EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
14. mai 2009. a. nr LV-K-0634 |
Osalemine projektis "Pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine" |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 20. aprilli 2006. a määruse nr 20 „Välisprojektides osalemise kord“ § 1 lg 2 p 1, § 3 lg 1, § 4 lg 1 ja arvestades Tartu Linnavalitsuse 16. mai 2006. a määrust nr 16 "Välisprojektides osalemise korra rakendamise kord", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda juhtpartnerina projektis "Pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine", mis esitatakse rahastamiseks Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutusele Innove meetme "Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine", alammeetme "Kaasav, mitmekesine ja turvaline üldharidus" raames.
2. Projekti kogumaksumus on kuni 2 000 000 krooni. Omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks haridusosakonna juhataja Boris Goldman, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Määrata projektijuhiks haridusosakonna peaspetsialist õppesuundade alal Eneken Juurmann.
5. Määrata projekti meeskonnaliikmeteks:
5.1 haridusosakonna raamatupidamisteenistuse juhataja - pearaamatupidaja Katrin Justus;
5.2 haridusosakonna peaspetsialist info- ja kommunikatsioonitehnoloogia alal Karin Pihl;
5.3 haridusosakonna peaspetsialist finantseerimise alal Irina Aab;
5.4 haridusosakonna jurist Kairit Peekman;
5.5 haridusosakonna spetsialist
Johanna Victoria Lepp.
6. Korraldus jõustub mail 2009. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-09-0061 - Pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine -
Lühikokkuvõte
Pedagoogitöö on seotud tiheda suhtlemisega laste, vanemate, kolleegidega. Nende töös esineb palju pingeid ja stressirohkeid olukordi.
Õpetajad on erinevatel aegadel juhtinud avalikkuse tähelepanu asjaolule, et neid tuleb toetada ja tagada tugiteenused. Emotsionaalsetest pingetest tulvil töö võib sageli üsna kiiresti viia läbipõlemiseni.
Projekti raames soovime kõigepealt uurida ja analüüside mujal maailmas toimivaid pedagoogide tugisüsteeme ning leida Tartu tingimustes sobiva tugisüsteemi, mida on võimalik ka teistel Eesti piirkondadel näidiseks võtta. Projekti raames toimub ka pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine.
Tugisüsteemi "Pidepunkt" koosneb laialt vaadates:
1) pedagoogidele nõustamisteenuste võimaldamisest;
2) pedagoogidele ühistegevuste võimaldamisest.
Psühholoogid ütlevad, et lisaks nõustamisele, on kriisis oleval inimesel vaja:
1) füüsilist tegevust ja värskses õhus viibimist;
2) loovtegevusi;
3) veeprotseduure;
4) usku.
Viimati nimetatud tegevustes osalemise saab pedagoog ise otsustada, kui talle on selleks tingimused loodud. Nõustamissüsteem eeldab aga tugispetsialistri olemasolu.
Nõustamisteenuste süsteem peab pedagoogidele pakkuma:
1) individuaalset psühholoogilist nõustamist;
2) kovisiooni kooli tasandil;
3) supervisiooni ülelinnalisel tasandil.
Tugisüsteemi ja tugiteenuste täpsem korraldamine selgub projekti käigus, selleks võetakse projekti raames vastav inimene tööle.
Eesmärk ja alleesmärgid
Üldeesmärk:
Tartu linnas on pedagoogide toetamiseks väljaarendatud ja käivitatud ühtne tugiteenuste süsteem „Pidepunkt“.
Alameesmärgid:
1) õppekvaliteedi tõstmine pedagoogide rahulolu suurendamise ja tööpingete vähendamise kaudu;
2) Tartu tingimustele sobiva pedagoogide tugisüsteemi välja töötamine ja käivitamine;
3) Pedagoogide teadmiste tõstmine läbipõlemisest ja eneseabi võimalustest;
4) Pedagoogide tugisüsteemide alase uurimuse väljaandmine raamatuna;
5) Koolipsühholoogide kaasamine pedagoogide tugisüsteemi toimimisse.
Tegevused
1. Pedagoogi tööpingete uuring ja lasteaia pedagoogide rahulolu uuring
2. Pidepunkti koordinaatori ametikoha loomine
3. Supervisioonikoolitus
4. Pedagoogidele supervisiooni teenuse tagamine
5. Pedagoogide teadlikkuse tõstmine läbipõlemisest ja iseenda abistamise võimalustest
6. Pedagoogide ühistegevuse arendamine
Tulemused
1) läbi on viidud pedagoogide tööpingete uuring
2) läbi on viidud lasteaia pedagoogide rahulolu uuring
3) on loodud Pidepunkti koordinaatori ametikoht piirkondliku õppenõustamiskeskuse juurde
4) välja on töötatud Tartu tingimustele sobiv pedagoogide tugisüsteem "Pidepunkt"
5) välja on antud pedagoogide tugisüsteeme tutvustav raamat
6) välja on antud Pidepunkti tutvustav infovoldik
7) käivitatud on pedagoogide tugisüsteem „Pidepunkt“
8) käivitunud on kovisioonide võrgustik Tartu linna koolides
9) käivitunud on supervisioonide võrgustik Tartu linna koolides
10) pedagoogidele on tagatud individuaalne psühholoogiline nõustamine
11) pedagoogidele on loodud ühistegevuse võimalused ja korraldatud ühistegevusi
12) loodud on veebipõhine online pedagoogide nõustamisteenus, sh vastav keskkond
13) 1 õppenõustamiskeskuse tugispetsialist ja Pidepunkti koordinaator on läbinud supervisioonialase koolituse
14) individuaalset supervisiooni on viidud 1 kord aastas 20 koolijuhile 3 aastal
15) meeskonnasupervisiooni on läbi viidud 20le grupile 3 aastal 1 kord aastas
16) grupisupervisiooni on läbi viidud 6 grupile 3 aastal 1 kord aastas
17) koolipsühholoogidele ja koolijuhtidele on läbi viidud koolitus läbipõlemisest
18) igas koolis on koolipsühholoog läbi viinud koolituse läbipõlemisest ja eneseabi võimalustest
19) Pidepunkti koordinaator on viinud igas koolis läbi teabepäeva Pidepunkti alal
20) Koolipsühholoogid on koostanud infovoldiku läbipõlemisest pedagoogidele
21) Koolipsühholoogid teevad vastuvõtupäevi piirkondlikus õppenõustamiskeskuses
22) Pedagoogidele ühistegevuse korraldamiseks on tekkinud süsteem
23) Asutatud on pedagoogide klubi
24) Pedagoogidel toimuvad ühistegevused
25) Pedagoogide klubil on välja töötatud oma sektor piirkondliku õppenõustamiskeskuse kodulehel
26) Koolides on loodud ülelinnalised võimalused pedagoogidel ühistegevuste elluviimiseks
27) Korraldatakse pedagoogide karikas võrkpallis
28) Pedagoogidele on loodud võimalused Aura veekeskuse külastamiseks ühistel aegadel
29) Pedagoogidele on viidud läbi ühistegevuste sarjad ja õpitoad
Eelarve
Projekti kogumaksumus 2000000 krooni
Tartu linna omaosalus 0 krooni
Toetus Tartu linnale 2000000 krooni
Rahastaja
Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutus Innove
Meede "Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine", alammeede "Kaasav, mitmekesine ja turvaline üldharidus"
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid: Tartu linn
Projekti koordinaator: Boris Goldman
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Eneken Juurmann Tartu Linnavalitsus, Haridusosakond, Peaspetsialist õppesuundade alal,
tel: 736 1445,
email: Eneken.Juurmann@raad.tartu.ee
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Katrin Justus, Karin Pihl, Irina Aab, Kairit Peekman, Johanna-Victoria Lepp
Projekti seos linn arengudokumentidega
Tartu linna munitsipaalõppeasutuste süsteemi arengukava aastateks 2008-2013 tegevuskava:
Eesmärk 3: MOTIVEERITUD JA KOOSTÖÖLE ORIENTEERITUD HARIDUSTÖÖTAJAD
Tähtajad
Projekti esitamine: 27.05.2009
Projekti elluviimine: 1.01.2010 - 31.12.2012
3 kinnitatud koopia