EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
08. detsember 2008. a. nr LV-K-1472 |
Koosseisuväliste ametikohtade teenistustähtaegade pikendamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, avaliku teenistuse seaduse § 21 lg 2 p 6 ja Tartu Linnavolikogu 7. detsembri 2006. a otsuse nr 156 "Tartu linna ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitamine" p 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Pikendada kuni 31. detsembrini 2009. a järgmiste koosseisuväliste ametikohtade teenistustähtaegu :
1.1. avalike suhete osakonna teabeteenistuse infospetsialist - 2 ametikohta;
1.2. avalike suhete osakonna sekretär;
1.3. rahandusosakonna raamatupidamisteenistuse peaspetsialist (0,5 koormusega).
2. Korraldus jõustub 10. detsembril 2008. a.
3. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebus Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Koosseisuväliste ametikohtade teenistustähtaegade pikendamine " juurde
Kohaliku omavalitsuse ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitamine on volikogu pädevuses. Tartu Linnavolikogu lubas linnavalitsusel 07. detsembri 2006 otsuse nr 156 "Tartu linna ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitamine, teenistujate palgamäärade ja palgatingimuste muutmine" punktiga 3 moodustada alatist iseloomu mitteomavate ülesannete täitmiseks koosseisuväliseid ametikohti.
Avaliku teenistuse seaduse § 21 lg 2 p 6 lubab määratud ajaks teenistusse võtta koosseisuvälise ametniku - ülesande täitmise ajaks. Seetõttu ametisse nimetades peab olema fikseeritud ülesanne ja teenistustähtaja lõpp, mis peab olema seotud antud ülesande täitmisega.
Avalike suhete osakonna sekretäri ametikoht on loodud alates 1. veebruarist 2007, 1 infospetsialisti ametikoht 1. jaanuarist 2007 ja teine 1. septembrist 2007. Osakond soovib taas ametikohtade teenistustähtaja pikendamist, tuues järgmised selgitused:
Sekretäri ametikoht on ASO-s oluline, sest osakonda saabuv korrespondents on märkimisväärselt suur ning ka suhtlemine teiste linnavalitsuse osakondade ning linnavalitsuse väliste organisatsioonidega on väga töömahukas. Lisaks kuuluvad sekretäri tööülesannete hulka osakonna operatiivse dokumendiringluse organiseerimine ja dokumentide tähtaegse täitmise kontrollimine, avalike suhete osakonna teenistujate juhendamine asjaajamise alal, sündivatele tartlastele hõbelusikate kinkimise ürituse ettevalmistamine ja läbiviimine, osakonna dokumentatsiooni arhiveerimise korraldamine jpm tegevusi, ilma milleta ei ole võimalik toimiva osakonna töös hoidmine. Infospetsialisti ametikoha tööülesanneteks on linnavalitsuse ja -volikogu info kogumine, süstematiseerimine ja edastamine ning linnaelanike nõustamine asjaajamisküsimustes Tartu infokeskuses, Tartu kodulehe toimetamine. Heakorratelefoni kõnedele vastamine ning infokeskuse töö korraldamine. Kuna infokeskuse töökohustused on suurenenud ja infovajadus märkimisväärselt kasvanud, siis on infospetsialistide ametikohad äärmiselt olulised linnakodanike huvide rahuldamiseks ja nende teenindamisel.
Rahandusosakonna raamatupidamisteenistuse peaspetsialisti (0,5) ametikoht on loodud alates 1. septembrist 2006. Osakond sooviks nimetatud koha teha koosseisuliseks, sellest keeldumisel palub teenistustähtaega pikendada järgmiste selgitustega:
Ametikoha ametijuhendiga määratud tööülesannetest pole ükski ajutise iseloomuga. Ametikoha 1 põhiülesanne on - linna põhivarade arvestuse korraldamine (linnapoolsed seadistused, kasutajate juhendamine, kontrollimine) kasutatavas finantsprogrammis eesmärgiga saada sealt raamatupidamisseadusele ja üldeeskirjale vastav põhivara (koond)aruandlus (nii aasta/kvartaliaruandele, kui audiitoriltele jm). Teine põhiülesanne on konsolideerimisgrupi (LV haldusala ca 80 asutuse ja struktuuriüksusega + ca 15 tütarettevõtet, sihtasutust) saldoandmike kontrollimine nii Rahandusministeeriumi aruandluse infosüsteemis kui Axaptas sisuliselt ja tehniliselt, s h ka tehnilise kontrolli võtete arendamine (makro-kontrolltabelid jms) ning nende kasutamise juhendamine konsolideerimisgrupi üksustes. Seoses praegu riigikogu menetluses oleva kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise seaduse rakendumisega uuest aastast muutub oluliselt rahandusosakonna tööspetsiifika. Kogu finantsarvestus hakkab lähtuma kontsernist kui tervikust. Mida tsentraliseeritumaks ülelinnalise raamatupidamisarvestuse juhtimine muutub , seda olulisemaks muutub ülesüsteemse koordineerimise ja kontrollimise funktsioon. Võrreldes nimetatud ametikoha taotlemise ajal kehtinud nõuetega, on töö muutunud intensiivsemaks - näiteks kvartaalsete saldoandmike asemel on nüüd igakuised (st nende kontrollimine 4x aastas on asendunud 12 korraga) ning aruandluse esitamise tähtajad on lühenenud.
31. detsembril 2008. a lõpeb teenistustähtaeg veel:
- arhitektuuri ja ehituse osakonna projektijuhil. Osakond ametikoha pikendamist ei soovi.
- linnamajanduse osakonna keskkonnateenistuse spetsialistil - linnavalitsus on otsuse langetanud - ametikohta ei pikendata
- linnakantselei menetlusteenistuse väärteouurija 1 ametikohal - ametikohta ei pikendata
Koostaja
Egle Lääne