EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
25. juuni 2009. a. nr LV-K-0834 |
Tartu Linnavalitsuse 12. mai 2009. a korralduse nr 543 "Aardlapalu prügila tasuta kasutusse andmiseks avaliku konkursi korraldamine" peale esitatud vaide läbivaatamine |
Tartu Linnavalitsuse 12. mai 2009. a korralduse nr 543 "Aardlapalu prügila tasuta kasutusse andmiseks avaliku konkursi korraldamine" (edaspidi korraldus) kohaselt otsustas Tartu Linnavalitsus korraldada avaliku konkursi Aardlapalu prügila sihtotstarbeliseks tasuta kasutada andmiseks seitsmeks aastaks.
OÜ Utileek esitas 30. mail 2009. a vaide korralduse kehtetuks tunnistamiseks. Esialgselt tagastati vaie puuduste tõttu esitajale. 25. juunil 2009. a jõudis linnamajanduse osakonda vaide täpsustus puuduste likvideerimiseks.
Vaide esitaja vaidlustab asjaolu, et Aardlapalu prügila kasutusse andmiseks ei korraldatud riigihanget. Vaide esitaja kinnitusel on vaide esitaja huvitatud, et kõigil võimalikel pakkujatel, sh Utileek OÜl oleks võrdsed võimalused pakkumisi koostada ja esitada ning oleks tagatud parim teenus parima hinnaga. Vaide esitaja taotleb korralduse kehtetuks tunnistamist ning uue konkursi korraldamist riigihangete seaduses sätestatud korras.
Tartu Linnavalitsuse hinnangul tuleb vaie jätta rahuldamata, kuna vaides esitatud põhjused ei ole asjakohased. Konkursi tulemusena sõlmitakse konkursil edukaks tunnistatud osalejaga leping, mille objektiks on Aardlapalu prügila kinnistu ja ehitiste kui linnavara sihtotstarbeline tasuta kasutusse andmine vastavalt Tartu Linnavara eeskirja § 10 lg 5.
Korralduse punkti 1 kohaselt tuleb prügila kasutusse andmiseks läbi viia avalik konkurss ning seega on kõigil võimalikel konkursil osalejatel võrdsed võimalused pakkumisi koostada ja esitada. Konkursi tingimused on kehtestatud lähtudes eesmärgist tagada avalikkusele võimalikult soodsad tingimused jäätmete vastuvõtuks prügilas. Puudub vastuolu kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 3 lg 7, mille kohaselt on kohaliku omavalitsuse põhimõtteks avalike teenuste osutamine soodsaimatel tingimustel. Seega on korraldus õiguspärane ning sellega ei riivata OÜ Utileek huvisid. Korraldus on kooskõlas haldusmenetluse seaduse § 54 ning puudub alus vaide rahuldamiseks.
Arvestades eeltoodut ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja haldusmenetluse seaduse § 85 p 4, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Jätta rahuldamata OÜ Utileek poolt esitatud vaie Tartu Linnavalitsuse 12. mai 2009. a korralduse nr 543 "Aardlapalu prügila tasuta kasutusse andmiseks avaliku konkursi korraldamine" peale.
2. Korraldus jõustub OÜle Utileek teatavakstegemisest.
3. Vaide rahuldamata jätmisel võib vaide esitaja esitada kaebuse Tartu Halduskohtusse halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
4. Kui vaide esitaja leiab, et tema õigusi on vaidemenetluses rikutud, võib korralduse peale esitada kaebuse Tartu Halduskohtusse halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 12. mai 2009. a korralduse nr 543 "Aardlapalu prügila tasuta kasutusse andmiseks avaliku konkursi korraldamine" peale esitatud vaide läbivaatamine " juurde
Tartu Linnavalitsuse 12. mai 2009. a korralduse nr 543 kohaselt otsustas Tartu Linnavalitsus läbi viia avaliku konkursi Aardlapalu prüglla kasutusse andmiseks seitsmeks aastaks.
OÜ Utileek esitas vaidlustuse, milles vaidlustab asjaolu, et konkurssi ei viidud läbi riigihangete seaduses sätestatud korras.
Linnamajanduse osakond teeb eelnõuga ettepaneku jätta vaie rahuldamata järgmistel põhjustel:
1) konkursi tulemusena ei sõlmita hankelepingut, linnal puuduvad rahalised vahendid prügilas osutatavate teenuste tellimiseks.
2) konkursi tulemusena sõlmitakse prügila tasuta kasutusse andmise leping, mille kohaselt antkase edukale osalejale seitsmeks aastaks kasutada Aardlapalu prügila kinnistu koos sealsete ehitistega (kaalukoda, olmehoone, prügilavee puhastussüsteem).
3) konkursi puhul võib tuua mõningaid paralleele RHS § 6 lg 2 esitatud teenuse kontsessiooni andmisega. RHS § 17 lg 4 kohaselt tuleb teenuste kontsessiooni andmisel lähtuda eelkõige riigihanke korraldamise üldpõhimõtetest ning täpsemaid menetlusreegleid ei olegi esitatud. Kuigi vaidlusaluse konkursi puhul ei olnud tegemist riigihankega, on konkursi tingimuste ülesehitamisel järgitud RHS § 3 toodud riigihangete korraldamise üldpõhimõtteid.
4) linnamajanduse osakond leiab, et prügila kasutusse andmine avaliku konkursi raames ei kahjustanud OÜ Utileek huvisid - OÜ Utileek olid teiste osalejatega võrdsed võimalused ja teave konkursil osalemiseks ja pakkumise esitamiseks.
5) korraldus ja konkursi tingimused loovad eeldused objektiivsetel alustel leida Aardlapalu prügila kasutaja avalikkusele soodsaimatel tingimustel.
OÜ Utileek poolt esitatud vaie ja täiendavalt esitatud põhjendused, miks vaidlusalune korraldus riivab OÜ Utileek huvisid
OÜ Utileek ei esitanud konkursile pakkumist, kuigi võttis välja konkursi tingimused. Pakkumise asemel esitas OÜ Utileek konkursile ümbriku, mis ei sisaldanud pakkumise dokumente.