EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
16. september 2009. a. nr LV-K-1137 |
Riigihanke "Võru suunalise kergliiklustee ehitamine ja Võru tn (Teguri-Aardla) ülekattetööd" pakkumuse edukaks tunnistamine ja hankelepingute sõlmimine |
Riigihanke "Võru suunalise kergliiklustee ehitamine ja Võru tn (Teguri-Aardla) ülekattetööd" tulemusena sõlmitava hankelepingu rahastamine toimub osaliselt struktuurifondide meetmest “Linnaliste piirkondade arendamine”. Jalgrattateede väljaehitamisega seotud projektid on kinnitatud nimetatud meetme investeeringute kavas ja projektide rahastamiseks on saadud esialgne heakskiit. Ehitustegevust ei saa alustada enne, kui Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusele on esitatud põhiprojekti tasemel projektdokumentatsioon ja eelarve.
Arvestades eeltoodut ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, riigihangete seaduse § 50 lg 3 ja § 69 lg 1, Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 3 ja Tartu Linnavalitsuse 30. septembri 2009. a määruse nr 7 “Riigihangete teostamise kord” § 6 lg 1 ja lg 3 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 27. märtsi 2009. a otsust nr 491 "Loa andmine tänavate ülekattetööde riigihangete korraldamiseks", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Tunnistada riigihankel "Võru suunalise kergliiklustee ehitamine ja Võru tn (Teguri-Aardla) ülekattetööd" (viitenumber 114183) edukaks OÜ TAVT pakkumus kogumaksumusega 11 701 432 (üksteist miljonit seitsesada üks tuhat nelisada kolmkümmend kaks) Eesti krooni ja sõlmida pärast riigihangete seaduse § 69 lg 1 kohase tähtaja möödumist, kuid mitte enne Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusele põhitaotluse esitamist, OÜga TAVT järgmised hankelepingud:
1.1. Võru tn ülekattetööde teostamiseks maksumusega 2 237 302 (kaks miljonit kakssada kolmkümmend seitse tuhat kolmsada kaks) Eesti krooni tingimusel, et 2009. aastal tasutakse 894 921 (kaheksasada üheksakümmend neli tuhat üheksasada kakskümmend üks) Eesti krooni ja 2010. aastal 1 342 381 (üks miljon kolmsada nelikümmend kaks tuhat kolmsada kaheksakümmend üks) Eesti krooni;
1.2. Võru tn kergliiklustee ehitamiseks maksumusega 9 464 130 (üheksa miljonit nelisada kuuskümmend neli tuhat ükssada kolmkümmend) Eesti krooni.
2. Volitada punktis 1 nimetatud lepingutele alla kirjutama linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak.
3. Korraldus jõustub ASile Talter, OÜle TAVT, OÜle Valga Teed, ASile KPK Teedeehitus ja ASile TREF teatavakstegemisel.
4. Korralduse peale võib esitada vaidlustuse Riigihangete Ameti juures asuvale vaidlustuskomisjonile riigihangete seaduses sätestatud korras 7 tööpäeva jooksul arvates päevast, millal pakkuja sai teada või pidi teada saama oma õiguste rikkumisest või huvide kahjustamisest, kuid mitte pärast hankelepingu sõlmimist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Riigihanke "Võru suunalise kergliiklustee ehitamine ja Võru tn (Teguri-Aardla) ülekattetööd" pakkumuse edukaks tunnistamine ja hankelepingute sõlmimine " juurde
2008. a esitati EASile taotlus Võru tn kegliiklustee ehitamise finantseerimiseks linnaliste piirkondade meetmest. Taotluse alusel oli Võru suunalise kergliiklustee abikõlbulike kulude maksumus 9 miljonit krooni. Eeltaotluse esitamise ajaks ei olnud veel valminud ehitusprojektid ja eelarve koostati arvestades väljastatud tehnilisi tingimusi. Nii näiteks ei olnud eeltaotluses arvestatud ASi Eesti Post ettepanekuga ehitada kergliiklustee rajamise käigus välja ka Eesti Posti esine kõnnitee. See tähendab, et taotlusaegsed mahud erinesid paljuski mahtudest, mis selgusid projekteerimise käigus. Tartu Linnavolikogu otsustas 26. juuni 2008. a otsusega nr 402 projekti kogumaksumuse heakskiitmisel summas 9 mln krooni, omafinantseerida projekti 1,35 mln krooniga.
Võru tn projektdokumentatsioon, mis käsitles kergliiklustee rajamist Sepikoja tänavast linna piirini valmis 2008. a sügisel (AS K-Projekt töö). Kergliiklustee projekt, mis hõlmab tee rajamist Riia - Tähe ristmikust, piki Koidu, Kesk, Tehase ja Võru tänavat kuni Aardla ristmikuni valmis 2009. a suvel (AS K & H töö).
Et saaks kiiresti alustada ehitustegevusega, tehti EASile ettepanek jagada Võru suunalise kergliiklustee ehitamine kahte etappi. Juulis rahuldati I osa (so Sepikojast-linna piirini) taotlus kulude kogumaksumusega 3 518 930 krooni ja toetuse määraga 2 991 091 krooni. Leping sõlmiti ASiga KPK Teedeehitus. I osa tööd peaksid olema lõpetatud 21. septembril.
Riigihange Võru suunalise kergliiklustee ehitamiseks ASi K & H projekti järgi ning Võru tn (Teguri-Aardla) ülekatteks kuulutati välja augustis. Hankele esitati 5 pakkumust:
OÜ Tavt hinnaga 11 701 432 kr;
AS KPK Teedeehitus hinnaga 12 227 544 kr;
AS TREF hinnaga 13 201 842 kr;
OÜ Valga Teed hinnaga 13 617 620 kr;
AS Talter hinnaga 15 029 185 krooni.
Kergliiklustee ehitamine kuuluks finantseerimisele linnaliste piirkondade meetmest, ülekattetööd rahastatakse ülekattetöödeks planeeritud vahenditest. Hanketingimuste kohaselt finantseeritakse 2009.a eelarvest 40% ülekattetööde maksumusest ja 2010.a 60% ülekattetööde maksumusest.
Käesoleva aasta linnaeelarves on Võru suunalise kergliiklustee omafinantseeringuks 1,35 miljonit krooni. Linnaliste piirkondade meetmest finantseerimisele kuuluksid lisaks veel projekteerimine (220 660 kr) ja omanikujärelevalve kulud (hanke tulemused selguvad 21. septembril). Kuna kokku ületavad kulud tunduvalt esialgses taotluses nimetatud summasid, teeme ettepaneku esitada EASile ettepanek Võru suunalise kergliiklustee ehituse eelarve suurendamiseks ning seejärel on vajalik vastavalt muuta ka volikogu otsust.
Käesoleva hanke mahtu kuuluvate ehitustööde projekti on koostanud ASi K & H. Projekti järgi algab jalgtee Tähe ja Riia tänava ristmiku piirkonnas teekattemärgistusega, kus on märgitud 2 m laiune jalgrattatee ja ülejäänud osa on jalakäijate ala.
Tähe 15 õuealal ja Koidu tänaval tuleb jalgrattarada tänava keskele, et sõidukitel oleks võimalik parkida majade poole.
Teekattemärgistusega eraldatakse jalgrattatee Kesk tänava algusosas kuni Lootuse tänava ristmikuni. Kitsas osas on jalgrattatee kahesuunaline, laiusega 2m ja haljasribaga osas on kahel pool ühesuunalised jalgrattateed laiusega 1,5m. Jalakäijate liikluseks jäävad olemasolevad kõnniteed ja sõidukite raja laiuseks jääb 3,3 m kuni 3,8 m.
Lootuse tänava ristmikust kuni Tehase tänavani on ühesugune lahendus: kahel pool keskel olevat haljasriba on äärekiviga eraldatud jalgrattateed laiusega 1,5 m (haljasriba laiuseks jääb 5 m) ja hoonete poole rajatakse äärekiviga eraldatud kõnniteed, mille laius muutub olenevalt hoonete kaugusest. Sõidutee laiuseks jääb mõlemal pool 4,1 m.
Tehase tänaval on jalgtee vasakul pool laiusega 3,5 m. Samasugune on jalgtee ka Võru tänaval. Kuni Kabeli tänavani on jalgtee vasakul pool ja sealt edasi kahel pool. Koos jalgteede ehitusega muudetakse Ropka tänava ristmikul vasakpoolse bussitasku asukohta, mis viiakse teisele poole ristmikku. Samuti laiendatakse sõiduteed Ropka ja Rahu tänavate ristmikele vasakpöörderadade rajamiseks.
Võru ja Aardla tänava ristmikel uuendatakse liiklussaared ja Teisele poole Aardla tänavat ühendatakse jalgtee olemasolevaga ja nihutatakse seda ca 50 m ulatuses parempöörde raja pikendamiseks.
Tööde tulemusena valmiva Võru suunalise kergliiklustee pikkus on 3,3 km.
Järgmise aasta eelarvesse on linnamajanduse osakond planeerinud ka Kesk tänava ülekattetööd.
Teeme ettepaneku tunnistada edukaks OÜ Tavt pakkumus.