;
    2.2.4 korraldab seminare ja konverentse;
    2.2.5 viib läbi valdkonna uuringuid;
    2.2.6 tõlgib ja annab välja erialast kirjandust või korraldab selle tõlkimist ja väljaandmist;
    2.2.7 arendab muud tegevust, mis on suunatud Sihtasutuse eesmärkide täitmisele.

    3. Sihtasutuse juhtimine

    3.1 Sihtasutuse organid on juhatus ja nõukogu.

    3.2 Juhatus juhib ja esindab Sihtasutust.

    3.3 Juhatus koosneb ühest kuni kolmest liikmest. Juhatuse liikmed määratakse nõukogu poolt viieks aastaks. Uue juhatuse koosseis määratakse eelmise juhatuse volituste perioodi kahe viimase kuu jooksul.

    3.4 Juhatuse liige peab seadusest, põhikirjast, üldkoosoleku ja nõukogu otsustest tulenevaid kohustusi täitma juhatuse liikmelt tavaliselt oodatava hoolsusega ja olema Sihtasutusele lojaalne. Juhatuse liikme õigused ja kohustused määratakse üksikasjalikumalt Sihtasutuse ja juhatuse liikme vahel sõlmitava lepinguga.

    3.5 Juhatuse liikme võib nõukogu tagasi kutsuda ainult mõjuval põhjusel, milleks on eelkõige kohustuste olulisel määral täitmata jätmine või võimetus Sihtasutust juhtida või Sihtasutuse maine ja vara oluline kahjustamine. Juhatuse liikmega sõlmitud lepingust tulenevad õigused ja kohustused lõpevad vastavalt lepingule.

    3.6 Juhatusest tagasikutsutud liikme asemele määrab nõukogu uue liikme mitte hiljem kui 1 kuu jooksul arvates juhatuse liikme tagasikutsumisest.

    3.7 Kui juhatusel on üle kahe liikme, valivad juhatuse liikmed endi hulgast juhatuse esimehe, kes korraldab juhatuse tegevust.

    3.8 Juhatuse liikmele makstakse tema ülesannetele ja Sihtasutuse majanduslikule olukorrale vastavat tasu, mille suuruse ja maksmise korra määrab nõukogu.

    3.9 Sihtasutuse juhatus:
    3.9.1 valdab, kasutab ja käsutab Sihtasutuse vara põhikirjaliste eesmärkide saavutamiseks, arvestades seaduses ja põhikirjas ettenähtud või nõukogu kehtestatud piiranguid;
    3.9.2 korraldab Sihtasutuse arengukava koostamise ja esitab selle kinnitamiseks nõukogule;
    3.9.3 koostab Sihtasutuse järgneva aasta tegevuskava ja eelarve, esitab need kinnitamiseks nõukogule ning tagab Sihtasutuse eelarve täitmise;
    3.9.4 korraldab Sihtasutuse raamatupidamist;
    3.9.5 kehtestab Sihtasutuse raamatupidamise sise-eeskirja ja palgakorralduse;
    3.9.6 kinnitab Sihtasutuse töösisekorraeeskirja;
    3.9.7 kinnitab Sihtasutuse asjaajamise eeskirja;
    3.9.8 teeb Sihtasutuse nõukogule ettepaneku Sihtasutuse struktuuri kinnitamiseks;
    3.9.9 sõlmib, muudab ja lõpetab Sihtasutuse nimel töötajatega töölepingud, kinnitab ametijuhendid;
    3.9.10 kehtestab juhatuse reglemendi, mis sätestab juhatuse koosoleku ettevalmistamise ja selle kodukorra juhul, kui juhatusel on üle ühe liikme;
    3.9.11 koostab ja kinnitab juhatuse tööplaani juhul, kui juhatusel on üle ühe liikme;
    3.9.12 kehtestab Sihtasutuse struktuuriüksuste aruandluse korra;
    3.9.13 esitab igale kvartalile järgneva ühe kuu jooksul nõukogule ülevaate Sihtasutuse majandustegevusest ja majanduslikust seisundist, samuti teatab kohe Sihtasutuse majandusliku seisundi olulisest halvenemisest ja muudest Sihtasutuse majandustegevusega seotud olulistest asjaoludest;
    3.9.14 koostab ja esitab Sihtasutuse tegevust puudutavad aruanded seaduste ja teiste õigusaktidega ettenähtud korras asjakohastele isikutele, vastutades esitatud aruannete õigsuse eest;
    3.9.15 esitab registrisse kantud andmete muutumisel registripidajale avalduse muudatuste registrisse kandmiseks ja teavitab muude registrile esitatud andmete muutumisest;
    3.9.16 moodustab vajadusel komisjone, määrab nende suuruse, koosseisu ja ülesanded;
    3.9.17 täidab kõiki muid Sihtasutusega seonduvaid ülesandeid ja kohustusi, mis ei kuulu seaduste ja käesoleva põhikirja kohaselt nõukogu või asutaja pädevusse.

    3.10 Tehinguid, mis väljuvad igapäevase tegevuse raamest, võib juhatus teha ainult nõukogu nõusolekul.

    3.11 Nõukogu kavandab Sihtasutuse tegevust ning korraldab Sihtasutuse juhtimist ja teostab järelevalvet Sihtasutuse ja juhatuse tegevuse üle.

    3.12 Nõukogul on viis liiget. Nõukogu liikmed määrab Tartu Linnavalitsus neljaks aastaks.

    3.13 Nõukogu liikmel on õigus igal ajal omal soovil nõukogust tagasi astuda. Nõukogu liikme võib Tartu Linnavalitsus igal ajal sõltumata põhjusest tagasi kutsuda. Nõukogust tagasikutsutud nõukogu liikme asemele määrab Tartu Linnavalitus uue liikme vähemalt 2 kuu jooksul pärast nõukogu liikme tagasikutsumist.

    3.14 Nõukogu liikmed valivad endi hulgast esimehe, kes korraldab nõukogu tegevust. Nõukogu esimehe valimisel peavad osalema kõik nõukogu liikmed.

    3.15 Nõukogu liikmele võib maksta tema ülesannetele ja Sihtasutuse majanduslikule olukorrale vastavat tasu, mille suuruse ja maksmise korra määrab Tartu Linnavalitsus.

    3.16 Sihtasutuse nõukogu:
    3.16.1 kinnitab Sihtasutuse arengukava;
    3.16.2 kinnitab igal aastal Sihtasutuse järgneva aasta tegevuskava ja eelarve;
    3.16.3 kinnitab majandusaasta aruande;
    3.16.4 otsustab osaluse omandamise ja lõppemise äriühingus, samuti ükskõik millisel viisil osalemise või osalemise lõpetamise juriidilistes isikutes;
    3.16.5 otsustab kinnisasjade, samuti registrisse kantavate vallasasjade omandamise ja võõrandamise või asjaõigusega koormamise, samuti laenu võtmise;
    3.16.6 määrab juhatuse liikmete arvu, valib ja kutsub tagasi juhatuse liikmed, määrab juhatuse liikmetele makstava tasu suuruse ja maksmise korra;
    3.16.7 määrab audiitorite arvu, nimetab ja kutsub tagasi audiitori(d), määrab audiitori(te) tasustamise korra;
    3.16.8 kinnitab juhatuse ettepanekul Sihtasutuse struktuuri;
    3.16.9 otsustab juhatuse liikmega tehingu tegemise, määrab tehingu tingimused, otsustab õigusvaidluse pidamise ja määrab selles tehingus või vaidluses Sihtasutuse esindaja;
    3.16.10 täidab muid põhikirjast ja seadusest tulenevaid ülesandeid.

    3.17 Oma ülesannete täitmiseks on nõukogul õigus tutvuda kõigi Sihtasutuse dokumentidega ning kontrollida raamatupidamise õigsust, vara olemasolu, samuti Sihtasutuse tegevuse vastavust seadusele ja põhikirjale.

    3.18 Nõukogu koosolekud toimuvad vastavalt vajadusele, kuid mitte harvem kui üks kord kvartalis. Koosoleku kutsub kokku nõukogu esimees või teda asendav nõukogu liige.

    3.19 Nõukogu koosolek kutsutakse kokku ka juhul, kui seda nõuab nõukogu liige, juhatus või audiitor. Kui koosolekut ei kutsuta kokku kahe nädala jooksul alates taotluse saamisest, on nõukogu liikmel, juhatusel või audiitori(te)l õigus koosolek ise kokku kutsuda.

    3.20 Nõukogu koosolek on otsustusvõimeline, kui sellest võtab osa üle poole nõukogu liikmetest.

    3.21 Nõukogu võib teha otsuse koosoleku kokku kutsumata, kui otsuse poolt hääletavad kirjalikult ¾ nõukogu liikmetest.

    3.22 Nõukogu koosolek protokollitakse. Protokollile kirjutavad alla kõik koosolekul osalenud nõukogu liikmed ja protokollija. Protokolli kantakse nõukogu liikme eriarvamus, mille ta kinnitab oma allkirjaga.

    3.23 Nõukogu otsus on vastu võetud, kui selle poolt hääletas üle poole koosolekul osalenud nõukogu liikmetest.

    4. Sihtasutuse vara

    4.1 Sihtasutus oma vara omanikuna teostab juhatuse kaudu Sihtasutuse vara valdamist, kasutamist ja käsutamist seaduse ja Sihtasutuse põhikirjaga ette nähtud korras, arvestades seaduses ja põhikirjas ette nähtud või nõukogu kehtestatud piiranguid.

    4.2 Sihtasutuse vara moodustub:
    4.2.1 asutamisotsusega Sihtasutusele üle antud varast;
    4.2.2 teenuste müügist laekuvatest vahenditest;
    4.2.3 Tartu linna eelarvest Sihtasutusele eraldatavatest vahenditest;
    4.2.4 sihtotstarbelistest eraldistest riigi ja kohalike omavalitsuste eelarvetest;
    4.2.5 majandustegevusest ja ürituste korraldamisest laekunud tuludest;
    4.2.6 annetustest, dotatsioonidest ja muudest kolmandate isikute poolt eraldatud vahenditest;
    4.2.7 muudest laekumistest.

    4.3 Sihtasutuse vara võib kasutada üksnes põhikirjaliste eesmärkide saavutamiseks ja tegevuskulude katmiseks.

    4.4 Sihtasutusele üleantava raha võtab vastu juhatus ja kannab need Sihtasutuse pangaarvele.

    4.5 Sihtasutusele üleantavad mitterahalised vahendid võtab vastu juhatus, kes korraldab vara hindamise ja teeb omandiõiguse Sihtasutusele üleminekuks vajalikud toimingud.

    4.6 Sihtasutusele laekunud sihtotstarbelised annetused võtab juhatus arvele vastava märkega ja neid kasutatakse vastavalt annetaja soovile. Sihtasutuse juhatus ei või vastu võtta sihtotstarbelisi annetusi, mis ei lange kokku Sihtasutuse eesmärkidega või on tehtud ebaeetilistel või mitteseaduslikel eesmärkidel.

    5. Audiitor

    5.1 Sihtasutusel on audiitor, kes kontrollib Sihtasutuse finantsmajanduslikku tegevust ja majandusaasta aruannet.

    5.2 Nõukogu määrab audiitorite arvu ja nimetab igaks majandusaastaks audiitori(d).

    5.3 Nõukogul on õigus audiitor tagasi kutsuda. Tagasikutsumise põhjuseks võib olla seaduse nõuete rikkumine, samuti oma kohustuste täitmata jätmine või mittenõuetekohane täitmine.

    5.4 Audiitori tasustamise korra määrab nõukogu arvestades audiitori kvalifikatsiooni ja töö mahtu.

    6. Majandusaasta aruanne

    6.1 Sihtasutuse majandusaasta algab 1. jaanuaril ja lõpeb 31. detsembril.

    6.2 Pärast majandusaasta lõppu koostab juhatus majandusaasta aruande raamatupidamise seaduses sätestatud korras.

    6.3 Juhatus esitab aruande kinnitamiseks nõukogule nelja kuu jooksul majandusaasta lõppemisest arvates. Enne aruande nõukogule kinnitamiseks esitamist edastab juhatus aruande audiitorile kontrollimiseks.

    7. Põhikirja muutmine

    7.1 Sihtasutuse põhikirja võib muuta Tartu Linnavolikogu üksnes muutunud asjaolude arvessevõtmiseks, järgides Sihtasutuse eesmärki.

    7.2 Põhikirja muutmine jõustub muudatuste registrisse kandmisest.

    8. Sihtasutuse ühinemine, jagunemine, lõpetamine

    8.1 Sihtasutuse ühinemise, jagunemise ja lõpetamise otsustab Tartu Linnavolikogu.

    8.2 Sihtasutuse ühinemine või jagunemine toimub seaduses sätestatud korras ning on lubatud juhul, kui see soodustab Sihtasutuse eesmärkide saavutamist või senisel kujul tegevuse jätkamisel ei ole eesmärk saavutatav. Sihtasutus võib ühineda ainult teise sihtasutusega, jaguneda ainult sihtasutusteks ning osaleda ainult sihtasutuse jagunemisel.

    8.3 Sihtasutus lõpetatakse seaduses sätestatud korras siis, kui asjaolud muutuvad selliselt, et puudub võimalus ja vajadus Sihtasutuse eesmärgi saavutamiseks. Sihtasutuse lõpetamisel toimub selle likvideerimine.

    8.4 Sihtasutuse likvideerimisel järelejäänud vara antakse üle Tartu linnale.




Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Sihtasutuse Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus põhikirja uue redaktsiooni kinnitamine " juurde